عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
حاج اکبر مولایی، نریمان پناهی، احد قدمی و حسین طاهری در هیئت الزهرا(س)
باید تمامی قدرت هایی را که برای خداوند قبول داریم برای ائمه هم قبول کنیم ولی با اذن خداوند. به عیسی گفت تو مرده ها را جان میدهی، گفت بله به اذن خدا. خلیفه الله عبد خداوند است...
عقیق: مراسم هفتگی هیئت الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام طبسی و مداحی حاج اکبر مولایی، کربلایی نریمان پناهی، حاج احد قدمی و کربلایی حسین طاهری برگزارشد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام طبسی را می خوانید:

*يكي از مباحث كارشاسی بحث شناخت خلیفـه الله است، در دعاهای متعدد به بحث جانشینی خدا اشاره کرده است، خدا وقتی آدم را خلق کرد به ملائک فرمود: من میخواهم بر روی زمین برای خود جانشینی بگذارم اعتراض کردند که آیا میخواهی کسانی را بیافرینی که بر روی زمین فساد و خون ریزی کنند، خداوند فرمود: من چیزی می دانم که شما نمیدانید برخی از مفسرین از اینجا به این نکته رسیده اند که انسان به ماهو انسان می تواند جانشین خداوند بر روی زمین باشد، کدام انسان میتواند جانشین خداوند باشد؟ جانشینی به چه معناست؟

*اینکه خداوند برای خودش جانشین معرفی میکند به معنی غیبت خدا نیست. اگر قرار است کسی جانشین خداوند معرفی شود باید به امورات الهی آشنایی داشته باشد، من هیچ وقت نمیتوانم جانشین خداوند باشم، این که میگوییم انسان خلیفه الله است مظور انسان کامل است. آن کسی که توانسته به جایی برسد. در جامعه کبیره می خوانیم خدا رضایت داده که شما معصومین بشوید جانشینان او بر روی زمین، امام معصوم خلیفه الله است، تمامی هزار اسمی که در جوشن کبیر میخوانیم باید در امام معصوم باشد.

*امام زمان در دعایی که به ابو ضراب اصفهانی تعلیم داده بود اینگونه می فرماید: الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ یعنی دین خدا تفویض شد به رسول اکرم(ص)، خداوند اینگونه اراده کرده که تمام مقدرات عالم به وسیله ائمه معصومین باشد، باید تمامی قدرت هایی را که برای خداوند قبول داریم برای ائمه هم قبول کنیم ولی با اذن خداوند. به عیسی گفت تو مرده ها را جان میدهی، گفت بله به اذن خدا. تمامی خلیفه الله ها عبد خداوند هستند، بین خداوند و خلیه الله هیچ فرقی نیست مگر اینکه یکی عبد و دیگر خالق است، حضرت امام باقر در حال بازی با گل بودند یکی از اصحاب پرسید خداوند چگونه به این گل روح می دهد؟حضرت گل را بصورت پرنده ای درست کرد و گل فوت کرد گل شروع کرد به بال زدن و پرواز کرد.

*در مجلس مامون لعنت الله علیه شعبده بازی را آورد برای اینکه حضرت امام رضا را اذیت کند، حضرت امام رضا دست می برد نانی بردارد آن جادوگر نان را می پرانید، و به امام می خندیدند، یک زمان امام رضا رو به نقاشی بروی پرده کرد و فرمود: ای شیر خدا دشمن خدا را بخور...همان لحظه نقاشی تجسم پیدا کرد و بیرون آمد و آن ملعون را خورد و دوباره برگشت و شد نقش پرده، مردم فرار کردند مامون از هوش رفت، اگر امامت را اینگونه شناختی دیگر مردد نمیشوی که امام سنش پایین است، بعد از شهادت امام رضا برخی می دانستند که امام جواد امام بعدی است ولی میگفتند باید بگذاریم بزرگ تر شود.

*مجلسی تشکیل شده بود برای اینکه امام جواد 9 ساله را سوال پیچ کنند، در یک مجلس 30 هزار سوال را حضرت جواب داد. یکی از عرفا نامه ای داد به شخص پاکی گفت رفتی حرم امام رضا این نامه را به خود امام رضا بده، وقتی وارد شد میگوید: پرده ها کنار رفت به ازای هر زائر یک امام رضا دیدم، حضرت میتواند در یک زمان واحد به تمامی سوال ها پاسخ دهند، وجود مقدس جواد ائمه چه 9 ساله باشد چه 50 ساله میتواند تمامی پاسخ ها را بدهد، خدا اینگونه خواسته است.

 


بخش اول: اکبر مولایی



بخش دوم: اکبر مولایی



بخش اول: حاج احد قدمی



بخش دوم: حاج احد قدمی



بخش سوم: حاج احد قدمی



 بخش اول: کربلایی نریمان پناهی



بخش دوم: کربلایی نریمان پناهی



بخش سوم : کربلایی نریمان پناهی، حسین طاهری



بخش چهارم : کربلایی نریمان پناهی، حسین طاهری



بخش پنجم: کربلایی نریمان پناهی،حسین طاهری



بخش ششم: کربلایی نریمان پناهی


 


گزارش: سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
غلام حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
6
طوفان بود
زلزله عشق بود
مستي بود
به قول خود آقا نريمان شب عاشورا بود
نوش جون همه اونائي كه بودن و جاي اونائي كه نبودن سبز ...
101
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
4
جلسه هییت الزهرا عالی بود
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
2
لا حول ولا قوت الا بالله العلی العظیم ، از چشم بد دور باشید .
rahilkarbala از سیرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
2
چه چایخونه ی با صفایی دارند. خوش به حالشون.
لطفا یه ذره عکسا رو با کیفیت تر بذارین.
خواهشا جلسات هفتگی این هیئت رو پوشش بدین. ماها که نمی تونیم بیایم تهران، حداقل از اینجا مراسسم رو دانلود می کنیم و فکر می کنیم که تو مجلسیم.
بازم ممنون
مستمع
|
United States
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
4
می آید ای دل/منزل به منزل
از دل صحرا/کاروان دل
عاشورایی به پا بود در صحن هییت الزهرا.قوقایی شد.نوای کربلایی نریمان پنهایی که میگفت فقط بگو حســــــــــــــــــــِن
دمه همه بروبچهاهییت الزهرا گرم.
حق با علی است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
3
اقا عالی بود دم عقیق گرم که پوشش داد ما هم که نرفته بودیم صفا کنیم
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
3
ايولا به همه بچه هاي هيئت الزهرا
ايولا به به ادبشون
ايولا به هيئت داريشون
ايولا به سينه زدنشون
ايولا به عشقشون
سید حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
0
www.ibz.blogfa.com http://www.rasekhoon.net/webdirectory/show/664629/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C/
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین