عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مزد رسالت پیامبر اسلام مودت با اهل بیت(ع) است، گفت: اگر کسی می خواهد حضرت فاطمه(س) را بشناسد باید بداند ایشان فرزند، مادر و همسر چه کسانی است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین« ناصر رفیعی» در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ایام فاطمیه در مسجد الهادی برگزار شد، گفت: در کتاب اهل سنت درباره عظمت و بزرگی حضرت زهرا مطالب بسیاری نقل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به برخی مطالب بیان شده ابراز کرد: در کتاب اهل سنت آمده است اگر کسی بخواهد فاطمه را بشناسد باید بداند او فرزند، مادر و همسر کیست چرا که در عالم هستی کسی همانند ایشان وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر حضرت مریم تنها با یک نصب به حضرت عیسی می رسیدند حضرت زهرا به ۱۱عیسی منتسب هستند‌. روزی پیامبر اسلام دست حضرت زهرا را گرفتند و به میان انصار و یاران آوردن و فرمودند فاطمه پاره تن من است هر که او را بیازارد مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است و کسی که چنین کند مسلمان نیست؛ بنابراین همانگونه که پیامبر دست حضرت زهرا را گرفتند و به میان فضای جامعه آوردند ما نیز باید سیره حضرت زهرا را در جامعه پیاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید قدر و عظمت حضرت زهرا را بدانند ابراز کرد: تبری در ذخایر الاقبال می‌نویسد روزی حضرت علی وارد خانه شدند و حسنین را در حالت رنگ پریدگی مشاهده کردند زمانی که از ایشان دلیل را جویا شدند آن بزرگواران فرمودند چند روزی است که گرسنه هستیم، حضرت زهرا با توجه به شرایط همسر از ایشان درخواست غذا نکرده بودند و این رفتار بزرگی حضرت را می رسانند، امروز نیز با توجه به شرایط کنونی لازم است زنان جامعه تکالیف کمتری از همسران خویش درخواست کنند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیه ۲۳ سوره شورا بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید انبیای الهی برای رسالت خویش مزدی از امت ها دریافت نکردند اما مزد رسالت من مودت با اهل بیت است، مقصود پیامبر از مودت، محبت با فرزندان ایشان است.

وی افزود: محبت به اهل بیت باید به صورت عملی باشد نخستین راه این مودت اظهار زبانی است اینکه برخی دنام فرزندانشان را از اهل بیت انتخاب می‌کنند این نوعی ابراز محبت است هویت یک جمعیت بستگی به نام فرزندانشان دارد متاسفانه امروز در جامعه ما شاهد اسم های عجیب و غریبی هستیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: ما شهدای بسیاری داشتیم که به خاطر دفاع زبانی از اهل بیت به شهادت رسیدند یکی از آنان میثم تمار است که زبان ایشان را از گلو خارج و وی را به شهادت رساندند چرا که ایشان مبلغ حضرت علی علیه السلام بود بنابراین تبلیغ مکتب اهل بیت مصداق مودت است. هشام از شاگردان امام صادق بود و به صورت لسانی از مکتب اهل بیت دفاع می کرد به طوری که خلفای جور درباره ایشان گفتند زبان او از هزار شمشیر قوی تر است.

وی دومین مرحله محبت را فدا کردن جان بیان کرد و گفت: انسان اگر در راه صیانت از معارف اهل بیت و یا دفاع از آن بزرگان جان خود را از دست بدهد این نثار جان نوعی مودت با اهل بیت است. حضرت زهرا از جان خود برای دفاع از امام و ولایت گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به سومین روش که به صورت نوشتاری است، بیان کرد: در طول تاریخ علما و انسان های فراوانی برای نوشتن قرآن جان خود را از دست دادند یا برای مثال شیخ عباس قمی ۱۴۰ جلد کتاب دارد که یکی از آنها کتاب شرح حال علما است که درباره خودش می نویسد چون این کتاب از آن شرح علما است و من خود را از علما نمی دانم چیزی از خودم نمی نویسم؛ این صفات همه بیانگر مودت به اهل بیت(ع) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین