عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
ظهیری مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه:
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) را کتابی صرفاً برای راز و نیایش با خداوند ندانست و به معرفی بعدی دیگر از آن پرداخت.

ظهیری: صحیفه سجادیه صرفاً کتاب دعا نیستعقیق: حجت‌الاسلام علی اصغر ظهیری مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگیی با اشاره به اینکه ما در کنار قرآن متون مقدس دیگری داریم، گفت: قرآن تنها متن مقدسی است که مورد وفاق یک دین است؛ سایر متون مقدس مثل تورات و انجیل دارای قرائت‌های مختلفی است.  

وی افزود: ما در کنار متن مقدس قرآن متون دیگری داریم که از قداست بالایی برخودارند؛ از جمله آنها نهج‌البلاغه و صحیفۀ سجادیه است. صحیفۀ شامل 54 دعاست که با لطافت خاصی از سوی امام صادر شده است. دعا برای عاقبت به خیری، والدین، همسایگان، دعا در سختی‌ها و گرفتاری‌ها و حتی دعا برای مرزداران، از مضامین صحیفۀ سجادیه است.

وی یکی از بزرگ‌ترین خسارت‌های انسان مؤمن را جدایی از مضامین صحیفۀ سجادیه معرفی کرد و گفت: صحیفۀ سجادیه صرفاً کتاب دعا برای خواندن در جهت رسیدن به ثواب نیست؛ بلکه مضامین این دعا برای اصلاح سبک زندگی و روشن کردن مسیر بندگی و جهت سلوک به‌سوی خداوند متعال و نیز درمانی برای دردهای معنوی انسان است. اگر جوانان عزیز ما خواستار پیشرفت مادی و معنوی در زندگی‌اند، باید نسبت به این کتاب شریف حساب جداگانه‌ای باز کنند، با آن مأنوس شوند و این کتاب مقدس را در سبد زندگی خویش قرار بدهند. حتی اسنادی نسبت به توجه ویژه حضرت ولی عصر (عج) به صحیفه داریم. برخی بزرگان ما در تشرفاتی که داشتند، توصیه به پیوند با صحیفۀ سجادیه شدند. 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین