عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

گفت‌گوی عقیق با نریمان پناهی
من از هیچ کس مال دنیا نمی خواهم، فقط می گویم کمک کنید من یک حسینیه داشته باشم تا بتوانم نوکری سیدالشهدا را بکنم.
عقیق: هیاتی ها خوب می دانند که سوز صدای نریمان پناهی را نمی شود جای دیگری غیر از هیات مکتب الحسین پیدا کرد. از همان سال‌های میانی دهه هفتاد که نوارهای او در بین بچه هیاتی ها دست به دست می چرخید تا به امروز که حدود 20 سال می‌گذرد، هنوز هم که هنوز است نریمان پناهی با یک سبک و سیاق خاص که سادگی در آن موج می زند، مداحی می کند. همان «یا حسین» های معروف او، نامش را روی زبان‌ها انداخت و تا به امروز با همان سوز ماندگار خود مداحی کرده است.
نریمان پناهی این روزها گلایه هایی بسیاری دارد، از جوان‌هایی که کنار او خواندن را آغاز کردند و حالا برای خودشان مجلس دارند و نریمان را فراموش کرده‌اند و همچنین از بزرگ‌ترهایی که حمایتش نکرده‌اند. در یک روز پاییزی میهمان خانه نریمان پناهی شدیم و چند ساعتی با او گپ زدیم. حرف‌هایی که شاید بسیاری از آنها قابل انتشار نباشد. به هر حال گفت‌وگوی عقیق با این مداح اهل بیت پیش روی شماست.

 

آقا نریمان، شنیده‌ایم که نسبت به برخی از جوان‌هایی که همراه شما می‌خواندند، گلایه دارید. از همین جا شروع کنیم؟

ببینید! من هیچ وقت در مکتب الحسین  دنبال تبلیغ نبودم، اما چون سوال می کنید می‌گویم،  تمام بچه هایی که الان مداح هستند و برای خودشان مجالس بزرگ و پر جمعیتی دارند، روزگاری به مکتب الحسین می آمدند،  ولی امروز همه آنها رفتند و برای خودشان هیئت زدند و دیگر سراغی از ما نمی‌گیرند.

یعنی شما از اینکه همراهانتان هیات جداگانه زدند، گلایه دارید؟

نه، بسیار بسیار خوشحال هستم که هیئت دارند و مجالس سیدالشهدا (ع) را بیشتر می‌کنند، اما ناراحتی ام از کم محبتی و بی معرفتی آنها است. آنها نباید مکتب الحسین را فراموش کنند چون ریشه‌شان اینجاست. مگر می‌شود آدم خواستگاه خود را فراموش کند. من از آنها توقع دارم که پس از چهره شدنشان هم به ما سر بزنند و در مکتب الحسین به من کمک کنند.

چرا بیشتر این جوان‌ها کنار شما مداحی کردند؟ به خاطر این بود که شما راحت به دیگران میکروفن می دهید؟

بله، هنوز هم همین اخلاق را دارم.  که اگر کسی بیاید و بگوید که من می خواهم بخوانم جواب رد نمی دهم. چون به نظر من هیئت درگاه و حریم اهل بیت حساب می شود. ما باید به بچه ها پر و بال بدهیم و نه اینکه جلویشان را بگیریم. شاید صدای طرف هم خوب نباشد و مجلس را خراب کند ولی این را باید اهل بیت نمره بدهند. من در همه این سال‌ها اینگونه فکر کردم و به خیلی ها میکروفن دادم،  ولی آنها پای ما نایستادند و کم گذاشتند و رفتند.

 

 این دیگر تقصیر من نیست. حتی شهرستان هم رفتم دیدم که کسی که هر هفته مکتب می آمده الان رفته شهرستان هیئت زده و دیگر سراغی از ما نمی گیرد. من نمی توانم بگویم که هیئت نزنید. الان پسر خودم مجید هیئت زده است. جوان ها ذوق و شوق این تشکیلات را دارند ولی اشتباه است که دیگر خواستگاه خود را فراموش کنند. از این لحاظ گلایه دارم.

 

خود شما مداحی را از کجا آغاز کردید؟

ما آذری هستیم و ریشه روضه خواندن را از پدر و مادرم دارم. مادرم روضه خوان و پدر بزرگ من هم ملا بود. برادر بزرگ من سلمان مداح است و مشوق من بود و الان خودش بیشتر آذری می خواند. برادر کوچکم فرهاد هم در محرم می خواند. برادر دیگرم فریمان هم قاری قرآن بود.

 

یکی از برادرانم به نام علی هم که شهید شده است. ریشه مداحی را از خانواده دارم ولی شروع خواندن های رسمی من در زمان جنگ اتفاق افتاد.16_17  سالم بود . نوارهای مداحی را گوش می کردم و یاد می گرفتم. مداحی های آهنگران و کویتی پور و حاج منصور را گوش می کردم. هم علاقه و هم ته صدایی داشتم. هر چیز خوبی که می شنیدم سعی می کردم یاد بگیرم .

شما از چه سالی با حاج منصور آشنا شدید؟

ما جمعه ها یک هیئتی داشتیم که کلاس قرآن هم بود . معلم ما که شهید شد من را با هیات حسین جان و حاج منصور  آشنا کرد. سنم کم بود. ایشان جمعه ها ما را نماز جمعه می برد و بچه ها را تقسیم بندی می کرد و شب ها ما را به هیئت می برد .  از دوران جنگ با حاجی آشنا شدم. من میاندار حاج منصور و آن موقع پای ثابت هیئت بودم و بعد هم مکتب الحسین را زدم.

در آن زمان شما فقط میان داری می کردید یا می خواندید؟

نه آن زمان فقط میانداری می کردم و سینه می زدم. حاج منصور اکثراً خودش مجلس را اداره می کرد و در واحد مثلاً به حاج حسن خلج می داد که بخواند. محسن و مرتضی طاهری، مجید چمنی و احمد پایدار هم بودند که ثابت می آمدند. جواد حیدری هم بود که هنوز هم هست. رضا پور احمد هم بود. حاج علی انسانی هم گاهی می آمد.

 


خود شما چرا از هیئت «حسین جان» جدا شدید؟

بی دلیل از حسین جان جدا شدم. خودم هم دلیلش را نمی دانم! اما هنوز هم کشته - مرده حاج منصور هستم. کسی جرأت نمی کند که پیش روی من پشت سر حاجی حرف بزند. من زیاد خوابش را می بینم و دلم برایش تنگ می شود. خواب چند نفر را زیاد می بینم. یکی آقاست که من فدایی اش هستم و غربت ایشان من را خفه می کند. روزی که به دیدار آقا رفتم شاید یکی از زیباترین لحظه های زندگی من بود. آنقدر محو آقا شده بودم که حرف‌هایم را یادم رفت. نفر دیگری هم که خوابش را می بینم حاج منصور است که عاشقانه دوستش دارم. افتخار من این است که روزگاری میاندار مجلس حاجی بودم.


ولی احتمالا حاج منصور از شما گلایه هایی داشته باشد.

بله. گلایه کرده و به خودم هم گفته که چرا از حسین جان رفتی. من هم گفتم که اصلا نمی دانم چرا رفتم. دلیلی نداشتم، یعنی هیچ قصد و غرضی نداشتم.  البته بعدها هم عده ای باعث شدند که بین ما فاصله بیفتد ، ولی باور کنید هیچ اختلافی در کار نیست. من ریشه این طور سینه زنی ها را از حاج منصور می دانم.

 

ایشان استاد اول من بودند. خیلی هم ناراحت هستم و حرص می خورم که چطوری می شود این فاصله ها را کم کرد. خیلی ها خیال می کنند که ما با هم مشکل داریم. ولی من همیشه خودم را شاگرد حاجی می دانم، اگر من در گذشته اشتباهی کرده باشم، امروز از بزرگترهایم توقع دارم که مرا رها نکنند.  خیلی ها می خواهند که ربطه من را با حاجی خراب کنند، ولی خدا می داند که علاقه من به ایشان قلبی است. پارسال رمضان 8 شب رفتم مسجد ارک، حاجی صلاح ندید و به من میکروفن نداد. اما اینها نشانه اختلاف نیست. ذره ای از علاقه من به ایشان کم نشد. ولی همیشه دعا می کنم تا فرصتی پیش بیاید و بتوانم این سو تفاهم ها را برطرف کنم.

 

درباره چگونگی تاسیس مکتب الحسین برای ما توضیح بدهید.

سال 63 بود در جبهه تصمیم به نامگذاری این هیئت گرفتم. هیئت را داشتیم ولی آنجا اسمش را مشخص کردیم.

موافقید نام چند نفر از جوانانی که شما در مکتب الحسین می خواندند را ببرید؟

خیلی ها بودند. من نمی توانم از همه شان نام ببرم چون خیلی زیاد بودند. عباس سلیمانی و عباس بیابانی اولین کسانی بودند که با من بودند. اکبر مالکی هم بود. مالکی هم الان خودش هیئت دارد و گاهی به هیئت می آید. محمود عسگری از همرزمان خودم هم بود. حسین سیب سرخی و رضا هلالی هم بودند که بسیار دوستشان دارم ولی خودشان هیئت دارند. اکثر مداح های مطرح، اول مکتب می آمدند. سید علی مؤمنی در مکتب بزرگ شده است. ولی الان هر کدام یک لشکر دارند. حتی محمود کریمی هم به مکتب الحسین آمده است.

به عنوان یک مداح، استاد یا الگویی  هم دارید؟

بله.من برای خودم الگو دارم. الگوی من اول حاج منصور ازضی است و  بعد حاج ماشاءالله عابدی است.  همین حالا پنجشنبه ها به هیئت محبان العباس می روم و اگر هم گاهی نمی توانم بروم دلیلش این است که اکثراً پنجشنبه ها مجلس دعوت می شوم و باعث می شود که از هفتگی خودم می افتم و حتی اصرار می کنم که پنجشنبه ها جلسه نگیرید تا من به هیئت محبان العباس برسم.

 

 هر وقت که شب جمعه ها به هیئت می روم افتخارم این است که استادم را ببینم و زنده می شوم و آرامش می گیرم. تا به حال نشده که بزرگان این هیئت به من پشت کنند. بچه ها در این هیئت اصلاً برایشان اهمیت ندارد که چقدر بخوانند یا اگر یک هفته نخوانند ناراحت نمی شوند چون تربیت شده ابوالفضلی هستند و تحت تعلیم این معلم بودند.

یک مداح را خیلی ها به هیئت شان دعوت می کنند. شما معمولا به چه هیئت هایی می روید؟

من جاهایی که می دانم با انقلاب، نظام و  رهبری عناد دارند نمی روم. من در هیئت هم اعلام کردم که هر کس با انقلاب مشکل دارد از هیئت برود بیرون.

البته بعضی ها هم در هیئت شما بودند که با انقلاب همراه نبودند.

بله. اما چرا باید به اسم من تمام شود؟ من علناً این ها را گفتم که هر کسی در خط رهبر نیست برود بیرون. فریاد زدم و گفتم من فدایی امام و رهبر و شهدا هستم و دشمن کسی هستم که دشمن نظام باشد و جلویش می ایستم . این ها فقط در لفظ نیست و اعتقادم این است.

مداحی شما کمی لحن عربی هم دارد این را از کجا یاد گرفته اید؟

بله. چون لحن عربی را خیلی دوست دارم.

ظاهرا هنوز مکانی ثابت برای هیئت تان ندارید. ماجرای حضور شما در امامزاده معصوم چیست؟

ما در ایام عادی در امامزاده معصوم برنامه داریم، امامزاده هم برای خودش هیاتی به نام قاسم بن الحسن دارد.  مردانه ما در هفتگی ها 1000 نفر هستند ولی هیئت قاسم ابن الحسن 15_20 نفر بیشتر نیستند. هر سال دم محرم آنها می گویند که ما 25 سال است که اینجا هستیم باید اینجا بمانیم ولی مکتب الحسین با این همه جوان باید از اینجا برود. اوقاف هم کاری تا کنون برای ما نکرده است. یک روحانی جوان که ادعا می کند حدود 20 سال پیش به هیئت ما می آمده و سینه می زده، الان مسئولیت دارد، ولی در آستانه محرم به من گفت که باید از امامزاده برویم!

پارسال چه کار کردید؟

ما همان جا ماندیم ولی حرف و حدیث هایی پیش آمد که ما میهمان بودیم و آنها میزبان و ده شب محرم به ما خیلی بد گذشت. آخر هم پشت سر ما خیلی حرف زدند. الان کوچک تر از من باید مکان مناسبی داشته باشد ولی من نباید جای ثابت داشته باشم؟ الان ما امامزاده معصوم هستیم هر سال محرم به ما می گویند که باید از اینجا بروید.

 

چون هیئت قاسم ابن الحسن 25 سال است اینجاست .  یکی از حرفهای من هم این است که چرا مکتب الحسین باید سر هر مراسمی دنبال جا باشد؟ امسال هم باز خانه به دوش شدیم و در حسینیه احمدیه میدان منیریه برنامه هایمان را برگزار می کنیم.

همسر نریمان پناهی:
به تمام ارگان های دولتی هم گفتم ولی فایده ای نداشته. چرا باید در محرم هیئت 1000 نفره را سرگردان کنند؟ آقا نریمان با این سابقه جبهه باید این وضعیت را داشته باشد؟ ایشان به من می گوید که مدیون مادرت فاطمه زهرا هستید اگر بخواهی از جبهه رفتن و ترکش خوردن من استفاده کنی. آن وقت این شخص هیج حسینیه ندارد. ما به خاطر همین مشکلات یک سال رفتیم رامسر زندگی کردیم ؛ جمعه به جمعه آقا نریمان می آمد تهران روضه می خواند و بر می گشت.

 

 این خانه ای که الان می بینید که در آن زندگی می کنیم پول پیشش را یک سید به ما داده.  اگر سر سال ما از این جا بلند بشیم آقا نریمان پول پیش خانه را ندارد و باید دوباره به شهرستان برویم. چرا هیئت آقا نریمان بانی ندارد؟ آن وقت می گویند که چرا آقا نریمان این همه صله می گیرد؟ کدام صله؟ نریمان مظلوم قرار گرفته است.

آقا نریمان اتفاقا عده ای از اینکه کارهای شما را همسرتان مدیریت می کنند گلایه دارند. خودتان چیزی شنیده اید؟

بله، الان هم حرف و حدیث زیاد است. همه به من می گویند که خانمت باید پشت پرده باشد. حتما این سؤال برای شما هم پیش می آید که چرا همه حرفها را خانمم می زند؟

 

 دلیلش این است که ایشان در جریان تمام کارهایم هست و  وقتی او حرف می زند انگار من حرف می زنم. چون اجرای کارهایم دست خانم بنده است. من یاور دیگری غیر از سیده خانم ندارم.
از حرفهای شما این طور می شود فهمید انگار کسانی هستند که برای تان مشکل تراشی می کنند و سنگ اندازی می کنند؟

صددر صد. اسم نمی برم ولی هستند. خیلی ها هم هستند که با زن من دشمن هستند.

همسر نریمان پناهی:چون می دانند که آقا نریمان مظلوم است و می دانند که راحت می توانند ایشان را ساکت کنند. پارسال برای اداره اوقاف برنامه اجرا کردیم و آنجا بیست میلیون خرج کردیم ولی حالا که می رویم برای پولمان، می گویند که شما با کی قرار داد بستید؟

آقا نریمان، برای پایان گفت و گو اگر حرفی دارید، بفرمایید!

حرف آخر من این است. من از هیچ کس مال دنیا نمی خواهم، فقط می گویم کمک کنید من یک حسینیه داشته باشم تا بتوانم نوکری سیدالشهدا را بکنم. کاری کنید تا یک پرچم دیگر به نام امام حسین بلند شود. چرا نریمان پناهی پس از این همه سال نوکری نباید یک حسینیه داشته باشد؟ آنهایی که حرف‌های مرا می‌خوانند، بدانند که امروز من از همه مسئولان و آنهایی که قدرت دارند، یک خواسته دارم و آن هم تاسیس یک حسینیه به نام رزمندگان مکتب الحسین است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
33
4
این بابا یه موقعی میگفت اوستای من حاج ماشااله عابدیه(مستند به مصاحبه با مجله خیمه). حالا چی شده از حاج منصور هم به عنوان استاد یاد میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
داره لطف میکنه به اوستای شما چرا ناراحتین
مجید
| Canada
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
سه رکن اصل ایمان
خدا حسین نریمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
5
22
به خدا که مظلومی.آقا نریمان مرد مرد
110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
2
32
خيلي ماهي آقا نريمان

صل الله عليك يا مظلوم، يا مهموم يا عطشان به دشت كرب و بلا يا اباعبدالله

حسين حسين حسين حسين . . .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
6
24
سلام علیکم
نريمان پناهی اگر چند تا کار کنه همه چیز براش مهیاست
اول حاجخانوم تو امور ایشون وارد نشه
دوم از منبری های خوب و مطرح استفاده کنه
سوم تبلیغاتش قوی باشه
یه دونه ای آقا نريمان قدر خودتو نمیدونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
1
17
خدا نریمان را برای ما حفظ کند
محب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
1
21
پایه گذار سبک سینه زنی جدید در ایران حاج نریمانه خدا حفظش کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
1
18
امام حسين براي ايران و انقلاب و يك گروه خاص نيست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
برا آدمای بي غیرت که رو خون شهدا پا میزارن هم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
هيئت رو نبايد محدود براي يك گروه خاص كرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
از نظر اين دوستان هست! اصولا از نظر اين افراد من و شما خس و خاشاك، منافق، تفاله و اين جور چيزهاييم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
4
5
چرا 4 نظر غير قابل انتشاره ؟؟؟
نظرم نسبت به اين سايت عوض شد !!
مدیر پایگاه عقیق نظراتی که حاوی توهین به اشخاص است و یا از خطوط قرمز سایت عبور می کند را انتشار نمی دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
16
21
(( فریاد می زنم ضد انقلاب به مجلس من نیاید ))
پس مجلس مال شماست نه امام حسين ! ! !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
بله شما مشکلی داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
تا چشم دشمنان انقلاب در بیاید
مترم
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
حالا چرا شما به جلیز ویلیز افتادی
نکته ضد انقلابی
اقا نریمان شاه
مجید
| Canada
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
سه رکن اصل ایمان
خدا حسین نریمان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
مگر ضد انقلاب بودن به معناي كافر بودن است؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
چون راست میگن
صدرا
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
ارباب ما کشتی نجات داره در این شکی نیست اما قرار هم نیست یکی بیاد بدنه این کشتی رو سوراخ کنه و ما هم نگاه کنیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
23
4
چرا به جاي اينكه از مداحاي با اخلاصي مثل پويانفر، مهدي ارضي، و ... مطلب بزاريد از اين اقا كه صله هاي ميليوني مي گيره وهنوزم طلبكاره مي زاريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
اون موقعی که نريمان جبهه میخوند شما و اونا کجا تشریف داشتین
صله میگیره نوش جونش تا کور شود هر آنکه نتواند دید
هرمز
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اولا فرزدق و دعبل هم صله می گرفتند دوما رفقای ما این بنده خدا رو دعوت کردند تجلسه برنامه هاشون هم دست حاج خانمشون بود مبلغ ناچیزی هم که تقدیم کردن ناچیز تر از این حرفا بود در ضمن ف اخوی یکم فکر کن سبکی که ایشون می خونه سبک بازاری پسند نیست که هیئتای متول دعوتشون کنن این سبک تو مجلس ما هیئتی های پایین شهر مشتری داره ما هم کل پول تو جیبی ها و نذورات هیئتمون رو جمع کنیم این رقم ها نمی شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
13
9
پس مزدت روهم انقلاب بگير
پاسخ ها
مستانه
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
چشم دشمنای انقلاب و آقا نریمان کور بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
1
9
خدا همه ی ضد انقلاب رو هدایت کنه دوست داریم حاج نریمان
کربلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
4
12
آقا نریمان مزدشو از صاحب این انقلاب میگیره
یاصاحب الزمان
کربلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
3
8
آقا نریمان مزدشو از صاحب این انقلاب میگیره
یاصاحب الزمان
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
11
12
چرا نظراتی که به نفعتون نیست انتشار نمیکنید واالله ما به کسی بی احترامی نکردیم من عرض کردم اقای پناهی نباید این حرف را بزند مگر جلسه امام حسین جلسه شخصی است که چه کسی بیاید چه کسی نیاید
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
14
8
مجلس من !!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
6
5
متاسفانه مداحی های شده کاسه نون بیار و کباب رو ببر چطور میشه باور کرد دهه اول مداحی جوان که نامش رو نمیبرم طلب 300 میلیون کرده و جالب اینکه بانی هم پرداخت کرده بهش ؟؟؟؟؟؟؟ برای چی ؟ همینه دیگه همه دارن مداح میشن دو روز دیگه هم لابد همطراز میشن دکتری و فوق لیسانس و .....
پاسخ ها
هرمز
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
البته انصافا مداحی که فنی باشه اندازه فوق لیسانس سواد داره اونیم که صاحب سبک باشه اندازه دکترا تو کار خودش اوستا هست
133
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
6
9
والا یه جور میگن پول پیش نداریم که آدم گریش میگیره . اون مبلی که روش نشسته بفروشه میتونه خونه بخره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
10
6
سه رکن عشق و ایمان
الله(جل جلاله)، حسین(ع)، نریمان(حفظه الله تعالی)
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
8
6
سه رکن عشق و ایمان
الله(جل جلاله)، حسین(ع)، نریمان(حفظه الله تعالی)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
3
4
حتماً به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در خیابان شهید مطهری مراجعه کنید (حاج آقا محمد زاده)ایشان حتماً مشکل شما رو حل خواهد کرد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
7
من به عنوان بک مداح بعد از هیات که میخوندم برا عشقبازی خودم با ارباب بی کفن میرفتم تو ایام محرم مکتب الحسین اقا نریمان وقتی میخوند حس میکردی توی گودال قتله گاه سینه میزنی بنازم به نفس کربلاییت آقا نریمان
هرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
3
4
ایشون یه بار اومدن شیراز هیئت عشاق الزهرا (س) البته قلبشونم ناراحت بود اما خدایش تو مجلس کم نگذاشتند حتی حاج آقای انجوی نژاد که خودشون کانون رهپویان وصال رو دارند (همون کانونی که تروریستا توش بمب گذاشتند 14 نفر از بچه ها رو شهید کردند) اومدند تو مجلس بدون عبا و عمامه سینه زدند .
استفاده کردیم از نفسشون خدا حقشون رو بهمون حلال کنه ادم خالصی هستند .... یه درسی رو تو قم از یکی از علما گرفتم اونم اینکه چون هیئت های مذهبی دژ بزرگ مقابله با شیطانه خود شیطان شخصا تلاش می کنه بین بچه هیئتی ها رو بهم بزنه !!!! باور کنید بچه ها با خود شخص شیطان طرفند منم دیدم بچه های هیئت حاج منصور درمورد این بنده خدا حرف هایی می زدند ، (درمورد هلالی هم می زدند در مورد مرحوم سید جواد ذاکر هم می زدند)خوب این ها کار شیطونه تو قمم همین رو دیدم حالا اسم نمیارم ولی دوران دانشجویم دیدم شیطون چطوری یکی از هیئت های شریف قم رو شکست وکرد 2 تا هیئت .
به همه سینه زنا و نوکرای ارباب توصیه می کنم مواظب شیطون باشن جماعت هاشون رو بهم نزنه.. بی خود نبود اولین سلسله بحثی که استاد ما رو منبر تو هیئت گفت گناه شناسی بود کلی هم رو گناه های زبان تاکید کرد
فاطيما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
1
9
اگه شما براي امام حسين ع ميخونين خيلي اشتباهه كه ميگين مجلس من. من فقط وارد مجلسي ميشم كه فقط مال امام حسين باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
8
چقدر خوبه کسیکه دم از حسین ومکتب الحسین میزنه واقعیت را بگه . اولا شما بیست سال پیش مداح ثابت هیئت قاسم ابن الحسن بودید ثانیا تادوسال پیش اسمی از رزمندگان در پرچم مکتب الحسین نبود ثالثا بانی هیئت مکتب الحسین کسان دیگری بودند و... انشا الله که عزاداری ها فقط برای حسین ابن علی باشد نه برای ارتقائ موقعیت اجتماعی..
عاشقان ولایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
1
5
نظر ما به نفع نیست که نمیزارید؟؟؟
آقای پناهی هیات شما؟؟؟!
هیات مال امام حسینه!!
آقای پناهی حتما ایرادی در کار هست که هرجایی میروید دوام نمیارید و هرسال...
آقای پناهی هیات مگه به تعداد نفراته؟؟؟مگه حضور حضرت زهرا مهم نیست ولا غیر؟؟؟
آقای پناهی استاد شما بالاخره کیه؟؟؟
نه اوقاف نه هیچ هیاتی شما رو بیرون نکرده..
آقای پناهی تنها هیاتی که در تهران همیشه هاشیه داشته شما بودید

**خواهشا مطلب رو بزارید چون این حرف خیلی از افرادی هست که دیگه مکتب الحسین نمیرن
شاید از این طریق جوابی به این سوالات داده بشه.**
مدیر پایگاه بخشی از نظر شما حذف شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
5
به نام خدا
ای کاش در باره مسجد فاطمی خ قلعه مرغی میگفند!
ای کاش ایشان درباره حسینیه خ راهپیما در خیابان هلا احمر میگفتند
نوکران حضرت زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
8
تو رو خدا نظر من هم بزارید
آقا نریمان مستمع اصلی حضرت زهراست به تعداد نفرات اکتفا نکن که این حرف ها مورد پسند ارباب نیست
در ضمن میفرمایید پول پیش ندارید وضعتان خوب نیست بعد اشاره کردید که بیست میلیون به اوقاف دادید؟؟؟
مردم را چی فرض میکنید؟؟؟؟؟
از سایت عقیق خواهش میکنم منصفانه نظر ما رو هم بزاره خواهش میکنم عدالت داشته باشید.کرسی یک طرفه به درد نمیخوره
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
7
آقای پناهی بنده خودم زن هستم و چند باری به مجلس شما آمده ام و یک واقعیتی را به چشم مشاهده کردم و احساس میکنم تمام مشکلات شما منشاء دارد از دخالت های بیش از حد همسرتان در امور...
بعد هم درست نیست نوکر امام حسین همه جا بگوید پول ندارم بیچاره ام پس این پاکت های میلیونی که وقتی زنگ میزنیم به همسرتان برای یک شب طلب میکنید کجا میرود؟؟؟صادق باشید بزرگوار
آستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
7
آقای نریمان پناهی
سلام
هیات قاسم ابن الحسن کجا 20 نفر جمعیت دارد؟؟؟؟
برادر کمی صادق باشید
در ایام محرم و ماه مبارک رمضان در حسینیه و صحن ها جا نبود مردم در محوطه امامزاده بودند تمام اسناد و عکس ها هم موجود در دفتر آستان امامزاده میباشد
در ضمن اداره اوقاف و مدیریت آستان چه زمانی به شما گفتند که خروج کنید ما باشما و هیات قاسم ابن الحسن جلسه گذاشتیم و قرار بر این شد که توافق نامه ای به امضا برسد که برگزار کننده مراسم محرم آستان باشد و شما دو هیات محترم هم اجرا کننده اقامه عزا باشید و به شرطی که همسر جنابعالی در امور دخالت نکند که خود شما قبول نکردید و رفتید
ما در حال بررسی هستیم که چرا سایت مذکور بدون اطمینان از صحت حرف های شما آن را به مرحله اجرا گذاشته.
انشالله که در این وادی صادق باشیم نه فرصت طلب
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
6
آقا نريمان به عنوان يك برادر كوچك شما مواظب اطرافيان خود باش وسعي كن هميشه خدا را ببيني وواقعيت ها را بگويي؟؟؟ (چون كه دنيا فاني است)
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
1
5
آقاي نريمان باسلام
در مدت بيست و و چند سال كه مي گوييد ما جا نداريم و هر سال هرجا ميروي ميگن خداحافظ ؟؟؟؟؟ آيا بهش فكر كردي براش دليل پيدا كني سعي كن يك مقدار خود بين باشي
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
1
3
سلام
اولا همه راست ميگن چرا ما از شما تا حالا يه جاي ثابت نديديم دوما حتما نمي توني با كسي بسازي يا ميخاهيد مدير بازي در بياريد ؟؟؟؟ نميدونم من از وقتي كه خيابان ايران بوديد ديگه نيومدم انجا به خاطر اينكه هيئت شما شان يك هيئت مذهبي را ندارد دائم همه با شلوار كردي ميگردن مجلس بايد سنگين باشد چرا از هيئت عشاق الحسين (ع) بيرون رفتيد آيا اونا هم شما را بيرون انداختن رو راست باشد برا ي بچه مذهبي ها.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
1
4
من از مسئول سايت عقيق كمال تشكر را دارم يك خواهش دارم اگر اين سايت گفتگوئي با آقاي نريمان داشته كه خيلي از آنها راست نبوده يا بوده چرا گفتگوئي با مسئول محترم هيئت قاسم ابن الحسن (ع) و مدير محترم آستان امام زاده معصوم (ع) نمي كنيد تا اين سايت يك طرفه به قضاوت نرود هميشه محكمه دوطرفه است از شما خواهش ميكنم حرفهاي طرف مقابل را نيز در روي سايت قرار دهيد تا واقعيت ها مشخص گردد باتشكر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
2
1
سلام من برای سایت عقیق متاسفم وبرای خودم هم متاسفم که چند بار هیئت نریمان رفتم
فرشید همت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
3
انشاالله آقا نریمان بحق حضرت زهرا تا ظهور حضرت مهدی سالم وسرپا بماند
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
1
با اینکه تا چند سال پیش از نریمان پناهی اصلا خوشم نمیومد ولی الان بسیار دوستش دارم نریمان پناهی در فتنه 88 کاری کرد که خیلی از بزرگان و علما مدعی برای اینکه مجلسشون خلوت نشه این کار رو نکردند .واقعا در این زمینه خودش رو خرج انقلاب و ولایت کرد . هرچند الان هم انتقاداتی به نحوه اداره مجلس ایشان وارد هست که شاید مشکلاتی که خود ایشان بهش اشاره کردند به خاطر همین باشد . مانند سینه زنی محرم سال گذشته ایشان که لباس در آوردن در آن ممنوع بود و امسال که همه لباس در می آورند خوبه قبل از تصمیم گرفتن اول تمام جوانب کار را بسنجیم .نه اینکه تصمیمی بگیریم که بعد از اون عدول کنیم وباعث بشه خیلی ها سرزنشمون کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
عاشق حاج نریمانم
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین