عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
دو مستند «هنرجوی بهشت» با موضوع زندگی و عروج شهید غلامرضا کشتکار و مستند شهید سید ابراهیم اصغر زاده، از تولیدات سازمان بسیج هنرمندان به زودی از شبکه مستند پخش می‌شوند
 عقیق: دو مستند «هنرجوی بهشت» با موضوع زندگی و عروج شهید غلامرضا کشتکار و مستند شهید سیدابراهیم اصغرزاده، از تولیدات سازمان بسیج هنرمندان به زودی از شبکه مستند پخش می‌شوند.
 
«هنرجوی بهشت» ساخته وحید خرد درباره شهیدغلامرضا کشتکار است. وی در طول حیات پربار خود در رشته‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی و بازیگری و کارگردانی تئاتر، سینما، عکاسی و... فعالیت داشته که نویسندگی و کارگردانی چند نمایش از جمله «آوای لالو» و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله فیلم سینمایی «سفیر»  یادگارهایی است که از این شهید والامقام به جا مانده است. وی در تیر ماه سال 67 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.
 
مستند شهید سیدابراهیم اصغرزاده نیز روایتی متفاوت از زندگی و روحیات او از زبان هنرمندان و فیلمسازان مختلف همچون آزیتا حاجیان، آتیلا پسیانی، مصطفی رزاق کریمی، مرتضی شعبانی، محمد آفریده، محمدرا شهیدی فر، رضا برجی، حبیب احمدزاده، علی دهکردی، اصغر نقی زاده و... است. شهید اصغرزاده یکی از همکاران نزدیک ابراهیم حاتمی‌کیا بود که در بیشتر آثار او  از جمله  مهاجر، موج مرده، روبان قرمز، بوی پیراهن یوسف، از کرخه تا راین و خاکستر سبز حضور داشت. وی در سال 77 مستندهای وقایع نگاری یک فیلمنامه ناتمام و سکوت طولانی را در فرانسه و همچنین در سال 80 مستند هزوله را در افغانستان کارگردانی کرد. آخرین کار او فیلم تلویزیونی کاغذهای بی جواب درباره مادران شهید بود که در زمان تولید آن بر اثر سقوط هواپیما در ارتفاعات سفید کوه به شهادت رسید.


منبع: رجا نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین