عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
شبکه چهار سیما به مناسبت بزرگداشت شخصیت علمی و عرفانی بانو مجتهده امین، برنامه ˈاردی بهشت ˈ را روی آنتن می برد.

عقیق: در این برنامه که امروز(دوشنبه) ساعت 10 صبح روی آنتن می رود، معصومه طاهری دبیرکنگره بزرگداشت بانو مجتهد امین و فائزه مصلحی استاد حوزه و دانشگاه حضور خواهند داشت.

بانو مجتهد امین در سال 1308 در اصفهان چشم به جهان گشود. نَسَبش با سی واسطه به علی بن حسین(ع) می رسد. او از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از یازده سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت؛ با اینکه در پانزده سالگی ازدواج کرد، هرگز همسرداری و تربیت فرزندان، او را از تحصیل علم باز نداشت.

در بیست سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت و به حکمت، فلسفه و عرفان روی آورد؛ علیرغم تمام مشکلاتی که در آن دوران برای تحصیل بانوان متدیّن وجود داشت، در چهل سالگی به دنبال سال ها تلاش شبانه روزی به اخذ درجه اجتهاد نائل آمد.

وی پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادانی چون شیخ ابوالقاسم زفره ای، حسین نظام الدین کچویی، سید ابوالقاسم دهکردی، میرزا علی آقا شیرازی، میر سید علی نجف آبادی، از دو شخصیت دیگر به نام های محمدکاظم شیرازی و شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم، اجازه اجتهاد دریافت کرد.

در قسمتی از اجازه نامه مرحوم آیت الله شیرازی در توصیف ایشان چنین آمده است:

دختر مرحوم حاج سید محمدعلی امین التجّار اصفهانی که بانویی بزرگوار، شریف، اصیل، عالم و فرزانه، برگزیده زنان زمان و مایه شگفتی دورانش می باشد، از کسانی است که مدت مدیدی از عمرش و زمان درازی از زندگیش را صرف تحصیل علم کرده است.

یاد آور می شود اردی بهشت را ناصر رنجبر در گروه فرهنگی و اجتماعی شبکه چهار سیما تهیه می کند.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین