عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۲۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: دشمنان متوجه شده اند که نمی توانند از نظر عقیدتی به ما حمله کنند، آنان حتی به نگاه سیاسی ما هم کاری ندارند، اما توجه امروز آنها مسئله سبک زندگی است، همین مسئله ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیشترین تاکید را بر آن دارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون انقلابی استان بوشهر با موضوع «نقش حوزه های علمیه در تحقق گام دوم انقلاب»، در مصلای بوشهر به بیانیه  رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» پرداخت و با شاره به رسالت حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه اگر بخواهد به رسالت در تحقق گام دوم انقلاب بپردازد به یک سری آموزش‌ها و سلسله تولید علم نیاز دارند

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بدون دانش نمی توان شاهد پیشرفت انقلاب بود، اظهار داشت: با چند شعار انقلابی نمی‌توان کاری را انجام داد و طلاب نباید خود را به مبانی و اعتقادات محدود کنند و نسبت به چگونه زندگی کردن کاری نداشته باشند، چراکه این مساله به نوعی سکولاریسم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سالت که رهبر معظم انقلاب مسئله سبک زندگی را مطرح می کنند، ابراز داشت: موضوع چگونه اداره کردن زندگی مردم و جامعه  چندین سال است که از سوی معظم له با حساسیت خاصی بیان می شود و مقام معظم رهبری به جهت گیری‌ها و حفظ مبانی و اعتقادات و حفظ ارزش‌ها و اصول اکتفا نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه نسبت به تولید علم برای سبک زندگی خیلی عقب هستیم، افزود: رهبری همواره علم و دانش را پایه قدرت دانسته اند و تاکید کرده اند دانشگاهها باید تولید علم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، بیکاری را مهمترین عامل صدمه زدن به کشور دانست و گفت: باید کنار مساجد کارآفرینی و کارآموزی را برای جوانان یک امر ارزشی بدانیم. بخشی از رسالت عالمان دینی تبلیغ دین و هدایت سیاسی است. از دیدگاه رهبری یکی دیگر از مسؤولیت‌های عالمان دینی رهبری اجتماعی است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه توجه امروز دشمن به سبک زندگی ما است ابراز داشت: دشمنان متوجه شدند که نمی توانند از نظر عقیدتی به ما حمله کنند، آنها حتی نگاه سیاسی ما هم کاری ندارند اما توجه امروز آنها مسئله سبک زندگی ما است همین مساله ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیشترین تاکید را بر آن دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین