عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج احد قدمی در هیئت الزهرا
گریه و عزاداری درمحرم و فاطمیه بسیار مهم است ولی موضوع مهم تر از آن فهمیدن محرم و فاطمیه است و شناسایی اهداف آن، چه شد که هنوز آب کفن پیامبر خشک نشده بود امت سیر ارتجاعی به خود گرفت؟

عقیق: مراسم عزاداری فاطمیه در هیئت الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین چوبچیان و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج احد قدمی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام چوبچیان را بخوانید:

*گریه و عزاداری درمحرم و فاطمیه بسیار مهم است ولی موضوع مهم تر از آن فهمیدن محرم و فاطمیه است و شناسایی اهداف آن، چه شد که هنوز آب کفن پیامبر خشک نشده بود امت سیر ارتجاعی به خود گرفت؟

*مهم ترین موضوع که باعث این اتفاق شد، نفاق است، در جامعه کفر نفاق وجود ندارد، نفاق در بستر جامعه دینی شکل می گیرد، اوایل بعثت اکثریت مشرک بودند پس دلیلی نداشت کسی دشمنی خودش را پنهان کند ولی زمانی که حضرت به مدینه هجرت کردند و تعداد مسلمانان زیاد شد کسانی که تا دیروز دشمن علنی پیامبر بودند، یکباره رنگ عوض کردند و در لباس مسلمانی قرار گرفتند و حتی در ارکان جامعه اسلامی نفوذ کردند.

*در آیات و روایات بیست نشانه برای منافق در نظر گرفته شده، هدف از بیان آن این است که مواظب باشیم از آن در خلقیات ما موجود نباشد.

* پیامبر اکرم فرمودند: سه خصلت است اگر در کسی وجود داشته باشد او منافق است، اگرچه نماز بخواند و روضه بگیرد اگرچه او مسلمان باشد، اولین خصلت خیانت در امانت است.

* در سال پنجم هجری نبی مکرم اسلام به همراه تعدادی از مسلمانان برای فتح قلعه خیبر به منطقه خیبر لشکر کشی کردند جنگی طولانی شد و لشکر اسلام از نظر آذوقه وغذا دچار مشکل، لذا شروع کردند به خوردن گوشت حیواناتی چون اسب که گوشت آنها مکروه است، گله گوسفندی که برای اهالی یهودی قلعه بود در نزد یک چوپان مسلمان بود چوپان به پیامبر گفت:  گله را به نفع لشکر اسلام مصادره کنید، پیامبر در کمال صراحت فرمودند: ای چوپان این گوسفندان نزد تو امانت است و در دین اسلام خیانت در امانت حرام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
0
حجت الاسلام چوبچیان نه چیت چیان
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین