عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
آقای سعیدی بعد از دیدار با آقای خمینی زنگ زد و گفت: آقای خمینی عقیده دارند به جای حکومت مردم بر مردم بگوییم، حکومت قرآن بر مردم، اسلام بر مردم و این مهم آن موقع مطرح شده بود.
عقیق:در خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق شهر تهران درباره زمان طرح کلیدواژه حکومت قرآن بر مردم یا حکومت اسلام بر مردم می‌خوانیم:

تبدیل حکومت مردم بر مردم به حکومت قرآن بر مردم

کلمه حکومت مردم بر مردم از کلمات آقایان جبهه ملی‌ها بود. این نوع حکومت اولین جایی که مطرح شد سال ۴۲ بود که آنجا آقای میلانی اطلاعیه دادند که آن اطلاعیه به دست آقای مرتضی جزایری نوشته شد و آقای میلانی امضا کرد. نوشته بود حکومت مردم بر مردم.

من این اطلاعیه را پشت تلفن برای آقای سعیدی خواندم. آقای سعیدی گفت: من دارم یادداشت می‌کنم که پیش آقای خمینی ببرم. آقای خمینی آن موقع تازه از زندان آزاد شده بودند. آقای سعیدی بعد از دیدار با آقای خمینی زنگ زد و گفت: آقای خمینی عقیده دارند به جای حکومت مردم بر مردم بگوییم، حکومت قرآن بر مردم، اسلام بر مردم و این مهم آن موقع مطرح شده بود.

همانجا آمدم به آقای میدانی گفتم و اعلامیه آقای میلانی را جمع کردم و دسته‌هایی که پخش نشده بود، همه را بردم و به جای حکومت مردم بر مردم نوشتم حکومت قرآن بر مردم و دادم دوباره چاپ کردند و خودم پخش کردم که آقای میلانی به من گفت: اینها گول زدن من بود، حرام است، تو چرا این کار را کردی، گفتم: حرام نیست، ما این کار را کردیم که راحت باشید؛ ولی با من دعوا کرد و می‌خواست من را بیرون بیندازد. گفت: برو گمشو که آسیدمحمدعلی آمد و از من دفاع کرد.

پس حکومت قرآن بر مردم و اسلام بر مردم مال الان نیست که من در آن تردید داشته باشم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین