عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
شب اربعین با مداحی حاج ابوالفضل بختیاری، حاج روح الله بهمنی و حاج عبدالرضا هلالی در هیئت آل یاسین
در واقع امام چهارم، با این گریه ها به جهانیان اعلام می دارد که حسین بن علی(علیه السلام) حق است و یزید و عمالش باطل. با این اشکهای پرسوز است که کاخ ستم به آتش کشیده شده و نابود می شود.

گزارش تصویری شب اربعین در هیئت آل یاسین

عقیق: مراسم عزاداری شب اربعین حسینی ، با حضور جمع زیادی از عاشقان و سیاه پوشان سرور و سالار شهیدان در هیئت آل یاسین واقع در حسینیه شهید همت برگزار شد.
به گزارش عقیق در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله توسط استاد حامد شاکر نژاد آغاز شد ، حجت الاسلام والمسلمین بهاری سخنرانی و حاج ابوالفضل بختیاری ، حاج روح الله بهمنی و حاج عبدالرضا هلالی مداحی کردند.

در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام بهاری را بخوانید:

 در تاریخ تشیع گریه نقش بسزایی در تببین مبانی داشته است.

* یکی از این گریه هایی که درایجاد روشنگری بین مردم موثر بود گریه های حضرت فاطمه زهرا(س) پس از غصب رحلت پیامبر و ماجرای غصب خلافت بود.

* گریه های حضرت زهرا (س) با اینکه بین مردم مدینه ایجاد سوال می کرد اما عده ای نتوانستند این گریه ها را تحمل کنند، و آمدند گفتند یا روز گریه کن یا شب. حضرت نیز به بیت الاحزان را ساختند که آن هم از طرف آنها تحمل نشد و تخریبش کردند چرا که می دیدند با گریه های فاطمه زهرا در و دیوار مدینه گریه می کرد .

* سه ساله ابی عبدالله نیز با گریه ، پایه های حکومت شام را به لرزه درآورد.

* امام سجاد نیز پس از واقعه کربلا همین طور عمل می کردند. روزی یکی از غلامان حضرت، به خاطر شدّت گریه ایشان، گفت: آیا وقت آن نرسیده که گریه شما تمام شود؟! حضرت فرمود:وای بر تو! یعقوب دوازده پسر داشت و تنها یکی از آنها ناپدید شد، و در فراق او ، آن قدر گریه کرد که چشمانش نابینا شد و از شدّت غم و اندوه، کمرش خم شد، با اینکه می دانست او زنده است، ولی من دیدم که پدرم و برادرانم و عموهایم و هفده نفر از خویشانم را در مقابل من کشتند و سر بریدند، پس چگونه ممکن است غم و اندوه من تمام شود؟

* نکته قابل توجه این است که  این اشکهای سوزان علاوه بر اینکه ریشه عاطفی داشت و از قلب سوخته زین العابدین برخاسته بود، عاملی بسیار مهم  و تاثیر گذار  در تحکیم اهداف حسینی و متزلزل ساختن کاخ ستمگری دستگاه بنی امیه بود . چون که  این اشک  وگریه ها ، در حقیقت اعلام برائت بود از جبهه ی باطل .

* در واقع امام چهارم، با این گریه ها به جهانیان اعلام می دارد که حسین بن علی(علیه السلام) حق است و یزید و عمالش باطل. با این اشکهای پرسوز است که کاخ ستم به آتش کشیده شده و نابود می شود.

این ناله ها است که یاد و خاطره کربلای خونین را همیشه در دلها زنده نگه می دارد. کربلایی که نام آن، تیری است دردناک بر قلب جنایتکران عالم که در اثر قساوت قلب و کوری چشم باطن از هر نوع ظلم و ستمی بر مردم بی پناه دنیا دریغ نمی ورزند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین