عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
آیت‌الله رشاد:
آیت‌الله رشاد گفت: کسی که امروز از آمریکا می‌ترسد به طور قطع از خدا نمی‌ترسد، چنین شخصی به دشمن باج داده و به خودی خیانت می‌کند.
عقیق:آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» (3بهمن) پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فقراتی از خطبه‌های امیرمومنان امام علی(ع)، گفت: از نظر متقین خالق بسیار بزرگ و باعظمت و هرچه غیر از آن کوچک است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه افزود: متقین چنان وعده‌ و وعیدهای الهی را باور دارند که گویا بهشت و جهنم را مشاهده می‌کنند اعتقاد آنان به این امر چنان شدید است که اگر اجل معین نبود قالب تهی کرده و از دنیا می‌رفتند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مومنان آخرالزمان از نظر اعتقادی افرادی هستند که بدون دیدن معجزات پیامبر(ص) به او ایمان می‌آورند، عنوان کرد: به طور قطع کسی که از خدا بترسد از غیر او نخواهد ترسید، هر کس از غیر خدا ترسید خدا را به بزرگی و  عظمت نشناخته است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه بیان کرد: کسی که امروز از آمریکا می‌ترسد به طور قطع از خدا نمی‌ترسد، چنین شخصی به دشمن باج داده و به خودی خیانت می‌کند زیرا شجاع نبوده و به عقاب و ثواب الهی اعتقاد ندارد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) درباره شجاعت امام راحل؛ اظهار کرد: ‌امام راحل قسم یاد می‌کردند که در جریانات انقلاب اسلامی به هیچ عنوان نترسیدند و همه ما مشاهده کرده بودیم آن زمان که همه ترسیدند امام راحل اصلا نترسیدند.

وی افزود: وقتی امام راحل می‌فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام بدهد، به این سخن خود اعتقاد عمیق و باور قلبی داشتند زیرا از نظر ایشان آمریکا در مقابل عظمت و بزرگی خداوند هیچ و پوچ بود.

آیت‌الله رشاد درباره عظمت و بزرگی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: امروز پذیرش مسوولیت رهبری یک ملت با تحمل برخی طعن‌ها، تهمت‌ها و افتراها از سوی دشمنان و دوستان نادان در حالی که ایشان در اوج علم، عدالت، تفکر، تدبیر، فقاهت، مدیریت و صفات بسیار نیک دیگر قرار دارند کاری بسیار سخت است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه وجود شخصیت‌های بزرگی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول تاریخ بی‌نظیر است، ابراز کرد: امام راحل با توکل به خداوند محاصره اقتصادی، جنگ، شهادت فرزند خود سید مصطفی و بسیاری بلا و مصایب دیگر را از الطاف خفیه الهی می‌دانستند و بر آن اعتقاد و باور عمیق داشتند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به شجاعت رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چنان شجاعتی دارند که دشمن را از خود می‌ترساند زیرا ایشان به باور قلبی معتقد هستند که کشورمان از سایر کشورها قوی‌تر است و این یک محاسبات عقلی است و حدثی نیست.

وی با بیان اینکه عظمت به بزرگی قلب است، گفت: در اوج تهدیدهای آمریکا سربازان ما سربازان آناه را اسیر کردند و این برای آمریکایی که هیچ صدایی از او درنیامد خفت و خواری بزرگی بود. دشمنان اسلام عددی نیستند تا زمانی که ما خدا را داشته باشیم.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مومن واقعی دو سویه است، اظهار کرد: اسلام هم رحمانی است و هم غضب دارد، خدا و پیامبر او نیز رحمت و غضب را با هم دارند پیامبری که نسبت به اصحاب خود با رحمت همه نوع گذشت را می‌کند در مقابل دشمن غضب داشته و آنها می‌کشد، پس دین اسلام فقط رحمانی نیست، دین غضب تبدیل به داعش و دین رحمانی تبدیل به لیبرال می‌شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین