عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
ویژه نامه عقیق به مناسبت هفته دفاع مقدس/1
نقش مداحی در سال های دفاع مقدس، بسیار پررنگ و تاثیر گذار بود. پایگاه اطلاع رسانی عقیق نیز به همین منظور قصد دارد در هفته دفاع مقدس، هفت بسته خبری ویژه منتشر کند که نخستین ویژه نامه را می توانید در ادامه ببینید و بخوانید.

عقیق :«شور حسین است چه ها می کند...» در همه آن سال های رویایی دفاع مقدس، ذکر و نام سیدالشهدا به بچه ها توان رزم می داد، امروز پای خاطرات هر کدام از یادگاران جنگ که می نشینی، حتما از او خواهی شنید که چقدر از نواهای ماندگار سال های جنگ قوت گرفته اند.

نقش مداحی در سال های دفاع مقدس، بسیار پررنگ و تاثیر گذار بود. پایگاه اطلاع رسانی عقیق نیز به همین منظور قصد دارد در هفته دفاع مقدس، هفت بسته خبری ویژه منتشر کند که نخستین ویژه نامه را می توانید در ادامه ببینید و بخوانید.


***

نماهنگ " می روم تا انتقام سیلی مادر بگیریم" با صدای سید مجید بنی فاطمه


***

عکسی به یادماندنی از حاج محمود ژولیده در کنار شهید داود عابدی



حاج محمود ژولیده در گفت و گویی با عقیق درباره این شهید گرانقدر گفته بود:

ما يك هيئتي را به عنوان اولين هيئت لشکر حضرت رسول (ص) در گردان حنظله تأسيس کردیم و آن موقع راه اندازي اش بر عهده بنده و شهيد داوود عابدي بود که نامش هيئت محبان المرتضي(ع) است، هنوز اين هيئت را با مداحي حاج حسين سازور و منبر حجت الاسلام شیخ محمد محبی داريم و جلسات بزرگمان در حسينيه موج الحسين(ع) برگزار مي شود و هيئت هفتگي مان در منازل شهدا و حسينيه ها و يادبودها است که یکشنبه های هر هفته برگزار می شود. اين هيئت در جبهه راه اندازي شد. يادم هست كه شهيد داوود عابدی از محبان اميرالمؤمنین(ع) بود و تا اسم حضرت مي آمد گريه اش مي گرفت و مي گفتند اولاً ما يكشنبه هيئت بگيريم چون يكشنبه ها هيئت كمتر برگزار مي شود، ثانیاً به نام مولا باشد چون من از بچگي در هيئت ها پرچم به نام مولا کم دیدم. ثانیاً روز یکشنبه متعلق به امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) است. به طوری که هر هفته يكشنبه زيارت حضرت امير(ع) و حضرت زهرا(س) چاشني شروع  هيئت بود.

***
مداح شهید



حاج منصور ارضی از
شهید غلامعلی رجبی می گوید :

آشنایی با اولیاء خدا توفیقی است که از طرف حضرتش ممکن است برای هر کس مقدر شود،لذا اهل بیت(علیهم السلام) همانطور که ما را در محافل خود راه داده اند با دوستان خود نیز آشنا کرده اند.یکی از آن هایی که ما توفیق مجالست و مؤانست با آن بزرگوار را داشتیم شهید غلامعلی جندقی معروف به رجبی بود.

یادم هست در سال ۱۳۵۵به همراه مرحوم چمنی به مشهد الرضا مشرف شده بودیم که در آن سفر ایشان تا صبح در حرم می خواند و ما هم گریه می کردیم.در همان سفر به من فرمودند:هیئتی هست به نام حسین مظلوم یا دیوانگان حسینی که خیلی از گریه کن های امام حسین۰علیه السلام)در آنجا جمعند و در یکی از حسینیه های مشهد جا گرفته اندبرویم و استفاده کنیم و واقعاً قبل از انقلاب کمتر هیئتی به این شور و ناله و نوا پیدا می شد.

آن موقع شعری در مورد حضرت زینب(علیها سلام)که از سروده های استاد عزیزم حاج آقا آرام بود حفظ کرده بودم وقتی به هیئت دیوانگان حسینی رفتیم آن را خواندم و مجلس عجیبی هم شد،از جمله کسانی که در آنجا بود شهید غلامعلی بود که در آن موقع سنی هم نداشت. حال بکاء ایشان و اطرافیانشان سبب اشنایی ما شد و تا سال ۱۳۶۷ که به مشهد الرضا مشرف می شدیم از ایشان فیض می بردیم که بعد از آن رفتند و به شهادت رسیدند.

خیلی ها در مورد شعر صحبت کرده اند اما به نظر بنده شاعری که برای اهل بیت شعر می سراید خود باید جزیی از آن شعری که سروده است باشد.یعنی به آن چه نوشته رسیده و اهل آن باشد و ما می بینیم که غلامعلی به آن رسیده و اهل آن بود.او در انتقال حال واقعا استاد بود و بدون اشک و سوز و آه هرگز نمی خواند و شعر هم نمی گفت.

«این برای شعرا بسیار مهم است که بسوزند و بگریند و بسرایند.»

غلامعلی اگر می گفت قربون کبوترای حرمت منظورش فقط این نبود که فدای کبوتر های ظاهری حرم بشود بلکه او فدایی تمام کسانی بود که به سوی امام رضا پرواز می کردند حالا یا به واسطه تقوی،زیارت و یا حتی با شهادت.لذا او فدایی نوکران اهل بیت بود تا اینکه فدایی خدا شد.حرکات و سکنات غلامعلی دم از حسین می زد و فقط این نبود که با زبان مردم را جذب این دستگاه کند یعنی هیچ گاه لباس نوکری را از تن بیرون نمی آرود.وقت گریه اشک می ریخت.وقت خواندن می خواند و هیچ ابایی از ظرف شستن و دیگر کارهایی که باید در هیئت انجام شود نداشت.

مداحی کمیاب از این شهید

شهید غلامعلی رجبی که خلوص و دلدادگی اش به اهل بیت علیهم السلام زبانزد رزمندگان سالهای مقاومت و پس از آن بوده و هست، اشعار و نغمه هایی را به عشق خاندان اهل بیت عصمت و طهارت زمزمه می کرده است. به عنوان مثال شعر معروف قربون کبوترای حرمت را این شاعر دلسوخته سروده است.

یکی از فایل های صوتی کمتر شنیده شده از این شهید گرانقدر در ادامه می آید.

ای از همه لب تشنه تر

آهسته تر آهسته تر...

 


وصیت نامه مداح شهید غلامعلی رجبی

بسم الله الرحمن الرحیم

  که من به جرم محبّت قتیل خنجر یارم      بخون خویش نویسم به روی سنگ مزارم     

  ربَّنا فاغفرلنا ذُنوبَنا و کفِّر عنّا سیّئاتنا وتَوَفَّنا مَعَ الابرار       ربَّنا اِ نَّنا سَمعنا مُنادیاً  یُنادی للایمان اَن آمنوا بربِّکُم فامنّا

  تَجدهُ عوناً لَکَ فی النَوائِب      ناد علیّاً مَظهر العجائب         

 بِولایتکَ یا علیٌّ یا علیٌّ یا علیٌّ       کُلُ هَمٍّ وغَمٍّ سَیَنجلی

اینجانب غلامعلی جندقی وصیت می کنم که همه آشنایان، دوستان، پدر و مادر، برادرانم و خواهرانم همگی را شفاعت خواهم کرد. مرا در هیئت فراموش نکنید.

در مجلس ختم وغیره، فقط و فقط روضه حضرت اباعبدالله (ع) خوانده شود.

روضه برای امام حسین (ع) عمری است مورد علاقه و عشق من بوده و من با روضه و محبت اهل بیت و مجالس و هیئت ها مأنوس بوده ام و اگر به من اجازه داده شود به دنیا رجوع کنم و با روحم به شما سر بزنم فقط دوست دارم در هیأت ها و روضه ها شرکت کنم . مرا فراموش نکنید مخصوصاً محرم، شب ها و صبح ها  از اربابم می خواهم اجازه دهد من به هیأت بیایم و شما را هم سفارش می کنم  به عزاداریها که بلا را دفع می کند و اشک بر حسین (ع) کلید پیروزی است.

دفاتر شعرم وکتابهای روضه و شعرم مال غلامرضا برادرم که در هیأت بخواند. التماس دعا دارم.

 براداران عزیزم مخصوصاً غلامرضا، شما را به خدا در هیئت یاد من باشید و من قول شفاعت به شما می دهم و در خاتمه از دوستان و آشنایان همگی خداحافظی نموده و حلالیت می طلبم و بهترین هدیه برای من اشک چشم برای حسین (ع) است، اگر گاهی در هیئت ها یک قطره از اشک برای اربابم را به من هدیه کنید از همه چیز برایم بالاتر است، آنقدر که این یک قطره را  به تمام بهشت نمی فروشم.

به امید دیدار شما در قیامت

غلامعلی جندقی رجبی

اندیشمک4/5/1367

***
نوای ماندگار



مکه من فکه بود با صدای حاج منصور ارضی




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
6
یاد شهیدان گرامی
ممنون از عقیق
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
5
یاد امام و شهدا دلو میبره کرببلا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
6
سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران سایت وزین عقیق
سوادکوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
6
من به عنوان یه بچه هیئتی لذت میبرم وقتی میام اینجا
مهسا رضوی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
5
بازهم از این ویژه نامه ها کار کنید
خدا قوت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
7
یاد غلامعلی رجبی به خیر
ممنون از سایت خوبتون که هنوز حال و هوای خاکریزو داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
8
ای از همه لب تشنه تر

آهسته تر آهسته تر...

خیلی عالی بود، صدای غلامعلی رجبی چه سوزی داره ، خدایا ماروشرمنده شهدا نکن
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
لذت بردم.
خیلی صداشون شبیه صدای شهید حاج مجتبی علمدار هست.
علیرضا معروفی از منطقه 30 متری جی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
0
6
جان من فدای شهید آقاغلامعلی .

خدا میدونه همیشه دوستش دارم
شادی روح پاک و نازنینش 14صلوات
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
2
3
سلام باتشكرازعقيق اقاسيدمجيدخيلي دوستدارم خداعزتت روبيشتركنه يا علي
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
0
3
از خون جوانان وطن لاله دمیده
یا علی
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
0
2
شهدا شرمنده ایم
فواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
2
با سلام وتشکر از سایت خیلی خوبتون اگه ممکن فایل کامل محرم 92 موج الحسین رو بذارین ممون التماس دعا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین