عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان از برگزاری نشست تخصصی آموزش مقتل‌شناسی با حضور 400 مداح و شاعر استان خوزستان خبر داد.

عقیق:سیدرضا توفیق، رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان گفت: نشست تخصصی مجمع‌الذاکرین «لبیک یا حسین(ع)» با حضور 400 نفر از مداحان و شاعران آیینی شهرستان اهواز دوشنبه، 5 اسفند پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی با حضور حجت‌الاسلام عطارروشن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان در راستای شناسایی و آموزش مداحان و شاعران آیینی از سه سال گذشته کار خود را در استان آغاز کرده است، افزود: این کانون در 5 بخش آموزش اصول و آداب مداحی، شعرشناسی و آرایه‌های ادبی، قرآن و ادعیه، مقتل‌شناسی و تاریخ اسلام و ردیف‌های آوازی به مداحان و شاعران آیینی خدمت‌رسانی می‌کند.

توفیق افزود: کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان تاکنون با هماهنگی آموزش و پرورش استان در مقاطع 15- 10 و 20 ـ 15 سال اقدام به شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد اقدام کرده است. همچنین به این منظور با دانشگاه نیز وارد تعامل شده‌ است.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان خوزستان یادآور شد: در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان کانون مداحی راه‌اندازی شده است و 4 هزار مداح در استان فعال هستند.



منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین