عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کارشناس دینی:
حجت الاسلام بحرینی گفت: پیامبر اکرم (ص) در ادامه جملات نویدبخش خود به حضرت فاطمه (س) می فرمایند: «به زودی از نسل فرزندم حسین (ع)۹ نفر از پیشوایان معصوم حاصل می شود که همه آنان قیام به قسط دارند و زندگی آنها بر اساس عدل است و مهدی (عج) این امت از خاندان ما است.
عقیق:حجت الاسلام  سید مجتبی بحرینی، شامگاه یکشنبه در سلسه جلساتی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت الله ابن الرضا خوانسار برگزار شد با اشاره به سیره حضرات معصومین علیهم السلام در برخوردهای عاطفی و زندگی خانوادگی اظهار کرد: به طور مسلم نوع برخورد معصومین (ع) در زندگی شخصی، تنها جنبه عاطفی بشری محض ندارد و اگر شخصیتی مانند رسول خدا (ص) به حضرت فاطمه (س) عبارت «فداک ابوک» را می فرمایند نه از این جهت است که ایشان دختر رسول خدا (ص) است، چرا که پیامبر (ص) دختران دیگری نیز داشته است.

وی افزود: رسول خدا (ص) این نوید را به حضرت زهرا (س) می دهند که نخستین کسی است که به ایشان ملحق می شود و زودتر از همه اهل بیت (ع) از دنیا خواهد رفت شما هستید و  تو مظلومه مغصوبه بوده و به من ملحق خواهید شد در حالی که به تو ظلم کرده اند و حق تو را غصب نموده اند.

سخنران این مراسم با بیان بخشی از لطمات و صدماتی که به وجود صدیقه طاهره (س) وارد کردند، گفت: رسول خدا (ص) در ادامه فرمایشات خود به حضرت زهرا (س) می فرمایند: «دخترم به زودی پس از من خارهای نفاق برای فرورفتن به جسم و جان تو از ارباب نفاق سر بیرون می آورد و جامه دین و پوستین آیین رنگ کهنگی به خود می گیرد».

وی اضافه کرد: رسول خدا (ص) در این عبارات گاهی نوید و بشارت و گاهی بیم می دهند و در ادامه فرمایشات خود به صدیقه طاهره (س) نوید آن را داده اند که اولین فردی که در کنار حوض کوثر به ایشان خواهد پیوست حضرت زهرا (س) می باشد.

 بحرینی با تاکید بر این شیوه نوید بخشی رسول خدا (ص) تصریح کرد: این که پیامبر اکرم (ص) نخستین بشارتی که به دخترشان در ارتباط با آخرت می دهند پیرامون حوض کوثر است معلوم می شود که حوض از جایگاه خاصی در قیامت برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: رسول خدا (ص) در این عبارات به حضرت زهرا (س) و شیعیان و محبین آن حضرت نوید می دهد که ایشان را از حوض کوثر سیراب نموده و دشمنانشان را که حق آن حضرت (س) را غصب کردند و بغض ایشان را به دل گرفتند از کنار حوض کوثر می راند.

سخنران این مراسم، وجود محبت حضرت زهرا (س) در دل محبین را مایه امید و نوید دانست و ادامه داد: رسول خدا (ص)  این نوید را به حضرت فاطمه (س) دادند که در کنار میزان و صراط حاضر هستند و شیعیان امیرمومنان (ع) را دعا می کنند.

وی هم چنین به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد جایگاه حضرت فاطمه (س)، همسر و اولاد ایشان پرداخت و افزود: «دخترم فاطمه (س) پاره تن من است و او بانوی همه بانوان هستی می باشد و شوهر او آقای همه اوصیای پیامبران و دو فرزندش آقای جوانان اهل بهشت هستند و هر دو امام می باشند چه بنشینند، چه برخیزند و چه سکوت کنند و چه بگویند، چه بجنگند و چه صلح نمایند».

 بحرینی در ادامه این روایت به مسئله مهدویت در نسل حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در ادامه جملات نویدبخش خود به حضرت فاطمه (س) می فرمایند: «به زودی از نسل فرزندم حسین (ع)9 نفر از پیشوایان معصوم حاصل می شود که همه آنان قیام به قسط دارند و زندگی آنها بر اساس عدل است و مهدی (عج) این امت از خاندان ما است.

وی افزود: سیره معصومین (ع) درباره ولی عصر (عج) این گونه بوده است که به مجرد آن که زمینه ای فراهم می شده  آن حضرت و جایگاه ایشان را معرفی می کردند و قیام به قسط و عدل توسط آن حضرت را خاطر نشان می کردند.

بحرینی، وجود حضرت مهدی (عج) و اشاره پیامبر اکرم (ص)  به نقش ایشان در برپایی قسط و عدل را مایه آرامش و سکون خاطر زهرا (س) بیان کرد و ادامه داد: خداوند متعال وجود ولی عصر (عج) را برای همه ما غمگسار، مشکل گشا و فریادرس قرار داده و دانش و علم را در دل آن حضرت ریخته است و ایشان را صاحب علم مصبوب قرار داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین