عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
اختصاصی عقیق/ دفاع تمام قد آیت الله سید احمد خاتمی از ذاکران سید الشهدا
می خواهند کاری کنند که ولایتی بودن ضد ارزش شود . ما مداحی را هنر دینی می دانیم. این هنرمندان دینی هستند که با شور حسینی شان جمعیت های عاشق و دل های عاشق را هدفمند در مسیر سیدالشهدا سوق می دهند.
عقیق: مراسم عزاداری شب هشتم محرم با مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

به گزارش عقیق، در این مراسم آیت الله سید احمد خاتمی ضمن تبیین موضوع مقاومت در قیام حسینی در سخنان مهمی به انتقاد از فضای تخریبی علیه مداحان اهل بیت(ع) پرداخت. در ادامه متن این سخنان منتشر می شود:

ا
لان قلم های مسموم می نویسند تا ما را از مجالس عزاداری جدا کنند. گویندگانی سخن می گویند تا ما را از مجالس ابی عبداله (ع) جدا کنند. مداحان عزیز حزب الهی اهل بیت که بحمداله در خط ولایت عمل می کنند، مثل همه ما ممکن است اشتباهی داشته باشند. اما می بینیم جریانی در کشور است که می خواهد مداحان اهل بیت را له کند، نه مداحان بی تفاوت را بلکه مداحان ولایتی .

در این کشور نقد آزاد است. ممکن است مداح محترمی جمله ای گفته باشد که مناسب مجلس اهل بیت (ع) نبوده ولی این نقد کردن کجا و له کردن مداحان اهل بیت کجا. ما به همان اندازه ای که اصرار داریم خطبای اهل بیت در مجالس ابی عبداله باشند، مداحان هم باید باشند. ما مداحی را هنر دینی می دانیم. این هنرمندان دینی هستند که با شور حسینی شان جمعیت های عاشق و دل های عاشق را هدفمند در مسیر سیدالشهدا سوق می دهند.

 نمی خواهم تقدیس کنم و بگویم هر کسی هر کاری که کرد و هر موضعی که گرفت درست است. ولی با این روند عده ای گویا قصدشان له کردن مداحان اهل بیت است. اینکار کار نادرستی است. اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ یعنی بیعت می کنیم که آقا جان ما در سنگر شما هستیم و از سنگر شما حفاظت می کنیم. اینها می خواهند کاری کنند که ولایتی بودن ضد ارزش شود. کسانی که اهل مقاومت اند می گویند هیهات من الذله، به اینها بگویند افراطی و تندرو، این اسمش ملامت است.

ما افتخار می کنیم که در خط ولایتیم، افتخار می کنیم که با فتنه درگیر شدیم. اگر ده بار دیگر هم این فتنه تکرار شود ما همان آدم سابقیم و معتقدیم خط اعتدال همان خط ولایت است. اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ یعنی ما با ولایتیم. راه سعادتمان را پیدا کردیم که راه حسین(ع) است. امروز تجلی راه حسین(ع) در راه ولایت است.

تمام تلاش این است که ما را از این راه جدا کنند. شهیدان کربلا با امام حسین پیمان بستند و پای پیمانشان ایستادند. این معنای بیعت با امام حسین (ع) است. ما امام معصوممان را زنده می بینیم و با او قول و قرار می گذاریم و به آن پایبندیم و تمام سختی ها را به جان می خریم. مانند شهیدان عزیزمان تا آنجا که پای ایثار جان باشد در صحنه هستیم.

صوت سخنرانی

 

دریافت


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین