عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
مداحی حاج محمدرضا طاهری، ابراهیم رحیمی، محمد حسین حدادیان و حسین طاهری در مکتب الزهرا(س)
جواد الائمه علیه السلام از این چشم 90 گناه متصور کرده است، ولو ناخواسته اش هم آدم را از مسیر دور می اندازد. إغواء کارش است .

 گزارش تصویری مراسم

 روضه خوانی حاج محمدرضا طاهری

عقیق: مراسم عزاداری سومین شب ایام فاطمیه اول با حضور جمع زیادی از عزاداران در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب سخنرانی کرد. در ادامه نیز حاج محمد رضا طاهری، کربلایی ابراهیم رحیمی،  محمد حسین حدادیان و  حسین طاهری به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

در ادامه بخش هایی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

  * در یکی از ادعیه قرآنی هست، که خدا به پیغمبرش می گوید: حالا که پا در مسیر من گذاشتی ، چوب می خوری و سختی دارد، رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ ؛ این ثبات قدم داشتن، یعنی زیر بنای اعتقاداتت محکم باشد، از نوع بتون برتر باشد، راهکارهایش هم هست، یعنی این نیست که نشود و انسان بگوید: من قدرت هم آوردی با لطمات شیطانی و آفت ها و آسیب هایش را ندارم. تو خلیفه خدائی. خدا برایت چه کم گذاشته است، گناهت را در گردن خالقت نگذار.

* با توجه به شرایط و جامعه امروزی که پیرمرد 70 ساله اش را هم به جنبش و تحرک وا میدارد، چه کار کنیم؟ این چه کار کنیم توجیه نفس است، این توجیه دنیایی است، که این دل راحت شود، چه کار کنیم یعنی اینکه: نفسم بیا و یک راهکاری برایم فراهم بکن، حالا یک لعاب دینی هم داشته باشد، گهی به نعل و گهی به میخ. و الا اهل بیت علیهم السلام راهکار دادند. اول فرمودند: ممارست، تمرین.

* نماز اول وقت بخوان، چقدر گفتند اول وقت؟ خب می خواهند اثر وضعی اش را به تو نشان بدهند، می گذاری دقیقه 90، توجیه هم می کنی. می گویی: سر خدا خلوت تر است و بهتر حرف هایم را می شنود. در دکانت هرزگی چشم می کنی. به خدا چه ربطی دارد، بی عرضگی خودت را ثابت کرده ای. لسان تند من آزارتان ندهد برای خودم هم می گویم. جواد الائمه علیه السلام از این چشم 90 گناه متصور کرده است، ولو ناخواسته اش هم آدم را از مسیر دور می اندازد.

* امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید: اگر می خواهی چشمت را از آفت نجات بدهی و قلب سالم داشته باشی، عَلَیکَ بِالصَّلاةِ الَّیل، برتو واجب است نماز شب بخوانی. هشت رکعت نافله زورمان می آید بخوانیم، آن هم در فصل سرد سال که نیمه شب شرعی 11:30 شب است. بخواهیم در محافل مذهبی آمار میدانی بگیریم، بعید می دانم ده درصد باشند. تو سرمایه برای خودت نمی گذاری بعد می گویی با آفات چه کنم؟ آفت که هست تو چه کار و چه تلاشی کردی؟

* دختر پیغمبر سلام الله علیها بیخودی 14 قرن پیش نگفت که زن مسلمان برای اینکه گرفتار آسیب ها نشوی، خیر تو در این است که به اندازه ضرورت خودت را در معرض نامحرم قرار بدهی، الله وکیلی چند درصد شیعه فاطمی این را عمل کرده است؟

* آفت دیگری که انسان را از اعتقادات دینی دور می کند، غفلت خواص است، غفلت وابستگان به دین و دیانت، خطرناکترین آفت دین است. غفلت یعنی یک لغزشی که انسان از کمی مراقبت خودش فراهم می کند. گناه را گردن شیطان نینداز، إبلیس محرّک است، إبلیس یک تلنگر به تو می زند، در روایت نبوی داریم، روز قیامت خداوند ابلیس را می کشاند وسط دادگاه عدلش، می گوید بیا از خودت دفاع کن، چون به این عبد خاطی می گویم تو خطا کردی می گوید گردن شیطان است، شیطان خطاب می کند: الهی به عزت و جلالت قسم من فقط تکانش دادم. با عصیان آدم از زیر چتر خدا آمده بیرون، دیگر سایه خدا روی سرش نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین