عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج ابراهیم رحیمی و وحید یوسفی در هیئت الرضا
اگر بخواهیم این دل را خوب بسازیم باید یک منبع نور خوبی داشته باشیم. به گفته حضرت زهرا که فرمودند که ما منبع نور شما هستیم و اطاعت از ما زندگیتان را نظم می دهد...
عزاداری در هیئت الرضا

عقیق: شام شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام موسی بن جعفر علیه السلام، به همت هیئت الرضا علیه السلام، محفل بسیجیان و رهروان شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام بهاری سخنرانی کرد و حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی، حاج ابراهیم رحیمی و وحید یوسفی به مداحی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بهاری؛

_ کسی که می خواهد برای امامش مأمون خوبی باشد باید الگو داشته باشد. چون خیلی مواقع ما به الگوهای بلند مرتبه دسترسی نداریم، بنابراین کسی که می خواهد برای خودش الگو انتخاب کند نباید دنبال الگوهای ناقص بگردد و باید کامل ترین الگو را برای خود انتخاب کند.

_ ما هرگز توانایی درک نور سیدالشهدا را نداریم ولی قمر بنی هاشم این توانایی را دارد. ایشان این نور را می گیرد و لطیف می کند و به ما می رساند. ما اگر بخواهیم توجه مان به خورشید باشد حتی یک ثانیه هم نمی توانیم به خورشید نگاه کنیم ولی می توانیم ساعت ها به ماه نگاه کنیم.

_ اگر بخواهیم این دل را خوب بسازیم باید یک منبع نور خوبی داشته باشیم. به گفته حضرت زهرا که فرمودند که ما منبع نور شما هستیم و اطاعت از ما زندگیتان را نظم می دهد. هر چه اطاعت از اهل بیت کامل تر باشد شکل زندگی کامل تر می شود.

_ جوان ها از همین الان باید شروع کنید تا به زندگیتان نظم ببخشید. آن جایی که خدا هست همه چیز هست. امروزه دنیای غرب را با زرق و برق فراوانی وصف می کنند. در صورتی که تمام این زرق و برق برای مسلمانان بوده است. پیامبر 1400 سال قبل اسوه عفت و پاکی و وقار را به عالم معرفی می کند.حضرت فاطمه الگوی همه می باشند.

_ گریه بر هر درد بی درمان دواست. توبه یعنی برگشتن حقیقی از گناه است. اگر آدم گناه برایش فراهم شد و گناه نکرد مردی کرده است.خلاف دستور خدا و حرف خدا کاری نکردن مهم است.

_ همه جا ریا ممنوع است جز در عزای اهل بیت. اگر در عزای اهل بیت می توانی شکل گریه کردن به خودت بگیری یعنی ادای گریه کردن دربیاوری و ریا کنی. همان هم ثواب دارد. ثواب آن کلید بهشت است.

_ اگر می خواهیم وحدت داشته باشیم امامت ائمه بزرگترین محور وحدت عالم است. روزی هم که آقای ما امام عصر تشریف می آورند مایه وحدت در عالم می شوند. ایشان دنبال تفرقه نیستند. صدای حق طلبی و صدای حق خواهی همان صدای وحدت است. اگر این وحدت علنی شد من و شما هم خیلی مطالب را به دست می آوریم. درجه ما بالا می رود. نه تنها خودمان پاک می شویم ثمره پاک شدن یک عده ای هم می شویم. با جمع شدن در این جلسات و هیئات یک عده جوان را برای در رکاب بودن حضرت آماده می کنند.

_ اولیای الهی امان زمین هستند و امنیت جامعه را تأمین می کنند. ارزشی که محب و گریه کن و شیعه پیدا می کند عالم و آدم اگر جمع شوند این ارزش را نمی توانند به دست بیاورند.ایشان جایگاه بالایی دارند.معامله با اهل بیت باخت ندارد. کسی می بازد که دنیا را بخرد.

_ امام باقر(ع) می فرماید که همانا رسول خدا حق شفاعت امتش را دارد و ما هم حق شفاعت شیعیانش را داریم و شیعیان هم حق شفاعت شیعیانش را دارند. برای اهل بیت باید دوستدار جمع کرد که ثوابش بیشتر برای شما است.

_ مجموعه بوستان اهل بیت رویش دارد و ریزش ندارد و اگر ریزشی اتفاق بیفتد آن شخصی که در این مجموعه آمده رویش نداشته به عنوان سرکشی سرکی کشیده و بیرون رفته. درختی که در این وادی به ریشه می نشیند به این منبع تغذیه خودش را وابسته می داند و جدا از این منبع نمی داند. می دانند که ارزششان از اهل بیت است و نباید این ارزش را مفت فروخت.باید بدانیم که جدا از این منبع هیچ نیستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین