عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان اهمیت به کارگیری توان مضاعف همه مبلغان، مداحان، هیئت‌های مذهبی و مساجد استان سمنان در راستای بزرگداشت ایام فاطمیه و برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام را مورد تأکید قرار داد

عقیق:حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز، سوم اسفند در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی استان سمنان گفت: مناسبت‌های مذهبی بهترین فرصت برای شناساندن ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) به نسل جوان است.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی درست از سوء استفاده افراد فرصت‌طلب که می‌خواهند از فضاهای موجود برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره ببرند جلوگیری کنیم.

شکری با تأکید بر اینکه مداحان باید از شعرهایی استفاده کنند که با محتوا و قابل استناد باشد ابراز کرد: باید با فضاسازی رسانه‌ای و فرهنگی جنبه‌های مراقبت فرهنگی در برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی را تقویت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه بحث مراقبت مهمترین وظیفه ستاد شئون مذهبی است، تصریح کرد: این ستاد به دنبال تضعیف محوریت مردم در حوزه مسائل مذهبی نیست که در این راستا باید در ایام شهادت و ولادت ائمه (ع) ،چهره شهر عوض شود.

وی با بیان مأموریت‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: زنده نگه داشتن دهه فاطمیه در حقیقت استوار نگه داشتن ستون ولایت به عنوان اصل اساسی اسلام است.

وی اهمیت به کارگیری توان مضاعف همه مبلغان، مداحان، هیئت‌های مذهبی و مساجد و فعالان و متولیان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان سمنان در راستای بزرگداشت ایام فاطمیه و برگزاری باشکوه برنامه‌های این ایام را مورد تأکید قرار داد.

شکری با بیان اینکه برگزاری مجالس عزاداری در مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه فرهنگی اجتماعی اسلام است، یادآور شد: این امر علاوه بر اجر و پاداش مضاعف، خنثی کننده توطئه دشمنان نیز خواهد بود.

به گفته وی حضور پرشور مردم در مساجد، اماکن مذهبی، نمازهای جماعت و مجالس ،خطابه را رونق بخشیده و بر عظمت اسلام می‌افزاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی شئون فرهنگی برای اجرای دقیق فعالیت‌های مذهبی و دینی الزامی است، اذعان کرد: برگزاری مراسم‌های مذهبی به وسیله مردم نشان از عمق تفکر شیعیان نسبت به درک این برنامه‌ها و عشق و ارادات آنها به ائمه (ع) دارد.

 

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین