عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
با هم‌افزایی صورت گرفته میان گروه‌های جهادی و هیأت‌های مذهبی با محوریت گروه جهادی نورالرضا و موسسه خیریه حضرت رقیه(س)، برای تمامی خانواد‌ه‌هایی که در بندرعباس خانه‌هایشان تخریب شد، خانه احداث و به صورت کامل تجهیز می‌شود.

گروه جهادی نورالرضاعقیق: انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان می‌داد ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب منزل یک خانم در شهرستان بندرعباس هستند، احساسات و عواطف مردم را جریحه‌دار کرد. این اقدام که در گذشته نیز در کرمانشاه و تربت جام موراد مشابهی از آن رخ داده بود، موجی از اعتراض‌ها را در پی داشت. شهرداری بندرعباس اعلام کرد که خانه این خانم و جمعی دیگر در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده و ساخت و سازش غیرقانونی بوده است.

تصویر خانه زنی که در بندرعباس تخریب شد

این زن بعد از تخریب منزلش توسط شهرداری خودسوزی کرد و هم‌اکنون با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است. شهرداری بندرعباس برای دلجویی از او علاوه برپرداخت تمام هزینه‌های درمان اعلام کرد که با هماهنگی وزارت مسکن زمینی به این خانواده اهدا خواهد کرد.

نورالرضا متولی ساخت خانه شد

بلافاصله بعد از انتشار این فیلم در فضای مجازی گروه جهادی هیأت نورالرضا تهران که خدمات جهادی بسیاری در مناطق جنوبی استان کرمان داشته است، برای ساخت منزل جدید این زن اعلام آمادگی کرد. این گروه جهادی با مسئولین سپاه استان هرمزگان و گروه‌جهادی دیگر ارتباط برقرار کرد و ساخت کامل منزل این خانواده را متقبل شد.

محمود مدینه‌نگاه، مسئول این گروه جهادی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ما سابقه ساخت منازل در مناطق محروم با زیربنای ۴۵ تا ۵۰ متر را داریم که ان شاء الله برای این خانواده نیز منزلی با همین مساحت بنا خواهیم کرد. در هفته پیش روی گروهی از جهادگران ما در بندرعباس حاضر خواهند شد تا مقدمات کار را شروع کنند و پس از تعیین زمین، بلافاصله احداث بنا را آغاز می‌کنیم تا به سرعت این منزل آماده شود.

هم‌افزایی گروه‌های جهادی

انتشار خبر تقبل ساخت این خانه توسط خبرگزاری فارس، واکنش‌های خوب بسیاری را در پی داشت و از سوی دیگر نیز هیأت‌ها و گروه‌های جهادی دیگر برای مشارکت در این امر اعلام آمادگی می‌کردند که تلاش شد هم‌افزایی در این امر صورت گیرد و تمام توان با محوریت گروه جهادی نورالرضا به منطقه گسیل شود.

در پی هم‌افزایی‌های صورت گرفته میان گروه‌های جهادی و هیأت‌های دیگر و همچنین ورود موسسه خیریه حضرت رقیه (س) با هماهنگی انجام شده میان حسین صمدیان مدیر این موسسه و مدینه‌نگاه مسئول گروه جهادی نورالرضا، جهادی‌ها تصمیم گرفتند تمامی خانه‌های تخریب شده از سوی شهرداری در این منطقه را بازسازی و تجهیز کامل کنند. مدینه‌نگاه می‌گوید: تعدادی خانواده در حاشیه رودخانه‌ای در محله اسلام آباد بندرعباس به دلیل اینکه خانه نداشتند، اقدام به ساخت اتاقک‌هایی کرده بودند که تمامی آن‌ها تخریب شده است. تعداد این خانه‌ها فردا به صورت کامل برآورد خواهد شد اما در بررسی اولیه بیش از ۱۰ خانه است.

تمام خانه‌های تخریب شده را می‌سازیم و تجهیز می‌کنیم

صمدیان مدیر موسسه حضرت رقیه(س) می‌گوید: به دلیل انتشار فیلم و تصاویر در فضای مجازی تنها ماجرای این بانو برجسته شد اما در مجموع ۱۰ خانه تخریب شد که ساکنان آن‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. فردا یکشنبه دوم آذرماه تیمی متشکل از گروه جهادی نورالرضا و موسسه راهی منطقه می‌شود و پس از ارزیابی امر و همچنین تعامل با استانداری، شهرداری و سپاه پاسداران برای ساخت اقدام خواهد کرد. اگر شهرداری و فرمانداری و سایر مسئولین براساس وعده خود زمین اختصاص دهند، ساخت و تجهیز را انجام خواهیم داد، اما اگر خلف وعده کنند نیز با کمک مردم زمین خریداری خواهیم کرد و منازل را احداث می‌کنیم.

براساس توافق صورت گرفته، احداث خانه‌ها توسط گروه جهادی نورالرضا و با مشارکت گروه‌های جهادی و هیأت‌های دیگر احداث و تأمین تمام لوازم خانگی لازم نیز توسط موسسه خیریه حضرت رقیه (س) انجام خواهد شد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین