عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
یادداشتی به مناسبت دیدار هرساله مداحان اهل بیت با رهبر معظم انقلاب
وقتی یک مداح شهرستانی برای دیدار رهبر حاضر است کیلومترها مسافت را طی کند، ساعت ها در صف بایستد، فشار جمعیت را تحمل کند و از بین جمعیت هرازگاهی، سرش را بالا بکشید تا رهبرش را ببینید، چرا باید به چشم خود ببیند که مداحان نسبتا شناخته شده، به واسطه ارتباط ها و احیانا شهرت، با خیال آسوده در صفوف اول چهارزانو نشسته اند؛
رضا صیادی/مدیر مسئول: یکی از اتفاقات مبارکی که هر سال برای جامعه هیئات مذهبی منشا برکت است، دیدار مداحان با مقام معظم رهبري و شنیدن دیدگاه های راهگشای ایشان است،اما شیوه برگزاری این مراسم در سال‌های اخیر با چالش هایی مواجه شده که باید به آن پرداخت.
بخش قابل توجهی از مدیریت برگزاری این برنامه به عهده مجموعه و سازمان های بیرون از بیت رهبری است، از دعوت مداحان گرفته تا پخش کارت هایی که به عده ای اجازه حضور در صفوف نخست را می دهد، اما به راستی این تصمیمات چگونه گرفته می‌شود؟
چندی پیش حجت الاسلام علی اکبری، امام جمعه جدید تهران اعلام کرد که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی میله های نماز جمعه برداشته شود تا فاصله ای بین مردم و مسئولان نباشد، تصمیمی که با استقبال مواجه شد و بازتاب گسترده ای داشت. در چنین شرایطی از برگزارکنندگان مراسم دیدار مداحان و رهبر معظم انقلاب انتظار می رود که درجه بندی مداحان را از این دیدار حذف کنند. به راستی وقتی بسیاری از مداحان شهرستانی از مسافت های دور و با مشقت فراوان خود را به بیت رهبری می رسانند، چرا باید صفوف اول این دیدار به مداحان شناخته شده غالبا تهرانی اختصاص یابد که چند دقیقه قبل از دیدار، مانند میهمان ویژه از در دیگر وارد شوند و از همه جلوتر بنشینند؟ اگر قرار به تفکیک باشد، صرفا پیرغلامان هستند که به دلیل کسوت و شرایط جسمی شان باید در موقعیت های از پیش تعیین شده قرار بگیرند.
« صف اول » در این سالها تبدیل به یک استعاره شده، مفهومی که با تبعیض گره خورده است. وقتی یک مداح شهرستانی برای دیدار رهبر حاضر است کیلومترها مسافت را طی کند، ساعت ها در صف بایستد، فشار جمعیت را تحمل کند و از بین جمعیت هرازگاهی، سرش را بالا بکشید تا رهبرش را ببینید، چرا باید به چشم خود ببیند که مداحان نسبتا شناخته شده، به واسطه ارتباط ها و احیانا شهرت، با خیال آسوده در صفوف اول چهارزانو نشسته اند؛ تو گویی خون جنابشان رنگین تر است! به راستی ملاک این تبعیض چیست؟ فالوور، شهرت یا ارتباط؟ هر چه باشد، قابل دفاع نیست.
برای رسانه ای مثل #عقیق و یا هر رسانه دیگر، چهره های شناخته شده اولویت دارند،چرا که اساسا «شهرت» یک ارزش خبری است، اما این ارزش خبری قرار نیست ملاک چینش افراد در دیدار با رهبر انقلاب باشد. در این دیدار همه نگاه ها به سوی رهبری است و طبیعتا دوربین ها هم می توانند به آسانی چهره‌های شاخص را در دل جمعیت ببینید و حضورشان را بازتاب دهند.
امیدواریم در دیدار امسال مداحان با رهبر انقلاب که در آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود،این آرزو برآورده شود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
آقای برادر سلام
عقیق جان که خیلی به سایتتون ارادت داریم ما مذهبی ها
این پستی که منتشر کردید درسته و همه قبول داریم ولی انتشار این مطلب غلطه
چون باعث بدبینی به شخص حضرت آقا و بد بینی به بیت رهبریس در میان کسانی که یک مقدار ولایی نیستند
با انتشار این جور پست ها دید مردم خراب میشه نسبت به رهبری و اطرافیان ایشان
نمیگم صف بندی کار درستیه ولی این شیوه ی امر به معروف درست نیست بد بین کردن عامه جامعه کار غلطیه مخصوصا وقتی پای رهبری وسطه
ممنون میشم اگر به نظرم دقت کنید خیلی ارادت داریم التماس دعا
درضمن انتظار ندارم که این کامنت را درج کنید
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
عالی بود، دمتون گرم
صدرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
0
یه نسخه از این مطلب را بفرستید واسه همون مداحی که شعر صف اول و صف آخر را تو عید فطر خوند و خودش جزء همون صف اولی هاییه که چنددقیقه قبل از اومدن رهبری، از در دیگر وارد میشه و صف اول میشینه!!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
تدبر در برخی مسائل خوب است
نقد بدنیست اما مطالبی که گفتید مورد تائید نیست و بزودی بازتاب منفی بدی پیدا میکنه چون صحت ۱۰۰ نداره
می بایست کمی دقت نظر داشته باشید چه چیزی میگوئید
نریمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
0
فکرکنم این نظر آخری رو یکی از همون آقایون مداح صف اولی نوشته!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
1
0
چرا فکر میکنیم مطرح کردن اشکال در کار عوامل بیت رهبری در اداره ی جلسه ی دیدار مداحان و یا انتقاد بازتاب خوبی ندارد و موجب تضعیف است؟مگر خود حضرت آقا بارها نفرمودند: مبارزه با فساد نه تنها افراد را سست نمیکند بلکه به عکس دلها قوی تر و عزمها محکم تر میشود. به بهانه ی اینکه بیت آقاست و ... اینها جلوی مبارزه با لابی گری و ژن خوب پروری در عرصه ی ستایشگری را نگیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
دوست عزیز باید ایراد گرفت باید اشکال گرفت باید نهی از منکر کرد ولی نه به این شکل نحوه ایراد گرفتن غلطه
در فضایی که ضد انقلاب هم حضور دارد باید در خفا و پشت پرده ایراد گرفت نه علنی که بهانه دست دشمن داد لطفا نظر را بهتر بخوانید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
دوست عزیز باید ایراد گرفت باید اشکال گرفت باید نهی از منکر کرد ولی نه به این شکل نحوه ایراد گرفتن غلطه
در فضایی که ضد انقلاب هم حضور دارد باید در خفا و پشت پرده ایراد گرفت نه علنی که بهانه دست دشمن داد لطفا نظر را بهتر بخوانید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین