عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
حاج امیر آشتیانی، متولی حسینیه بیت الزهرا(س) و از پیرغلامان غرب تهران که در امور خیر و جهادی هم فعال بود، درگذشت.

عقیق:حاج امیر آشتیانی متولی حسینیه بیت الزهرا(س) و از پیرغلامان غرب تهران درگذشت.

پیرغلام حامی معلولان و نیازمندان درگذشت+عکس

محمد آشتیانی، برادر آن مرحوم در گفت‌وگویی گفت: این پیرغلام آستان اباعبدالله الحسین(ع) که مدت‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد، صبح امروز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه براثر سکته قلبی درگذشت.

وی ادامه داد: بناست پیکر این مرحوم فردا پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ از پل امیربهادر و مقابل مسجد حیدری تشییع شود تا در قطعه ۲۲۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

عزیز اسماعیلی، پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) نیز در خصوص شخصیت مرحوم آشتیانی اظهار داشت: او بسیار دست به خیر بود و هرچه در زندگی داشت برای امام حسین(ع) و مردم هزینه می‌کرد و بسیاری از مردم بی‌بضاعت و معلولین نیازمند را زیر پوشش خود داشت.

وی افزود: اخیرا در کنار حسینیه بیت‌الزهرا(س)، بنای ساخت حسینیه ام‌البنین را گذاشته بود که یک سقف از آن را هم زده بود، اما اجل مهلتش نداد و ان‌شاءالله ساخت آن هم ادامه پیدا کند و باقیات‌ صالحاتی برای او شود.

اسماعیلی گفت: جلسات حسینیه بیت‌الزهرا(س) در ایام مناسبتی همواره برگزار می‌شد و در فاطمیه و محرم جلسات مفصلی داشت که متاسفانه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کمی کم‌رنگ شده بود.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: مرحوم آشتیانی در جلسات هیأت‌ها و حسینیه‌های دیگر نیز حضور پیدا می‌کرد اما آن چه از او در خاطر همه مانده است، دست به خیری و کمک‌های بسیارش به دیگران بود.

حسینیه بیت‌الزهرا در خانه قدیمی مرحوم حجت‌الاسلام ابوالفضل شیروانی در محله امیریه و در محدوده پل امیربهادر قرار دارد که مجالس عزاداری در آن به همان شیوه سنتی قدیمی انجام می‌شود و هنوز هم  مجالس دهه فاطمیه، دهه اول محرم و سه شب احیا در ماه مبارک رمضان، مجالس عزاداری و دعا و مناجات در آن با همان سبک قدیمی و سنتی برگزار می‌شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین