عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
طی چهارسال آینده؛
مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز با تاکید بر تمرکز این مجمع بر رفع مشکلات مساجد گفت: در طی چهار سال آینده، ۱۰۰ مسجد در تهران ساخته می شود.

عقیق: مجید شایسته، مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز با اشاره به فعالیت های این مجمع و تمرکز آن در راستای مسجد در سراسر کشور گفت: با توجه به کمبود مسجد در پایتخت و شهرها و روستاهای کشور نخستین اقدام این مجمع بر روی ساخت مساجد نیمه تمام رفع مشکلات فنی و مالی آن تمرکز شد و در این راه، بسیاری از شهرداری ها، فرمانداری ها، ادارات اوقاف و در مجموع افرادی که مجوز اداری دارند با این مجمع همکاری های درخور و شایسته ای انجام دادند.

شایسته افزود: در همین راستا همکاری های جدی با کمیته امام خمینی(ره)، ستاد زکات، سپاه و قرارگاه قرب کوثر که وظیفه محرومیت زدایی مناطق محروم کشور را برعهده دارد و موسسات خیریه صورت گرفت تا با یاری یکدیگر، مشکلات مردم برای دسترسی بهتر به مساجد و تجهیز این مساجد جبران شود.

وی با تاکید بر این که با استفاده از زکات، بسیاری از روستاهاییان از ساخت و نوسازی مساجد بهره مند شدند، ادامه داد: در کنار رسیدگی به مساجد شهری و روستایی، یکی از مهم ترین مکان هایی که با توجه به گستردگی وسعت و در مقابل، کمبود تعداد مسجد مورد توجه قرار گرفت شهر تهران بود که برای رفع این مشکل، اقدامات جدی در حال پیگیری است.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز گفت: در این راستا جلسات و رایزنی های بسیاری با شهرداری تهران برقرار شد و نتیجه آن اختصاص 72 قطعه زمین برای احداث مسجد در سال گذشته توسط شهرداری تهران بود.

وی ادامه داد: این زمین ها هم اکنون در اختیار هیات امنای درخواست دهنده داده شد که برخی کار را شروع کرده و برخی دیگر در مرحله قرارداد و کارهای ابتدایی هستند.

وی با تاکید بر این که در چهار سال آینده شهرداری تهران هر ساله 100 مسجد در تهران و در مکان هایی که کمبود مسجد دارند احداث می کند، گفت: این اقدام شهرداری تهران الگوی بسیار مناسبی برای کلان شهرها و شهرها و روستاها می شود و امید است با همکاری شورای اسلامی شهرها این امر مهم عملی شود.

شایسته همچنین با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که انقلاب برای مساجد شکل گرفته است، اظهار کرد: مسجد از مکان های منحصر بفردی است که با پتانسیل های اجتماعی، فرهنگی، دینی و مبارزاتی خود توانست در تمام سال های مبارزه مردم انقلابی علیه رژیم پهلوی، و پس از آن کشور را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهد و پایه های دینی و معنوی آن را قوی تر سازد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات و فعالیت های نهادهای ذیربط مسجد نشان از اهمیت والای این مکان معنوی در اجتماع مسلمین دارد و از این جهت برماست که با توجه به سفارشات پیامبر اسلام، ائمه و آن چه در قرآن در منزلت جایگاه والای آن آمده است در بهسازی این خانه های خدا بکوشیم.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین