عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سمنان خواستار شد:
رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سمنان با اشاره به این که ذاکران اهل بیت نقش مهمی در انتقال مفاهیم دینی دارند خواستار توجه ویژه مسئولان و برنامه ریزان جهت آموزش مداحان شد.
حجت الاسلام تقوي نيا در دیدار با رئیس کانون مداحان استان سمنان در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ضمن تاکید بر توجه ویژه به آموزش مداحان، گفت: مداحان و فعالان فرهنگ ديني و اسلامي به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب، بايد هميشه هوشيار باشند و تنها در راه تبليغ دين اسلام گام بردارند.
تقوي نيا اظهارداشت: دشمنان نظام با برنامه ريزي هاي دقيق و صرف هزينه هاي سنگين تبليغاتي مي کوشند تا با نفوذ در بين هيئت هاي مذهبي و مداحان اهل بيت(ع) افکار پليد و ضد اسلامي را ترويج دهند.
رئیس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سمنان ضمن بيان اين که مديحه سرايي يک علم، فن و هنر است، افزود: مداحان اهل بيت(ع) بايد از اشعار مناسب و تاثير گذار براي رساندن پيام عاشورا استفاده کنند و از اشعار لغو و بيهوده بپرهيزند.
تقوی نیا،  اضافه کرد: ذاکران اهل بيت(ع) بايد با هوشياري و بصيرت به تبليغ دين اسلام بپردازند و تاريخ اسلام را آنگونه که هست بر اساس مستندات تاريخي و منابع موثق براي مردم بازگو کنند. 
وی همچنین بر ضرورت حضور فعال جوانان در آئین های ملی و مذهبی تاکید کرد و افزود: هيئت هاي مذهبي بايد بستر حضور بيشتر جوانان را در برنامه هاي خود فراهم کنند تا از اين طريق باورهاي مذهبي آنان تقويت گردد.
رئیس کانون مداحان استان سمنان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش از فعالیت های این کانون جهت ساماندهی وضعیت مداحان در سطح استان گفت: در این راستا تعداد ۷۵۰ مداح در شاهرود، ۳۰۰ مداح در دامغان، ۲۵۰ مداح در سمنان، ۲۰۰ مداح در گرمسار، ۱۵۰ مداح در بیارجمند، ۹۰ مداح در میامی و ۶۰ مداح در مهدیشهر ساماندهی شده اند.
اسماعیل یارمحمدی بالا بردن سطح آگاهی مداحان را از اولویت های کانون مداحان استان سمنان دانست و خاطرنشان کرد: این کانون فرهنگ سازی و پرچم داری اهل بیت (ع) را دارای شاخص ها و ضوابطی می داند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی در پایان، آگاهی دادن و بالا بردن سطح دانش مداحان در زمینه های اعتقادی، عبادی، فرهنگی و تاریخ اسلام را از اهداف کانون مداحان استان سمنان عنوان کرد.

منبع: جوان آنلاین
/211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین