عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
تولیت حرم حضرت معصومه(س):
امام جمعه قم گفت: مجلسی‌ها و سیاسیون هم باید مدافع حرم باشند؛ پیام مدافعان حرم به مجلسی‌ها این است که آن‌ها باید قوانینی را تصویب کنند که آن قوانین در مسیر دفاع از حرم‌ها و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) باشد و قوه قضاییه نیز باید با نگاه به خون‌هایی که در مسیر انقلاب ریخته شده با فساد برخورد کند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها را تسلیت گفت و اظهار کرد: امیدواریم این مناسبت‌ها تصمیم ما را برای دفاع از ارزش‌های دینی قوی‌تر و دشمن‌شناسی و معرفت ما را برای مبارزه با دشمنان بیشتر کند.

وی اضافه کرد: بهمن ماه رسیدن امدادهای غیبی و جوشش وخروش مردم است.اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و دشمنانی که به دنبال براندازی نظام اسلامی طی این سال‌ها بوده‌اند اکنون مجبور هستند سربلندی نظام اسلامی را در چهل‌سالگی مشاهده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) نسبت به شهر مقدس قم نگاهی ویژه دارند، گفت: ما باید نسبت به جایگاه قم آگاه بوده و کارهای مختلف خود را بر اساس شأن این شهر مقدس دنبال کنیم.

وی از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله به‌عنوان نخستین مدافع حرم نام برد و افزود: قبل از هجرت حضرت نیز در تاریخ قم نوشته شده بود که این شهر حرم اهل‌بیت علیهم السلام است و ایشان به قم آمدند تا در این شهر مدافع حرم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز به برکت شهر مقدس قم دنبال شد، عنوان کرد: اینکه قم بیشترین شهدا مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است با جایگاه این شهر هم‌خوانی دارد اما این هم‌خوانی‌ها باید در عرصه‌های مختلف حفظ شود.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه نجات و دفاع الهی نیازمند هزینه، شهید و مجاهد است، مطرح کرد: مجلسی‌ها و سیاسیون هم باید مدافع حرم باشند چراکه دفاع از حرم فقط کار افرادی نیست که جان خود را در راه خداوند متعال تقدیم کردند؛ پیام مدافعان حرم به مجلسی‌ها این است که آن‌ها باید قوانینی را تصویب کنند که آن قوانین در مسیر دفاع از حرم‌ها و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) باشد و قوه قضاییه نیز باید با نگاه به خون‌هایی که در مسیر انقلاب ریخته شده با فساد برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع از حرم را باید فرهنگ گسترده‌ای بدانیم ماباید با سیاست علوی عمل کنیم و در این راستا باید از بزرگانی همانند حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها الگوبرداری کنیم که با حضور خود در شهر مقدس قم توانستند به تربیت شاگردانی همانند امام خمینی(ره) برسند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین