عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
این اقدامات افراط‏ گرایانه علیه مسلمانان و مهاجران در کشورهایی که به تسامح دینی شهره هستند، در راستای دامن زدن آمریکا و اذناب آن به سیاست‏ های کینه‏ توزانه‏ ای است که با دستورات مسلّم اسلامی ـ همچون آزادی عقیده، امنیت شهروندان، حرمت عبادتگاه ‏ها، گفتگوی ادیان و همزیستی مسالمت‏ آمیز مردم ـ منافات دارد.
عقیق:در پی فاجعه کشتار جمعی از مسلمانان نیوزیلند در جریان برگزاری نماز جمعه امروز، مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای، این فاجعه را بشدت محکوم کرد.

متن کامل بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در محکومیت جنایات نیوزیلند به شرح زیراست:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قال اللهُ تبارکَ و تعالی: اِنَّ بُیُوتِی فِی الارضِ المساجِدُ، فَطُوبی لِعَبدٍ تَطَهَّرَ فِی بَیتِهِ ثُمَّ زَارَنِی فِی بَیْتِی أَلا إِنَّ عَلَی ‌المَزُورِ کَرَامَةَ الزَّائِر؛ خداوند متعال در حدیثی قدسی ‌فرمود: مساجد خانه‌‌های من در زمین‌‌اند، پس خوشا به حال بنده‌‌ای که در خانه‌‌اش خود را طاهر کند و بعد مرا در خانه‌ام زیارت کند، اینجا دیگر بر میزبان است که مهمان خود را گرامی بدارد».

با کمال تأسف و تأثر، یک بار دیکر حرمت بیوت الله شکسته شد و دهها نفر از مسلمانان بیگناه و بی ‏دفاعی که برای نماز ونیایش در دو مسجد در کشور نیوزیلند تجمع کرده بودند قربانی حملات ناجوانمردانه تروریستی شدند.

این اولین بار نیست که مؤمنان مسجدنشین در آتش شیطان ‏صفتان روزگار می‏ سوزند؛ بلکه نژادپرستان اسلام ‏هراس و جاهلان تکفیری، دو لبه شمشیری هستند که محور استکبار و استعمار ـ به سردمداری آمریکای جنایتکار و مزدوری صهیونیست‏ها و مرتجعین منطقه ـ برکشیده و به وسیله آن امنیت جهان را بر هم زده‏ اند.

این اقدامات افراط‏ گرایانه علیه مسلمانان و مهاجران در کشورهایی که به تسامح دینی شهره هستند، در راستای دامن زدن آمریکا و اذناب آن به سیاست‏ های کینه‏ توزانه‏ ای است که با دستورات مسلّم اسلامی ـ همچون آزادی عقیده، امنیت شهروندان، حرمت عبادتگاه ‏ها، گفتگوی ادیان و همزیستی مسالمت‏ آمیز مردم ـ منافات دارد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان یک سازمان بین المللی که صدها نفر از نخبگان کشورهای مختلف ـ از جمله نیوزیلند ـ در آن عضویت دارند، این اقدام وحشیانه را محکوم می نماید؛ و از دولت نیوزیلند و مقامات قضایی و امنیتی این کشور می‏ خواهد که:
1. اقدامات فوری و عادلانه ‏ای برای دستگیری و مجازات عاملان و مشوقان این فاجعه انجام دهند؛
2. با جلوگیری از تبلیغات اسلام هراسانه و فعالیت‏های نژادپرستانه، از تکرار اینگونه حوادث ممانعت کنند.

همچنین از سازمان های بین المللی و حقوق بشری می ‏خواهد که با جدیت و اتخاذ تدابیر مختلف سیاسی، حقوق و فرهنگی، مانع از خشونت و خونریزی تندروها و متعصبین شوند.

اعضای مجمع ضمن ابراز همدردی و همبستگی با بازماندگان این جنایت، برای قربانیان مظلومی که در خانه خدا مهمان خدا بودند رحمت الهی، و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسئلت می‏ نمایند.

وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبون
مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام
24 اسفند 1397

شایان ذکر است عصر امروز جمعه 24 اسفند 1397 به وقت نیوزیلند (بامداد جمعه به وقت ایران) حمله همزمان به دو مسجد در شهر "کرایست‌چرچ" در این کشور، تعداد زیادی قربانی گرفت. این دو حمله پس از اقامه نماز جمعه، در دو مسجد "نـور" و "لینوود" اتفاق افتاد.

در این دو حمله تروریستی حداقل 50 تن جان باختند و بیش از 30 نفر نیز زخمی شدند. در میان زخمی‌ها تعدادی کودک و نوجوان هم به چشم می‌خورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین