عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین گنجی:
شیعه منطق و استدلال دارد، هر کجا عالم خوش اخلاقی بود، باید بدانیم ازمکتب امیر المؤمنین(ع) می باشند و هر کجا عالمی بد اخلاقی بود، ازمکتب اهل بیت(ع) درس نگرفته و بهره ای نبرده است و دشمنان این گونه هستند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین گنجی دیروز در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی ازمراجع تقلید و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه(س) گفت: در روایتی پیامبر(ص) فرمودند« که دخترم برترین عنصر در رفتار و عمل است» و منظور از عنصر آن ماده اولیه است که همه مرکبات از آن به وجود می آیند. عنصر در واقع همان اصل هر چیز است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه اهل بیت(ع) تربیت شده خدای متعال می باشند و خود این بزرگواران شاگردانی مانند سلیمانها واباذرها تربیت کردند افزود: به همین دلیل هرکدام از این افراد، توانستند خدمات زیادی به اسلام و دین کنند. 

وی اظهار داشت: اگر شیعه زیبا و مذهب آن برتری دارد؛ چون برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و علوم وحیانی است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: شیعه منطق و استدلال دارد، هر کجا عالم خوش اخلاقی بود باید بدانیم ازمکتب امیر المؤمنین(ع) می باشند و هر کجا عالمی بد اخلاقی بود، ازمکتب اهل بیت(ع) درس نگرفته و بهره ای نبرده است و دشمنان این گونه هستند.

وی اظهار داشت: در روایت از حضرت زهرا(س) تعبیر به عنصر شده است و دراین عنصر حضرت پیامبر(ص) اصل شجره و امیرالمؤمنین(ع) باب و حسنین(ع) شاخ و شیعه برگ آن هستند. 

سخنران این مراسم افزود: مراد از عنصر، حضرت زهرا(ع) است و این بانو،  آب حیات بخش این شجره طیبه است و الا درخت تنومند خشک می شد و ریشه نمی داد، این فاطمه(س) بود که به  آن درخت، آب در غالب 12 نور داد.

وی اظهار داشت: این بی بی دو عالم بود که باگام های استوارش رسالت و نبوت را ماندگار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: درخطبه دوم نهج البلاغه حضرت علی(ع) فرمودند« اگر اهل بیت(ع) نبودند، اسلام می لرزید، کمرش خم می شد. دشمن با انحرافات کمرش را خم می کرد، ولی اهل بیت(ع) اجازه ندادند اسلام بلرزد. این نقش اهل بیت(ع) و در رأس حضرت زهرا(ع) است.

وی اظهار داشت:اگر عنصر نباشد درخت خشک می شود به ثمرنمی نشیند و شادابی ندارد. اگر حضرت زهرا (س)نبود شجره رسالت خشک می شد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین