عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی:
دبیر جامعه مبلغین تهران گفت: هنگامی که خدای تعالی این گوهر گرانبهای عرش را به پیامبر اکرم (ص) اعطا فرمود و ضمانت‌نامه دین خدا را رقم زد. یعنی به برکت حضرت زهرا (س)، دین خدا ضمانت پیدا کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی دبیر جامعه مبلغین تهران درباره چرایی الگو بودن حضرت زهرا (س) برای کل بشریت گفت: سخن گفتن از شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) کار بسیار مشکلی است، به خاطر اینکه قله عظمت شخصیت حضرت صدیقه (س) آن قدر به سوی عرش و آسمان‌ها گسترانده شده است که حتی ما در دامنه آن نمی‌توانیم قرار بگیریم.

وی افزود: من چه بگویم از شخصیتی که بعد از رحلت پیامبر (ص)، جبرئیل بیش از ۹ بار بر حضرت زهرا (س) نازل شد. در صورتی که این فرشته امین الهی، تنها بر انبیا نازل می‌شد. من چه بگویم در مورد شخصیتی که امام امت (ره) درباره‌اش فرمود: زنی که تمام خاصه‌های انبیا در او است، زنی که اگر مرد بود، نبی بود، زنی که اگر مرد بود به جای رسول اللّه بود.

دین خدا به برکت حضرت زهرا (س) ضمانت پیدا کرد 

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی بیان داشت: درباره چنین شخصیتی سخن گفتن بسیار مشکل است، به خاطر اینکه واژه و کلامی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که ضلعی از اضلاع کمالات حضرت زهرا (س) باشد. چه بگویم وقتی خدای تعالی این گوهر گرانبهای عرش را به پیامبر اکرم (ص) اعطا فرمود و ضمانت‌نامه دین خدا را رقم زد. یعنی به برکت حضرت زهرا (س)، دین خدا ضمانت پیدا کرد. کتاب خدا و ذریه پیامبر (ص) ضمانت پیدا کرد.

وی ادامه داد: آنچه درباره فضایل آن بزرگوار بگوییم باز هم ناکام هستیم. بحث مقدار عمر برای شخصیت‌های عظیم و خدایی مطرح نیست. علی الظاهر حضرت زهرا (س) ۱۸ سال میان انسان‌ها زیستند. در حالی که حضرت صدیقه طاهره (س) از ابتدای خلقت تا انتزاع آفرینش در ظهور و بروز بودند. هرگز میزان عمر نمی‌تواند ملاک باشد. این موضوع برای انسان‌های عادی است. اما حضرت زهرا (س) خارق‌العاده و فوق‌العاده است. زیرا هر ساعت عمر ایشان هزاران سال معرفت و بزرگی وجود دارد.

این خطیب تهرانی اظهار داشت: ظهور حضرت زهرا (س) در کسوت یک زن و یک بانو، برای عموم زنان نسل‌ها و عصرها می‌تواند یک افتخار باشد. پیامبر اکرم (ص) در هر تشرفی دست مبارک ایشان را و گاهی صورت ام‌ابیها را می‌بوسید. آن هم به خاطر شدت ارادتی که به ساحت ایشان داشتند و یا رفتار حضرت امیر (ع) با حضرت زهرا (س) در ۹ سالی که زندگی کردند، بدون اجازه بر حضرت زهرا (س) وارد نشدند و می‌فرمود: ایشان برخی اوقات حالتی دارد که در آن حالات نمی‌تواند کسی را به حضور بپذیرد. زیرا ملائک به محضر ایشان مشرف می‌شدند.

استقلال شخصیتی مهم‌ترین عامل تعالی زنان است

وی افزود: اینکه چنین شخصیتی در کسوت یک زن، مادر و همسر ظهور پیدا کرده، نشان‌دهنده این است که بانوان جایگاه متعالی و ویژه‌ای دارند و زنان برای میل به کمال و آراستگی باید همان مسیر عالی‌ترین بانو را در پیش بگیرند. زیرا مسیر حضرت زهرا (س)، مسیر فطرت، تربیت صحیح، ارتقا و اعتلای جایگاه متعال بشریت و زن است. بنابراین بهترین مسیر برای بانوان این است که تأسی به این بزرگوار کنند. چون حضرت زهرا تمام شخصیت عظیم‌شان در قالب حجاب، عفاف، پاکدامنی و طهارت، بزرگواری و عزت نفس و رعایت استقلال شخصیتی نمایان است.

حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی در پایان گفت: زن باید مستقل در شخصیت باشد، یعنی این قدر رشد کرده باشد که بتواند خودش همه چیز را تشخیص دهد. این استقلال و استغنای شخصیت زن یکی از مظاهر حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است. چنانچه بانوان ما اگر بخواهند به شخصیت متعالی برسند آن در سایه استقلال و استغنا معنا پیدا می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین