عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان بزرگترین المان کتیبه عاشورایی جهان با حضور جمعی از مسئولان در میدان امام حسین (ع) بیرجند رونمایی شد.
عقیق: شهردار بیرجند دوشنبه شب در مراسم رونمایی از این المان اظهار کرد: المان کتیبه عاشورایی به شکل استوانه و با تکنیک بتون مسلح و بتون گلاسه اجرا شده است.

عباسعلی مدیح بیان کرد: این المان عاشورایی در ارتفاع 7.7 متر و مساحت 35 متر مربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه طرح این نماد شش ماه پیش به شهرداری ارائه شد، بیان داشت: با همکاری و همدلی 20 نفر از هنرمندان و اساتید برجشته هنر استان این المان در طول 40 شبانه روز به اتمام و آماده رونمایی شد.

شهردار بیرجند طول خطوط به کار رفته در این اثر هنری معنوی را  90 متر اعلام کرد و افزود: 72 دست در سه حلقه به گرد استوانه چرخیده که نشان دهنده تایید شهیدان عاشورایی بر حمایت از امام زمان خویش است.



وی تصریح کرد: با مراقبت از این اثر فرهنگی و هنری پیش بینی می شود تا 300 سال دیگر عمر داشته باشد.

مدیح هدف از ساخت این کتیبه با نقش برجسته زیارت عاشورا را ایجاد یک نماد مذهبی با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و دینی در این شهر عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در مراسم رونمایی از این المان اظهارکرد: بزرگترین المان کتیبه عاشورایی جهان بر اساس اعتقادات مذهبی مردم بیرجند طراحی و ساخته شده است.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه در قرآن کریم حفظ شعائر اسلامی و الهی از نشانه های تقوای قلبها است، بیان داشت: المان کتیبه عاشورایی شهر بیرجند نشان دهنده فرهنگ اعتقادی و مذهبی مردم استان است.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی زمینه رشد معنویات و جلوگیری از ضد ارزشها و مفاسد اجتماعی می شود.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه موجود المان های مذهبی در سطح میداین موجب اندیسه سازی مثبت در مردم می شود، ادامه داد: المان عاشورایی میدان امام حسین(ع) بیرجند برای همیشه واقعه عاشورا را در ذهن مردم تداعی خواهد کرد.



منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین