عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، گفت: گاهی خیلی زود دیر می‌شود! تا می‌توانید در تبعیت از رهبر معظم انقلاب، کوشا باشید که رمز عاقبت‌به‌خیری شما در این است.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا، در ویژه‌برنامه شبی با شهدا که در محضر 115 شهید تازه تفحص شده برگزار شد، ضمن سلام و قرائت زیارت شهدا، خاطره‌ای از امام خمینی(ره) را یادآور شد و بیان کرد: امام راحل(ره) در بیت شان در جماران و پس از دیدار با رزمندگان دفاع مقدس، با گریه به فرزندشان فرموده بودند؛ «احمد آقا، اگر چندتا از این جوانان در کوچه‌های مدینه بودند، مادر سادات سیلی نمی‌خورد».

وی خطاب به جوانان حاضر در مراسم، اظهارداشت: جوانان عزیز، ما از مدال‌آوران گام اول جا ماندیم! شما تلاش کنید از مدال‌آوران گام دوم باشید و جا نمانید.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا، با بیان اینکه شهدا دستشان برای گره‌گشایی از کار ما زمینیان، بسیار باز است، گفت: تا می‌توانید از این‌ها حاجت‌هایتان را بخواهید! بخیل نباشید و کم هم نخواهید! چراکه خدا در معامله با شهدا، دست آن‌ها را برای دستگیری از ما باز کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، با اشاره به ماجرای طرماح بن عدی، گفت: از این ماجرا درس بگیرید! طرماح از شهادت جاماند! روزی معاویه به او پیشنهاد دنیا و طلا داد تا از حضرت علی(ع) جدا شود، اما نپذیرفت و بدین ترتیب در گام اول، مدال‌آور شد.

وی ادامه داد و افزود: طرماح در جریان عاشورا و واقعه کربلا، ساکن عراق بود و به سمت کربلا راه افتاد! در راه اشعاری در وصف مولا علی(ع) میخواند، به طوری که تا کربلا همراهان طرماح عاشق امیرالمؤمنین(ع) و سیدالشهدا(ع) شدند! اما وقتی طرماح به ملاقات سیدالشهدا(ع) رسید، از ایشان اجازه خواست تا به دیار خودش رفته، اموالی را به همسر و فرزندانش داده و با آن‌ها وداع کند! سیدالشهدا نیز در جواب فرمودند؛ «برو» اما بدان که گاهی خیلی زود دیر می‌شود!.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، گفت: طرماح اگرچه به مال و اموال خود رسید، اما وقتی برگشت و به کربلا رسید، کار از کار گذشته بود و سر مبارک سیدالشهدا بالای نیزه‌ها رفته بود.

وی در پایان گفت: فی‌الواقع گاهی خیلی زود دیر می‌شود! پس تا می‌توانید در تبعیت از رهبر معظم انقلاب، کوشا باشید که رمز عاقبت‌به‌خیری شما در این است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین