عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۹
حاج محمدرضا طاهری از ارتباط با جوان ها می گوید
خطاب به بزرگترها گفتم: شما خودتان حتما در خانه جوان دارید. من دست تک تک شمارا می بوسم و فکر می کنم که پدر مرحومم هم بین شما نشسته است.بیایید صحبتی پدر وپسری با هم داشته باشیم.واقعا شما با جوانانتان چطور برخورد می کنید؟

دوسال پیش جلسه ای در مشهد توسط هیئت رزمندگان برگزار شده بود. در آن جلسه، هم از بزرگترها حضور داشتند وهم یک سری از جوان ترها بودند.عده ای هم از نسل ما بودند که حلقه وسط بین این دو نسل هستیم.وقتی وارد جلسه شدم، 10دقیقه ای آنجا صحبت کردم که به اعتقاد خودم نه تنها باعث التیام زخم های بزرگترها شد که بچه های جوان تر را هم کمی آرام کرد.

  
من آنجا گفتم که متاسفانه یا حواسمان نیست یا یادمان رفته است که با جوان چطور باید برخورد کنیم.خطاب به بزرگترها گفتم: شما خودتان حتما در خانه جوان دارید. من دست تک تک شمارا می بوسم و فکر می کنم که پدر مرحومم هم بین شما نشسته است.بیایید صحبتی پدر وپسری با هم داشته باشیم. واقعا شما با جوانانتان چطور برخورد می کنید؟ اگر حرفی بزنند،می زنیدشان یا از خانه بیرونشان می کنید؟یا سعی می کنید به خاطر اینکه جوانتان را حفظ شود، بعضی جاها با او راه بیایید؟ حتی می دانید که حق با او نیست، اما با برخورد خوب با او راه می آیید.

حاج احمد چینی هم در آن جمع بودند ومن آقا مهدی زنگنه را مثال زدم.گفتم: چه شده که آقای چینی با او رابطه دارد؟ هرکسی نمی تواند این کار را بکند! پس می شود کسی پیرغلام امام حسین علیه السلام و در همان کسوت مداحی سنتی باشد وبا جوانی مثل آقای زنگنه ارتباط نزدیک برقرار کند.جوری که هردو به هیئت هم بروند و بخوانند. اینکه نمی شود فقط بزنیم.از اولی که خود من وارد این فضا شدم، کسی نیامد از ما حمایت کند. همان موقع بعضی ها علما را به جان ما می انداختند.

دورانی بود که هجمه ای درست شده بود علیه کف زدن در مجالس.به یکی از علمای بزرگ و محترم تهران،اخبار غلط رسانده بودند که این بزرگوار هم علیه ما موضع گرفتند و گفته بودند: اگر در ولادت امام رضا علیه السلام که مناسبت بعدی ما بود، کف بزنید،حکمی که امام درباره سلمان رشدی داد،من برای شما می دهم.

اتفاقا قبل از موضع این عالم، من در یکی از روضه ها خدمت آقا رفته بودم ودر این خصوص از ایشان سئوال کردم.با وجود اینکه در این مسأله تحقیق کرده بودم،ترسیدم که نکند ما داریم اشتباه می رویم وبرای دل خودمان این کار را می کنیم.

از رهبر معظم انقلاب سئوال کردم که اگر شما صلاح نمیدانید،ما این برنامه های مولودی را نگیریم.آقا فرمودند: «نه ،برنامه شما را دیده ایم و جهات شرعی اش هم رعایت می شود» این حرف را که آقا گفتند،خیلی دلم قرص شد.

 

منبع: خیمه

کدخبرنگار: 211004

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین