عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
آیت الله خاتمی در اصفهان:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دوره سیاه حکومت پهلوی و تحقیر ملت ایران، گفت: در تهران آمریکایی‌ها باشگاهی داشتند که سردر آن نوشته بود «ورود ایرانی و سگ ممنوع»، اما به برکت خون شهدا این مستکبران گورشان را از کشور گم کردند و آرزوی بازگرداندن طاغوت را به فضل خدا به گور خواهند برد.
عقیق: آیت الله سید احمد خاتمی، پنج شنبه شب، در یادواره ۲۱۰ شهید هیئت بنی فاطمه اصفهان، با بیان اینکه این مجالس هدفمند هستند، اظهار کرد: مجالس عزاداری برای عزیزان از دست رفته، مجلس معمولی است، اما مجالس شهدا هدفمند، بدین معنا که اگر از تک تک شرکت کنندگان بپرسید برای چه در این مجلس شرکت کردید، خواهند گفت «راه شهید بی رهرو نیست».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه‌ای از سوره فتح مبنی بر اینکه کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، اعمالشان گم نخواهد شد، عنوان کرد: هدایت معنوی نصیب آنها خواهد شد و اگر آخرین لحظات شهدا را تحلیل کنیم حاصل آن هدایت است که همه چیز را فراموش می‌کنند و فقط به یاد خدا هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه دین قبل از انقلاب، در این کشور غریب بود، تصریح کرد: می‌گفتند دین افیون توده‌هاست و سلامت جامعه را از بین می‌برد، اما شهدا نشان دادند دین جامعه مرده را زنده می‌کند و به برکت خونشان جهان جان دیگری گرفته است.

وی با اشاره به قانون اساسی که به برکت خون شهدا نوشته شد، ابراز کرد: افتخار می‌کنیم که قانون اساسی ما دینی است و ۵۰ مجتهد ۹۰ روز کلمه به کلمه قانون اساسی را بررسی کردند که خلاف اسلام نباشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روزی دو ساعت قبل از اذان صبح با خدا مناجات سحرگاهی دارند، عنوان  کرد: ما افتخار می‌کنیم که نفس کشور با دین می‌تپد و کسانی که علیه دین فعالیت می‌کنند، چوب آن را خواهند خورد. به این افراد می‌گویم از شهدا شرم کنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، بزرگترین ثمره اعمال شهدا را استقلال کشور دانست و تصریح کرد: قبل از انقلاب ایران روزی برده انگلیس و روزی  هم برده آمریکا و صیونیست ها بود و تصمیم گیرنده کشور، بیگانگان بودند چنانچه کارتر در خاطرات خود می‌نویسد شاه از ما دستور می‌گرفت و خود شاه در خاطراتش می‌نویسد ای کاش این همه نوکری آمریکا را نکرده بودم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زمان شاه سفرای آمریکایی حق توحش دریافت می کردند، عنوان کرد: در تهران آمریکایی‌ها باشگاهی داشتند که سردر آن نوشته بود «ورود ایرانی و سگ ممنوع»، اما به برکت خون شهدا این مستکبران گورشان را از کشور گم کردند و آرزوی بازگرداندن طاغوت را به فضل خدا به گور خواهند برد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حتی خود آمریکایی‌ها هم برده صهونیست‌ها هستند، تصریح کرد: صهیونیست ها، آمریکا را اداره می‌کنند، اما شما به برکت خون شهدا صاحب خانه هستید و صاحب خانه خواهید ماند.

وی با اشاره به صحبتی از محمدرضا شاه مبنی بر اینکه ملت ایران با تمدن آشنا نبودند، اظهار کرد: شاه مملکت این طور به ملت اهانت می‌کرد، اسدالله اعلم این مطلب را در خاطراتش ذکر کرده، آن وقت عده‌ای حکومت سیاه غارتگر پهلوی را در فضای مجازی بزک می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که شاه نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کرد و انتخابات‌ فرمایشی بود، اما امروز به برکت انقلاب، بیش از ۳۵ انتخابات برگزار شده و صدر تا ذیل مسؤلان را مردم انتخاب می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: شهدا جانشان را دادند و رفتند، اما ماییم و این امانت، آنها می‌بینند که ما با امانتشان چگونه رفتار می‌کنیم. در این چهل سال مردم به خوبی امانتداری کردند و ان شاءالله در چهلمین سالگرد انقلاب با شکوهترین راهپیمایی را به دنیا نشان خواهند داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد:‌ دشمنان برای نابودی امانت شهدا خیز برداشته اند و به دنبال براندازی هستند، اما به برکت خون شهدا بینی آنها را به خاک مالیده و همچنان خواهیم مالید.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در طول این چهل سال یکی یکی روسای جمهور آمریکا آرزوی براندازی را به گور بردند، خاطرنشان کرد: به کوری چشم افرادی که در فضای مجازی می‌گویند ایران در شیب سقوط قرار دارد، ایران در اوج صعود است و باقدرت در مقابل آمریکا ایستاده است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه اصفهان پرونده افتخار آمیزی در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی دارد، تاکید کرد: مردم با باور دینی و اطاعت از ولایت و حضور تاثیر گذار در صحنه، انقلاب به چهل سالگی رساندند امید آن را داریم که فرودگاه نهایی این نهضت ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین