عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی سیره شهدا گفت: ولایت‌محوری پایه و ریشه امنیت کشور است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، دیشب چهارم اسفند در یادواره شهدای ورزشکار قم گفت: ورزشکاران شهید هم به تقویت جسم و هم به پرورش روح خود همت گماردند.

وی با اشاره به حدیث امام علی(ع) که«اشجع الناس من غلب هواه» تصریح کرد: ورزش روح، گناه نکردن و عبادت است و قوی‌ترین روح آن است که هر چه زمینه گناه پیش آید، دست رد به سینه شیطان بزند.
راوی سیره شهدا در تبیین ملزومات ورزش روح ابراز داشت: انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت دائمی به مخلوقات باعث ورزش و تقویت روح می‌شود.
وی ادامه داد: خدمت به دیگران یعنی خودت را به زحمت بیندازی برای حل مشکل دیگران، مثل ورزشکارانی که با کوهنوردی، شنا و...خود را به زحمت می‌اندازند.
سخنران مراسم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که ورزش برای جوانان، لازم و برای مسن‌ترها واجب است، در بیان ویژگی هایی از زندگی رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان هم در عبادت و خدمت به جامعه و هم در بعد ورزش از همه جلوتر هستند.
وی با بیان مربی محور بودن ورزشکاران به بیان دومین خصوصیت ورزشکاران شهید پرداخت و ابراز داشت: ورزشکاران شهید، در عرصه ورزش، مربی محور و در عرصه رزم و زندگی، ولایت مدار بودند و ولایت، مربی ورزش روح آنها بود.
ماندگاری با بیان اینکه امنیت مملکت به ولایت محوری است، تاکید کرد: همانگونه که تیم مربی محور پیروز می‌شود، جامعه ولایت مدار نیز موفق خواهد بود و امروز باید حواسمان جمع باشد تا حرفهای آقا روی زمین نماند.
وی سومین خصوصیت ورزشکاران شهید را مصمم بودن در عرصه طاعت و بندگی خدا دانست و با اشاره به آیه انما الحیوه الدنیالعب و لهو...بیان داشت: همانگونه که عرصه مسابقه و ورزش، جای بازیگوشی نیست، شهدای ورزشکار نیز همانند جدیت در عرصه ورزش، در طاعت و بندگی خدا نیز مصمم و جدّی بودند.
راوی دفاع مقدس در پایان با بیان برخی مظاهر اجتماعی گناه و فساد، گفت: خوشا به حال آنان که در برابر بازی های شیطان پاتک را بلدند و اینان همان مخلصینی هستند که شیطان تیرش به آنها کارساز نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پشنهاد داد مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به مسیر دائمی ورزش و پیاده روی تبدیل شود تا غبار افسردگی، مردم قم، این حرم و آشیانه اهل بیت(ع) را در برنگیرد.
ماندگاری اظهار کرد: خدای متعال انسان‌هایی را انتخاب کرده که هم گواه باشند و هم چراغ راه که انسان در مسیر هدایت از نور آنها بهره کافی ببرد.
وی ادامه داد: شهدای هر قشر از جامعه، برای عموم مردم و بخصوص برای قشر خاص خود، پیام ویژه‌ای دارند.
گفتنی است در پایان این مراسم خانواده شهیدان مجتبی عراقیان، حسن حاج غفاری، حسن امجدی و محسن حیات پور، محمد و جواد عرب خراسانی، مرتضی و مجتبی طالقانی مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.

 

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین