عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
سخنرانی حجت الاسلام الهی در شب آخر مراسم مسجد ارک
خدا چرا حجتش را برد، چون آن ریل آماده شد، هر کس سوار این قطار بشود که اهل بیت علیهم السلام راه انداختند، سوار قطار ولایت شده است.

  آخرین شب مراسم در مسجد ارک

 مداحی حاج منصور ارضی و حاج ابوالفضل بختیاری

عقیق: آخرین شب از مراسم عزاداری ایام فاطمیه اولِ أم أبیها، حضرت فاطمه زهرا (س)  در مسجد ارک با قرائت آیاتی از قران کریم و سپس خواندن زیارت امین الله آغاز و با پیش منبری حاج مصطفی روحانی ادامه یافت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین الهی سخنرانی کردند و حاج منصور ارضی، حاج ابوالفضل بختیاری و حاج سید اصغر افشاری نیز به مداحی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام الهی را بخوانید:

* آنچه که خدای متعال برای هدایتی که خودش در نظر داشت که آخرین هدایت را، کامل ترین هدایت را، در آخرین پیغمبر قرار داد، که به وسیله آن مردم در یک ریل تربیتی و هدایتی قرار بگیرند به صورت آسان و راحت مسیر را طی بکنند، این قاعده و این شکل ساخته شد. خدا چرا حجتش را برد، چون آن ریل آماده شد، هر کس سوار این قطار بشود که اهل بیت علیهم السلام راه انداختند، سوار قطار ولایت شده است.

* تمام ائمه و رسول خدا صلوات الله علیهم اجمعین غیر از صدیقه طاهره سلام الله علیها، یک ریل این را ساخته اند و صدیقه طاهره یک ریل این را ساخت؛ روی یک ریل نمی شود راه رفت، تولی کافی نیست، تبری می خواهد، شما دوست را پیدا کنی مهم نیست، دشمن را از خودت دور کنی مهم است. ما اینجا ضعف داریم و علت این ضعف هم این نیست که چشمانمان خوب نمی بیند و این هم نیست که علم هم نداریم، علم هم داریم، مگر خیلی از این بزرگان ما نبودند که در دام دشمن افتادند، اینها مگر عام و تجربه نداشتند چرا در دام دشمن افتادند، آنچه که اینها را باز داشت و نتوانستند با امیرالمومنین علیه السلام بروند،دیگر آن نصفه ای که تبری نبود در آنها شکل نگرفته بود.

* تا جریان تبری در وجودمان شکل نگیرد، دشمن را نمی توانیم از خودم دور کنیم. تبری فقط با قرآن خواندن و نماز حاصل نمی شود، این تشخیص خیلی مهم است اینکه شما الان فاطمیه آمدید اینجا دارید این ریل را درست می چینید همان که آنها خرابش کردند، شما دارید دوباره ریل را سر جایش می گذارید چون الان تولی سر جایش است، 14 معصوم علیهم السلام آمدند، آن را شکل دادند اما آنچه که الان ثابت نیست تبری است و تا درست نشود ظهور صورت نمی گیرد.

* تا مردم فاطمه شناس نشوند و درک صحیحی از فاطمه سلام الله علیها پیدا نکنند، ظهور صورت نمی گیرد. ظهور گره خورده است با معرفت فاطمه سلام الله علیها. لذا الآن شما می بینید هر سال این معرفت بهتر انجام می شود. ما اوایل انقلاب اصلا چیزی به نام فاطمیه نداشتیم به این معنا، این چیست، گره خورده است، لذا اسم دولت امام عصر ارواحنا فداه، دولةالزهراء است. خودش می فرماید من اسوه ای از مادرم دارم.

* مردم اگر بدانند از پدرشان اطاعت کنند، خدا و رسول و همه أئمه از او راضی می شوند، اگر به اندازه کوه ها معصیت داشته باشد، فقط پدرش از او راضی باشد، خدا از همه اش می گذرد.

* چرا امام زمان غایب شد؟ چون خدا مطمئن شد، هدایت کامل شد در آنجائی که راه را پیدا کرده اند، فاطمه زهرا را پیدا کرده اند و فاطمه زهرا یعنی تبری، دوری از دشمن، دوری از بدی، دیگر حل شد، وقتی حل شد برکاتی به غیبت امام زمان بوجود آمد. برکات غیبت را کسی نمی تواند حساب کند، بهترین زمان، زمان ماست. رسول خدا صلوات الله علیه فرمود: یک عمل شما، پنجاه برابر اصحاب من ثواب دارد.

* رفقا بچسبید به رساله، اگر دیدید زمین می خورید، این نیست که عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه بالای سرتان نیست، این هست که شما و ما از رساله دور شدیم. رساله ای تربیت شوید، بچه هایتان را رساله ای تربیت کنید. همه اش رساله را بخوانید و به یکدیگر بگوئید، همه اش مسئله بگوئید.


متن اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در آخرین شب از مراسم در مسجد ارک:

مِهر زهرا چیست مهر مادری

مِهر مادر چیست جام کوثری

هر که را مِهر ذوی القربی شود

روزیش از شاخه طوبی شود

زندگی خواهم ولی با مادرم

بندگی خواهم که عبد کوثرم

بندگی باید بر آن پر سوخته

زان که ما را بندگی آموخته

او به ما آزادگی تعلیم داد

در بلا آمادگی تعلیم داد

روز مهر مادری گنجینه داشت

پشت در اسراری اندر سینه داشت

ای شگفتا از غلاف تیز دست

بازوی یار ولایت را شکست

مادر و اسراری از دیوار و در

مادر و اسراری از داغ پسر

اقتباس از آتش در می کنم

یاد از گیسوی مادر می کنم

بانویی در دود و آتش گمشده

مادری راه نجاتش گم شده

شعله کم کم تا به گیسو می رسد

ضرب پایی تا به پهلو می رسد

پشت در کوثر به خون آغشته شد

یا رسول الله(ص)، زهرا(س) کشته شد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین