عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
گزارش عقیق از عزاداری کاشانی ها در شب تاسوعای حسینی
امام حسین (ع) در گودی قتلگاه امر به معروف و نهی از منکر نمود: وقتی دید که لشگر به سمت خیمه ها می رود فریاد زد که اگر دین ندارید لااقل مرد باشید.

عقیق: هزاران نفر از مردم کاشان در شب تاسوعای حسینی در هیات حسینی نخل کاشان جمع شدند و برای سقای دشت کربلا اشک ریختند.

سخنران این هیات استاد قرائتی بود که مثل همیشه با بیان شیرین خود نکته هایی را به مردم گوشزد کرد که در ادامه می توانید بخشی از آنها را بخوانید:

حداقل برخورد واجب با منکر ناراحتی قلبی و نشان دادن ناراحتی است.

گاهی اوقات باید اینقدر تذکر داد که گناهکار اگر گوش هم نمی کند، گناه کوفتش شود. مثل دست انداز، جلوی راننده را نمی گیرد، ولی حالش را می گیرد.

حدیث داریم که بعضی ها نه پیامبرند نه امام، ولی مقامی در قیامت دارند که همه به او غبطه می خورند. می گویند او در دنیا انسان بی غیرت و بی تفاوتی نبوده است.

بر اساس قرآن امر به معروف و نهی از منکر را اول باید از زن و بچه خود شروع کنید.

شرط نماز خوان شدن بچه ها در مدرسه این است که مدیر مدرسه خود اذان بگوید و با همه دبیران صف اول باشد. اگر در دفتر چای خوردیم بچه نمازخوان نمی شود.

بعضی از منکرات را بدون حکومت و قدرت نمی توان نفی کرد. ما زمان شاه هم مرجع تقلید داشتیم. ولی مرجعیت به تنهایی کار را پیش نمی برد. ولایت فقیه توانست شاه را بیرون کند.

بعضی اوقات تا متحد نشوید نمی توانید امر به معروف و نهی از منکر کنید. اگر بخواهید دندان های طرف خورد شود باید انگشتان دست مشت شوند وگرنه انگشتان خودتان می شکند. در جنگ احد پیامبر (ص) فرمودند در ابتدا متحد بودید و پیروز ولی در ادامه اتحادتان از بین رفت و شکست خوردید.

امام حسین (ع) در گودی قتلگاه امر به معروف و نهی از منکر نمود: وقتی دید که لشگر به سمت خیمه ها می رود فریاد زد که اگر دین ندارید لااقل مرد باشید که ۳ نکته از آن برداشت می شود:

اول: امر به معروف و نهی از منکر تا آخرین دقیقه عمر

دوم: حمایت از ناموس حتی در گودال قتلگاه

سوم: نهی از منکر حتی نسبت به وحشی ترین آدم ها

 امر به معروف و نهی از منکر ۲ نوع است. عمومی و خصوصی. عمومی این است که وقتی ماشینی خلاف می رود تمامی رانندگان با بوغ و چراغ به وی اعتراض کنند. خصوصی هم آنست که پلیس او را بگیرد و جریمه کند.

بر اساس قرآن بعضی ها سوار کشتی هستند و زمانی که دریا طوفانی می شود خدا را صدا می کنند ولی وقتی نجات یافتند جفتک می اندازند.

۳ نوع تعهد در دعای عهد داریم:

مرحله اول عهد و تعهد، مرحله دوم عقد و گره خوردن و مرحله سوم بیعت و تسلیم شدن  

۱۸ ذی الحجه حادثه غدیر خم بود و همه به حضرت علی (ع) تبریک گفتند ولی ۷۲ روز بعد همگی حاشا کردند.

 زمانی که حضرت می خواست امیرالمومنین (ع) را معرفی کند از چهار طرف اقرار گرفت: «الا تسمعون؟»، آیا صدای من میاید؟ بعد از رحلت پیامبر حضرت زهرا (س) به در خانه مردم و اصحاب می رفت و می پرسید: آیا شما در غدیر خم نبودید؟ می گفتند ما آن دور دورا بودیم و چیزی نشنیدیم! گویا پیامبر (ص) می دانست که قرار است حضرت زهرا (س) به در خانه مردم برود و این سوال را از آن ها بپرسد.

بیایید وفادار باشیم و امام زمان را رها نکنیم.

 

تصاویری از مراسم تاسوعا


صوت مراسم

سخنرانی استاد قرائتی


دریافت


مداحی بخش اول



مداحی بخش دوم



مداحی (شور عربی)



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین