عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
آیت الله نوری همدانی:
درگذشته تلاش بود که اهل بیت(ع) در بین مردم شناخته نشوند و مبانی دینی ترویج نشود ودشمن در این عرصه همه تلاش خود را بکار گرفت، اما خدا نخواست این نور خاموش شود.
عقیق: حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر دیروز در دیدار معاونین تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه که در قم برگزار شد،  تبلیغ را از رسالت های مهم روحانیت دانسته و بر تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی تأکید کردند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: درگذشته تلاش بود که اهل بیت(ع) در بین مردم شناخته نشوند و مبانی دینی ترویج نگردد و دشمن در این عرصه همه تلاش  خود را بکار گرفت؛ اما خدا نخواست این نور خاموش شود.

معظم له عنوان کردند: این تلاش ها از سوی خلفای مختلف آغاز و با حکومت متوکل عباسی به پایان رسید. این خلفاء به شدت با ترویج دین و اهل بیت(ع) مبارزه می کردند و اجازه نمی دادند دین ترویج شود.

ایشان بیان داشتند: اما در ادامه با حضور امامزادگان به ایران شاهد نشر معارف دینی و مسلمان شدن مردم بودیم.        

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مبلغان نقش مهمی در شناساندن امام زاگان به مردم دارند و در این رابطه مطالعه تاریخ برای معرفت نسبت به امام زادگان امری ضروری و لازم است.

ایشان افزودند: مسئله دیگر که باید مبلغان توجه کنند به روز بودن و مطالعه است. به روز بودن باعث می شود بتوانند در جامعه اثر گذار باشند.

معظم له ابراز داشتند: علما مرزبانان دین هستند و همین وظیفه رسالت علما را برای واکسینه کردن افکار جوانان از انحرافات عقیدتی سنگین می کند. برای انجام درست وظایف باید، عالم،مهذب به اخلاق و... باشند.

ایشان افزودند: علما با مرزبانی می توانند جلوی تخریب افکار جوانان از آلودگی های فکری و عقیدتی را بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین