عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان البرز از اتمام ۸۰ درصد مراحل ساخت ضریح حضرت حبیب ابن مظاهرخبر داد.

عقیق: حسینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان البرز، با اشاره به روند ساخت ضریح حضرت حبیب ابن مظاهر در این استان، گفت: ساخت این ضریح از دو سال گذشته شروع شده و انشاالله در اوایل سال اینده به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه 80 درصد مراحل ساخت ضریح حضرت حبیب ابن مظاهر به اتمام رسیده است، ادامه داد: بیش از 6 میلیارد تومان برای ساخت این ضریح هزینه شده است که تمام آن از طریق کمک و نذورات مردمی تامین شد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات استان البرز با اشاره به مختصات فنی ضریح، اظهار کرد :ضریح دارای ارتفاع 3 متر به طول 2,68متر و با عرض 1٫76 متر دارای 9 پنجره و 1 درب است.
حسینی تصریح کرد: حدود بیش 1000 کیلو گرم نقره، بیش از 4 کیلوگرم طلا، 600 کیلو گرم مس، 100 کیلو گرم استیل و 6 متر مکعب چوب ساج برای ساخت این ضریح استفاده شده است.
وی با بیان اینکه وزن کلی ضریح 7 تن و 544 کیلو گرم می باشد ، خاطرنشان کرد:در اوایل سال اینده ضریح حضرت حبیب ابن مظاهر به کشور عراق ارسال خواهد شد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عظیمی
|
GERMANY
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
1
من از مشتریای همیشگی این سایتم . نمیدونم این پیاممو میذارین یا نه ؟ ولی گفتم شاید بچه های هیئتی کاری از دستشون برای این بنده های خدا بربیاد . یا اگر خیری رو می شناسن برای رضای خدا و خشنودی خلق خدا و به نیت حضرت ابالفضل به این ابوالفضل کوچولو کمکی کنند . این لینکو میذارم هر کسی ذره ای دلش لرزید دریغ نکنه . درضمن واقعی بودن جریان برای همه کاربرای سایت تائید شده است و مستندات بیمارستان و پزشکی هم تو همین تاپیک هست .
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=744647&PageNumber=1
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین