عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
اجتماع بزرگ هیئات مذهبی با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی حاج منصور ارضی
خداوند متعال در فوق عالم ملائکه بر حضرت محمد صلوات الله علیه، صلوات می فرستد، آنجائی که ملائکه نیستند و حضور ندارند و همه ملائکه هم مستقلا صلوات می فرستند...
اجتماع هیئات در مسجد ارک

مداحی حاج منصور ارضی

عقیق:
اجتماع بزرگ هیئات مذهبی، در آستانه ایام فاطمیه، با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری و مداحی حاج منصور ارضی برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از شعرای آیینی به شعرخوانی پرداختند و از پایگاه اینترنتی موسسه قدیم الاحسان رونمایی شد. پایان بخش مراسم نیز روضه خوانی کوتاه حاج منصور ارضی بود.

نکاتی از سخنرانی استاد میرباقری را می خوانید:

* معرفت أئمه علیهم السلام، آن چنان که باید، عین توحید است. طریق توحید است، احدی به توحید نمی رسد، الا از این طریق. انبیا هم از این وادی رفتند، ملائکه مقرب هم از این وادی رفتند، ملائک با سجده شان به مقام توحید رسیدند. الآن هم در حال تواضع مقابل وجود مقدس نبی مکرم صلوات الله علیه و آله وسلم هستند.

* یک روایتی است در احتجاج طبرسی، یکی از علمای یهود به أمیرالمومنین عرض کرد: همه ملائک در مقابل آدم سجده کردند، البته می دانید اهل بیت علیهم السلام آنجا هم مستثنا بوند، آن مرد یهودی عرض کرد: این وجود مقدس نبی خاتم صلوات الله علیه وآله وسلم که شما معتقدید که أفضل همه انبیا است، او چه مقامی دارد؟ حضرت فرمودند: اگر ملائکه یکبار مقابل حضرت آدم سجده کردند، مرتب و دائما مقابل پیامبر اکرم صلوات الله علیه تواضع دارند، که از آن سجده بالاتر است.

* خداوند متعال در فوق عالم ملائکه بر حضرت محمد صلوات الله علیه، صلوات می فرستد، آنجائی که ملائکه نیستند و حضور ندارند و همه ملائکه هم مستقلا صلوات می فرستند. «إن الله و ملائکته یصلون علی النبی». این صلوات خضوعی که در آن است، از سجده در مقابل آدم هم بالاتر است، و با این تواضع آدم مقرب می شود. حقیقت صلوات، تواضع در برابر حضرات اهل بیت علیهم السلام است.

* به امام رضا علیه السلام گفتند: ما فضائل شما را از مخالفین تان بگیریم؟ مخالفین که می دانید چه کسانی را می گویم، حضرت فرمودند: نمی خواهد، فرمودند: به خاطر اینکه این ها سه کار کردند که من دو کارش را به شما می گویم. یکی اش این است که اینها عباراتی را از ما نقل کرده اند که مقامات ما را پائین آوردند، مقام ما این نیست، امام را در حد یک امامزاده معمولی هم توصیف نکردند، می گویند سلمان خیلی بالاتر از اوست، دسته دیگر کار دیگری کردند و آن این بود که روایات را جمع کردند و غلو در آن آوردند.

* امام خمینی (ره) می فرمود: تا کنون درباره قرآن تفسیری نوشته نشده است، این توهین به مفسرین قرآن نیست، مثلا مرحوم  طبرسی که سی سال از عمرش را گذاشته برای تفسیر و نیز علامه طباطبائی. این به معنی کوچک کردن مفسران نیست، این به معنی عظمت این کتاب است.

* عظمت کاری که هیئات انجام می دهند که واقعا عظیم اند، می طلبد که یک سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن شود، شما سروران و عزیزانی که اهل این وادی هستید و خدا این را به شما عطا کرده، سعی کنید که این توانائی ها افزایش پیدا کند که مقیاس این کار را بزرگ کنید و سعی کنید که هیئات همراه با دستگاه مرجعیت و به خصوص هدایت ها و نظارت های مقام معظم رهبری باشند.

* یک بخش را شما سروران فعالیت بکنید، بخش رصد دشمن و فعالیت های دشمن در حوزه عزاداری. حتما دشمن نقشه دارد. رصد بکنید.

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی:

چو دوستی تو یک عمر گشته عادت من

چه وحشتی بود از مرگ و از اِعادَت من

چو با ولای تو بسرشتند آب و گِلَم

تفاوتی نکند مرگ با ولادت من

خوشم به بستر بیماری و کشیدن رنج

بدان امید که آیی تو بر عیادت من


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین