عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
آیت الله مکارم:
تفاهم نامه ای که درمورد حج با سازمان حج و زیارت عربستان بسته شد، اتفاق خوبی بوده که ایجاد شده است چون معتقدیم که حج یکی از ارکان اسلام است و نباید تعطیل شود.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفتند: تفاهم نامه ای که درمورد حج با سازمان حج و زیارت عربستان بسته شد، اتفاق خوبی بوده که ایجاد شده است چون معتقدیم که حج یکی از ارکان اسلام است و نباید تعطیل شود.

ایشان ادامه دادند: اگر چه دشمن با تبلیغات سوء به دنبال تعطیل کردن برنامه های اسلام  است؛ ولی برقرار کردن همین تفاهم نامه پاسخ دندان شکن به دشمنان است، چون معتقدیم حج و هم مفاد آن مطلوب است.

این مرجع تقلید افزودند: درشرایط کنونی این تفاهم نامه خیلی شکننده است و باید به همه زائرین سفارش کنیم کاری نکنیم این تفاق نامه ازبین برود. نباید مانعی برای سالهای دیگر ایجاد شود.

معظم له ابراز داشتند: باید به صورت آبرومندانه مردم به سفر حج بروند. باید آبروی ایران و اسلام را حفظ کنند و هرچه سفارشات در رعایت این موراد به مردم و زائرین تکرار شود، بجا است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گرانی  دلار افزودند: با گرانی دلار، حاجی دیگر دربازار سرگردان نمی شود. به سمت سوغاتی نمی رود. باید به مردم توصیه کرد به مسئله حج و زیارت بیشتر توجه کنند به روحاننون درهمین رابطه سفارش شود تا به زائرین بیشتر سفارش کنند.

ایشان  برحفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی تأکید کردند و اظهار داشتند: باید در حفظ حجاب به زنان بیشتر سفارش شود. زنان با وضع نامناسب و حجاب بد بیرون نیایند.

معظم له گفتند: بحث حجاب در بین زنان بحث شکننده ای است که باید تأکید کرد و تا انجام شود و از این طریق آبروی دین، اسلام و نظام حفظ شود . این مسائل و سایر مسائل به روحانیون حج هم سفارش شود و برای گفتن به مردم تأکید شود.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نکته که نباید غفلت کرد این است باید در مسجدالحرام و مدینه، قوانین کشور عربستان را حفظ کرد و در موقع خواندن نماز قانون آنها را رعایت کرد مانند نماز طواف براساس قوانین آنها عمل شود.

معظم له عنوان کردند: باید این مسائل را به مردم گفت و طوری نشود که گذاشتن مهر نوعی قهرمانی برای زائر باشد. هدف باید در این مسائل آموزش دادن به زائرین و روحانیون باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: باید به زائرین دربحث استفاده از مواد غذایی و اسراف نکردن و رعایت مسائل حج سفارش کرد، بسیاری این نوع مسائل رانمی دانند برهمین اساس باید بر بحث آموزش تأکید شود.

ایشان افزودند: از طرف مقابل اصرار است که بعثه ها تابلو نداشته باشند، اگر این کار انجام شود، مردم و زائرین گم می شوند، بایدکاری کرد این مشکل حل شود، اگر به جای بعثه هم مکتب نوشته شود کار بسیار خوبی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند:  وقتی حجاج به حج می روند درنماز دعا می کنیم تا به سلامت برگردند در همین رابطه صدقه می دهیم چون معتقدیم برگزاری حج،  آبروی نظام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین