عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.
عقیق:در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تقارن معنادار فجر فاطمی با فجر انقلاب اسلامی، بیش از پیش پیوند میان حرکت انقلابی ملت ایران با سرور همه‌ی زنان عالم را آشکار می‌سازد. حقیقت آن است که انقلاب اسلامی، سرچشمه‌ای جز آن کوثر تمام ناشدنی خلقت و عالم هستی ندارد.

برای فهم این حقیقت، تأمل درکلام رهبرحکیم و فرزانه انقلاب اسلامی راه گشا خواهد بود که در وصف حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها فرمودند: «.. در واقع فاطمه زهرا فجر درخشانی است که از گریبان او، خورشید امامت و ولایت و نبوت درخشیده است، آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن، ستاره‌های فروزان ولایت قرار گرفته است» و در بیانی و کلامی دیگر فرمودند: «عمده‌ترین رمز بقای اسلام، از طریق حضرت فاطمه سلام الله علیها است» بنابراین اتصال انقلاب اسلامی با حضرت زهرا سلام الله علیها یک اتصال غیر قابل انکار است.

اگر گفته شود دهه فجر انقلاب اسلامی در امتداد دهه فاطمیه قرار دارد و فجر فاطمی علت پدیدایی فجر انقلاب اسلامی است؛ سخن به گزاف گفته نشده است.

حضرت امام خمینی قدس سره رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرزند برومند آن کوثر اعطایی به پیامبر عظیم الشأن اسلام بود. قیام آن حضرت علیه طاغوت، زمانی که با همراهی مردم مسلمان، مؤمن و انقلابی ایران به فرجامی نیکو رسید، از مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها الهام گرفته است. حضرت فاطمه علی‌ها السلام بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، راه درست زیستن و چگونگی دفاع از حق و ولایت را در پیش روی مردان و زنان عالم قرار داد. او انسان کاملی بود که برای نجات بشریت از گرفتار شدن در دریای ظلمت و گمراهی، از هیچ مجاهدتی در راه خدا دریغ نورزید تا سرانجام در این راه، با تحمل سختی‌ها و مصائب فراوان به شهادت نائل آمد.

بشریت امروز اگر از مسیر مشعشع اسلام سیاسی و نعمت هدایت ولایت برخوردار است، خود را باید مدیون مبارزه‌های دخت گرامی پیامبر اسلام در راه دفاع از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و ولایت بداند. به راستی اگر آن مجاهدت‌های حضرت زهرا سلام الله علیها در مسیر دفاع از ولایت نبود، آیا امکان پدیدایی انقلاب اسلامی وجود می‌داشت؟ به راستی اگر نقش الهام بخش آن دردانه خلقت و فخر زنان عالم برای رزمندگان اسلام نبود، آیا جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل می‌شد؟ آری، به درستی می‌توان گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله، پایه گذار مکتب مبارزه با جهل و نادانی و ظلم و ستم، دفاع از حق و ولایت و مجاهدت برای برپایی نظام توحیدی ولایت محور بود. در دامن چنین مادری بود که انسان‌های بزرگی پرورش یافتند و از جمله آنان حسین بن علی علیهما السلام است که خالق مکتب و فرهنگ عاشورا است.

اینک انقلاب اسلامی به رغم همه توطئه ها، فشارها، فتنه‌ها و کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌های جبهه استکبار، در آستانه چهل سالگی قرار دارد. بدون تردید می‌توان گفت: الهام بخشی و درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از مبارزات حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حادثه جانسوز کربلا و عاشورای امام حسین علیه السلام از عوامل اصلی، مهم و تأثیرگذار در ماندگاری انقلاب و چهل ساله شدن آن دارد. آمریکای جنایتکار به همراه متحدین خون آشامش در سال‌های اخیر تلاش فراوان کردند تا انقلاب اسلامی چهل ساله نشود. آنان به خیال خام خود، چنین می‌پنداشتند که در سال ۱۳۹۷ به همراه منافقین، سلطنت طلبان و دیگر جریان‌های ضد انقلاب، پایان یافتن دوران انقلاب را جشن خواهند گرفت.

جنگ اقتصادی و تشدید تحریم ها، عملیات روانی سنگین در بستر جنگ نرم و ایجاد اخلال‌های امنیتی، بسیج کردن تروریست‌ها، راهبرد‌های سه گانه‌ای بود که آمریکایی‌ها برای رسیدن به هدف شکست انقلاب در دستور کار خود قرار داده بودند. دشمنان قسم خورده با این راهبردها، به دنبال بدبین سازی مردم نسبت به انقلاب، بی اعتماد ساختن توده‌های مردم و خصوصا جوانان نسبت به نظام و مسئولان کشور و ناامید ساختن آنان نسبت به آینده بوده و هستند.

تلاش دشمنان با بهره گیری از ضعف ها، کاستی‌ها و مشکلات داخلی کشور آن است که این‌گونه القاء نمایند؛ انقلاب اسلامی از ابتدا انقلابی بدون برنامه و نظام جمهوری اسلامی نظامی ناکارآمد است. این نقشه شیطانی که دشمن با بهره گیری از ضعف‌های داخلی به دنبال پیاده سازی آن می‌باشد، در شرایطی دنبال می‌شود که برعکس، انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته، در بسیاری از حوزه‌ها دارای دستاورد‌های شگرف ستودنی است. با انقلاب اسلامی، نظام طاغوتی در ایران ساقط شد و یک نظام ولایی مردم سالار جایگزین آن شد. با انقلاب اسلامی، ایران از چنگال آمریکا و جبهه غرب رهایی پیدا کرد و ملت بزرگ و تمدن ساز ایران، به استقلال و هویت واقعی خود مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ملی دست یافت. مردم و خصوصا جوانان ایران، انقلاب اسلامی به خودباوری، عزت ملی و اعتماد به نفس دست یافته، در مسیر پیشرفت و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی به حرکت در آمدند.

چهل سال است که جبهه استکبار با محوریت آمریکا، تلاش می‌کند تا ملت ایران را از حرکت در این مسیر پر افتخار و آینده ساز منصرف کرده، سلطه خود را بر کشورمان مجددا احیا نماید. اما ملت ایران در پرتو فرهنگ فاطمی عاشورایی، با تبعیت از ولایت که پرچم‌دار دفاع از آن، حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌باشد؛ با صبر و استقامت و بصیرت بی نظیر در تاریخ بشر، انقلاب خود را چهل ساله کرده به طور قطع حفظ اتصال حقیقی ملت با حضرت زهرا سلام الله علیها، چهل ساله‌های دیگری را برای این انقلاب الهی رقم خواهد زد. در ۲۲ بهمن امسال، ملت ایران با شرکت پرشور و نشاط در راهپیمایی این روز بزرگ با خلق حماسه‌های تماشایی و بی نظیر، چهل سالگی انقلاب خود را جشن خواهد گرفت.

بدون تردید، عبور پرافتخار انقلاب اسلامی از مرز چهل سالگی و پا نهادن به دهه پنجم، دارای پیام‌های معنادار برای دوستان و دشمنان خواهد بود. در چنین شرایطی، اولویت اول برای همگان و خصوصا مسئولان کشور و نظام، ایجاد و فراهم ساختن بستر‌ها و زمینه‌های حضور حداکثری و پرشور و نشاط مردم در جشن چهل سالگی و راهپیمایی ۲۲ بهمن است. یکی از عوامل ایجاد کننده این بستر و تقویت انگیزه‌های حضور، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته برای مردم است. تمامی هیأت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور به این مهم توجه داشته و علاوه بر اهتمام به تبیین علمی منطقی دستاورد‌های انقلاب، همگام با مردم مؤمن، انقلابی و وظیفه شناس در خلق یک ۲۲ بهمن حماسی، تاریخی و دشمن شکن ایفای نقش خواهند کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین