عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۱
شب هفتم محرم و طنین روضه های آیت الله خاتمی و حاج سعید و محمد حسین حدادیان
در هیچ داغی خدا به دلداری امام حسین نیامده، تنها در مصیبت علی اصغر است که خدا به سیدالشهدا دلداری داد و گفت: حسین جان! علی اصغر را به ما بسپار، ما برای او در بهشت دایه ای در نظر گرفتیم تا سیرابش کند.

عقیق: مراسم شب هفتم محرم در حسینیه شهدای بسیج با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان برپا شد.

در این مراسم آیت الله خاتمی به بیان چند وظیفه دینی پرداخت که می توانید در ادامه بخشی از آنها را بخوانید:

نماز را باید با آرامش و حضور قلب و در اول وقت خواند. نماز با عجله در قاموس هیچ امامی نبوده است. روزی پیامبر فردی را مشاهده کرد که بسیار با عجله نماز می خواند، حضرت فرمود او نماز نخواند، فقط نوک زده و رفته است! چطور برای همه کارها وقت اختصاصی داریم، اما نماز را بین کارها با عجله انجام می دهیم. این بی احترامی به نماز است.

خداوند هیچ عبادتی از خلق را بی پاسخ نمی گذارد. زندگی یوسف را ببینید؛ زندگی اش چهار دوره داشت، دوره اول کودکی بود که در چاه افتاد، دوره دوم حضور در خانه زلیخا و هوسبازی زلیخا، دوره سوم  دوره به زندان افتادن، دوره چهارم دوره عزیز مصر شدن. حضرت یوسف 120 سالگی از دنیا رفت و سال ها بر صدرات نشست. خدا پاسخ سختی های او را به بهترین شکل داد.

در حدیثی داریم که بین مال و جان، جانتان را انتخاب کنید و مالتان را فدا کنید. اما اگر قرار شد بین جان و دین خود یکی را انتخاب کنید، باید جان را فدای دین کرد.

بانوان باید حجاب را بسیار جدی بگیرد. چادر مشکی ریشه کاملا قرآنی دارد. ام سلمه می گوید وقتی آیه «جلالبیب» نازل شد، همه زنان مدینه چادر مشکی به سر کردند.

 آیت الله خاتمی سپس به ذکر مصیبت پرداخت و گفت: در هیچ داغی خدا به دلداری امام حسین نیامده، تنها در مصیبت علی اصغر است که خدا به سیدالشهدا دلداری داد و گفت: حسین جان! علی اصغر را به ما بسپار، ما برای او در بهشت دایه ای در نظر گرفتیم تا سیرابش کند.

پس از پایان سخنرانی ، حاج سعید حدادیان و پسرش محمد حسین حدادیان به مداحی پرداختند.


گزارش تصویری


صوت مراسم

روضه آیت الله خاتمی

 

دریافت

بخش اول مداحی حاج سعید حدادیان

 

دریافت

بخش دوم مداحی حاج سعید حدادیان

 

دریافت

شور - محمد حسین حدادیان

 

دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین