عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
باهمت بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد
معاون تعلیم و تربیت بسیج از برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن باحضور نخبگان قرآنی کشور و با همت بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد.
عقیق: نشست رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد کشور با حضور حجت‌الاسلام جیحونی معاون تعلیم و تربیت بسیج و سعید سعادتی معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

بسیج و کانون‌های مساجد مولود انقلاب هستند

در این نشست جیحونی طی سخنانی با اشاره به تولد برخی نهادها در دوران انقلاب اسلامی گفت: نهادهایی مانند بسیج و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نهادهایی هستند که در دوران انقلاب متولد شده و جا دارد این نهادها در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گام‌های بیشتر و موثرتری بردارند.

اصالت مسجد به تربیت افراد است

وی با اشاره به وظیفه مسجد در قرآن کریم گفت: در سوره مبارکه توبه اشاره شده که اصالت مسجد به تربیت افرادی است که در آن تربیت می‌شوند و تفاهم امروز ما هم درست بر همین اساس است. نهادهایی مانند بسیج و ستاد عالی کانون‌های، فرهنگی هنری مساجد نهادهایی هستند که اگر با هم همکاری و هم‌افزایی داشته باشند می‌توانند اهداف انقلاب اسلامی را در این زمینه پیش ببرند.

تأکید رهبر معظم انقلاب به همکاری بسیج و کانون‌های مساجد

جیحونی به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «کانون‌های مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج و از این طریق نیاز جوانان را مرتفع کنید» جوانان امروز ما به تربیت انقلابی نیاز دارند حال این اتفاق اگر در سایه قرآن کریم و در مسجد محقق شود قطعاً یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی محقق شده است.

برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن با همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد

معاون تعلیم و تربیت بسیج درخصوص جزئیات برنامه‌های دهه فجر گفت: برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن کریم با رویکرد سواد‌آموزی قرآنی پویش حفظ سوره مبارکه فجر، تلاوت جمعی سوره مبارکه فجر در مساجد، برگزاری مسابقات استانی بسیج و مدهامتان به صورت مشترک و حضور پرشور بسیجیان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های مورد تفاهم دو طرف است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین