عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
معاون صدای رسانه ملی:
معاون صدای رسانه ملی ضمن تقدیر از عوامل کاروان قرآنی انقلاب گفت: اهالی رادیو قرآن با راه‌اندازی این کاروان رادیو را از استودیو خارج و به میان مردم بردند.
عقیق: آیین تجلیل از قاریان، حافظان و عوامل اجرایی کاروان قرآنی انقلاب اسلامی باحضور امیر سرتیپ پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبدی ارتش، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از اعضای کاروان نور در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ پوردستان طی سخنانی با اشاره به مهجوریت قرآن گفت: آیه ۳۰ سوره فرقان به نجوای خدا و پیامبر (ص) اشاره دارد که با گلایه پیامبر همراه است و می‌فرماید: قرآن را که کتاب هدایت است بندگان مهجور قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) قبل از وفات هم از این مهجوریت گلایه داشتند و بلافاصله بعد از وفات پیامبر هم این اتفاق با خانه نشینی علی (ع) نگرانی پیامبر (ص) محقق شد. البته بعد از ۲۳ سال مردم خودشان به سراغ امام رفتند اما باز هم تاب نیاوردند و در صفین با بر نیزه کردن قرآن را مهجور کردند.

شاه‌آبادی به شناخت دشمنان اسلام از قرآن کریم و آثار آن در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ سال قبل یکی از سیاست‌مداران غربی گفته بود که اگر می‌خواهید بر مسلمانان پیروز شوید آنها را از قرآن جدا کنید. پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ برکات مختلفی داشت که یکی از آنها آوردن قرآن به صحنه بود و این کتاب آسمانی کاخ‌های ظلم و ستم را به لرزه درآورد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اسلام‌‌هراسی دشمنان گفت: دشمنان اسلام امروز هم به قرآن هراسی روی آوردند و می‌خواهند قرآن را کتاب تروریست‌پرور معرفی کنند. حال شما اهالی قرآن در خط مقدم جبهه قرآن‌هراسی هستید و باید اعجاز قرآن و آثار آن را در زندگی به مردم معرفی کنید.

وی ادامه داد: امروز روزی است که باید همه قرآن را به متن زندگی مردم بیاوریم و کاروان قرآنی انقلاب با حرکت خود در تبلیغ قرآن ضمن اینکه کشور را یک طوافی کردند آموزه‌های الهی را به شکلی زیبا در بین مردم عرضه کردند و امید است که مورد عنایات صاحب قرآن باشند.

شاه‌آبادی ضمن تشکر از عوامل کاروان انقلاب گفت: از ویژگی‌های این کاروان اقبال مردم از آن بود و امید است این حرکت با شکل‌ها و روش‌های نوین ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به توجه انقلاب اسلامی به قرآن کریم گفت: اولین رادیو تأسیس شده در جمهوری اسلامی رادیو قرآن بود و در واقع دومین رادیو کشور رادیو قرآن است. درواقع اولین حرکت توسعه در رادیو در جمهوری اسلامی به قرآن اختصاص پیدا کرد. این اساس کار انقلاب اسلامی است و در واقع کلید حل مشکلات زمینی در آسمان است و قرآن یک دستور‌العمل جهانی برای همه است و ما باید زندگی و کارهای خود آن را انطباق دهیم.

معاون صدای رسانه ملی کار رادیو قرآن را در راه‌اندازی کاروان انقلاب ستود و گفت: دوستان ما رادیو قرآن را به پایگاهی برای ورود قرآن به زندگی قرار دادند. کاروان قرآنی انقلاب یک گام در این مسیر است و رادیو قرآن به جای محدودیت در استودیو عرصه را به میان مردم برد و قطعاً این حرکت ارزشمندی است که گام اساسی برای انس عموم مردم با قرآن است، همچنین در چهلمین سال پیروزی انقلاب مفتخریم که جمهوری اسلامی چهره‌هایی دارد که در دنیا شناخته شده‌اند. امیدوارم رادیو قرآن دریچه‌های نویی را برای تعامل با مردم و انس مردم با قرآن بگشاید و ما هم از سفره قرآن متنعم شویم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین