عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
ابوالقاسمی خبر داد:
سرپرست کاروان قرآنی انقلاب از اعزام این کاروان به استان‌های مختلف و اجرای محفل قرآنی و خدمت‌رسانی به مردمان مناطق محروم خبر داد.
عقیق:نشست خبری تشریح برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب ویژه اعزام فعالان قرآنی کشور به مناطق مختلف با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن به و سرپرست کاروان برگزار شد.

در این نشست ابوالقاسمی طی سخنانی با اشاره به اعزام کاروان از محل جلوس امام خمینی رحمة الله علیه در بهشت زهرا خبر داد و گفت: این کاروان حرکت خود را از بهشت زهرا(س) آغاز و اولین محفل در حرم مطهر حضرت امام خمینی رحمة الله علیه برگزار خواهد شد.

وی شهر مقدس قم را اولین اولین مقصد کاروان قرآنی بیان کرد و گفت: پس از برگزاری محفل در حرم امام خمینی کاروان به سمت شهر مقدس قم اعزام و راهی حرم حضرت معصومه (س) خواهند شد، همچنین امامزاده شاه سید علی مقصد بعدی کاروان در شهر قم است که دومین محفل کاروان در این مکان برگزار می شود.

ابوالقاسمی به حضور قاریان و گروه‌های برتر تواشیح استان در محافل کاروان انقلاب اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که ضمن استعدادیابی در استان‌های مختلف از قاریان و گروه‌های برتر تواشیح استان‌ها هم در محافل کاروان انقلاب استفاده کنیم، البته بسیاری از اساتید قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم هم در این کاروان همراه ما خواهند بود.

سرپرست کاروان انقلاب به حضور این کاروان در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: دومین استان مقصد کاروان استان مرکزی است که با گلباران گلزار شهدای شهر اراک کارش آغاز می‌شود و پس از آن اعضا با حضور در مرکز هسته‌ای مجتمع آب سنگین اراک به اجرای محفل قرآنی خواهند پرداخت، همچنین اجرا در مسجد جامع شهر اراک و حضور در منزل امام خمینی رحمة الله علیه و گلباران این مکان از دیگر برنامه‌های کاروان انقلاب در استان مرکزی خواهد بود.

ابوالقاسمی به حضور کاروان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های دلیجان و محلات آخرین مقصد کاروان انقلاب در استان مرکزی هستند و پس از آن کاروان وارد استان اصفهان و شهر کاشان خواهد شد. در این شهر در منزل خانم ابن علی حافظ کل قرآن و دارنده رتبه ۴ کنکور سراسری خواهیم بود و پس از آن با فعالان قرآنی شهر کاشان نشستی را برگزار خواهیم کرد، همچنین اجرای محفل قرآن در آستان مقدس امامزاده هلال بن علی شهر آران و بیدگل دیگر برنامه کاروان انقلاب در استان اصفهان است.

وی به حضور کاروان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: حضور در شهرهای خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره) مقصد بعدی کاروان انقلاب است و در روز ۷ بهمن‌ماه در گلزار شهدای شهر آبادان بر سر مزار شهدای قرآنی فاجعه منا حاضر خواهیم شد و محفلی در آنجا برگزار می‌کنیم، همچنین در ادامه این مسیر وارد استان بوشهر خواهیم شد.

وی ادامه داد: حضور در روستای چارک به عنوان مصر ایران برنامه بعدی کاروان انقلاب است و در این استان در ادامه به شهر عسلویه خواهیم رفت.

ابوالقاسمی از حضور کاروان انقلاب در یازدهمین روز برنامه خود در استان هرمزگان خبر داد و گفت: در یازدهمین روز برنامه وارد استان هرمزگان شده و در جزیره قشم و شهر بندرعباس به اجرای برنامه می‌پردازیم، همچنین حضور بر روی ناوشکن سهند دیگر برنامه ما است که در روز ۱۲ بهمن‌ماه انجام خواهد شد، البته یک برنامه ویژه هم در بندرعباس خواهیم داشت آن هم برگزاری محفل انس با قرآن در داخل یک زیر دریایی نیروی دریایی ارتش خواهد بود.

وی به حضور اعضای کاروان انقلاب در جزیره ابوموسی اشاره کرد و گفت: شب ۱۳ بهمن‌ماه محفلی در جزیره بوموسی برگزار و روز ۱۴ بهمن‌ماه به بندرعباس و از آنجا به منطقه محروم قلعه‌گنج خواهیم رفت.

سرپرست کاروان انقلاب به حضور پزشکان مختلف در کاروان انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های این کاروان یاری رساندن به مردمان مناطق محروم است که در این راستا افرادی چون دکتر مسعود نیکدستی به عنوان دندانپزشک، دکتر حسین کرمی به عنوان متخصص ارولوژی و خانم طهماسب به عنوان دندانپزشک در این سفر ما را همراهی و به یاری مردم آن محروم خواهند شتافت.

وی همچنین به توزیع بسته‌های فرهنگی در بین مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما ضمن ارائه برنامه‌های آموزشی توزیع بسته‌های فرهنگی و همین طور توزیع قرآن کریم در بین مردم مناطق محروم خواهد بود.

سرپرست کاروان انقلاب از حضور اعضای این کاروان در مناطق محروم استان کرمان خبر داد و گفت: برنامه‌های جهادی کاروان در شهرهای قلعه‌گنج، جیرفت و شهر کرمان ادامه دارد و روز ۱۷ بهمن‌ماه وارد شهر یزد می‌شویم و در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) شهر یزد بر سر مزار شهید حسن دانش محفل باشکوه برگزار خواهیم کرد.

وی به حضور کاروان در شهر طبس اشاره کرد و گفت: حضور در آستان امامزاده حسین بن موسی بن جعفر در شهر طبس و اجرای برنامه در مسجد شکر محل وقوع حادثه تاریخی طبس از دیگر برنامه‌های ما در این شهر خواهد بود و سپس کاروان در خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به اجرای برنامه می‌پردازد و روز ۲۰ بهمن‌ماه وارد استان خراسان رضوی می‌شویم که حضور در شهر مشهد زیارت امام رضا علیه‌السلام و حضور در منزل شهید محسن حاجی حسنی کارگر از دیگر برنامه‌های این کاروان است. همچنین آخرین مقصد ما در استان خراسان رضوی شهر فریمان است که بعد اذان صبح روز ۲۲ بهمن کاروان به سمت تهران حرکت می‌کند.

ابوالقاسمی به حضور اعضای کاروان در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در شاهرود اشاره کرد و گفت: کاروان در مسیر تهران در شهر شاهرود توقف و با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن محفلی را هم با تجلیل از شهدای عملیات والفجر ۸ برگزار و روز ۲۳ بهمن‌ماه کاروان وارد شهر تهران خواهد شد.

وی درخصوص نهادهای مشارکت‌کننده در اعزام کاروان انقلاب گفت: در این برنامه سازمان دارالقرآن، سازمان اوقاف، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه قرآن و شبکه سه سیما ما را همراهی خواهند کرد.

وی از ضبط تلاوت‌های محافل کاروان انقلاب توسط تیم رادیو قرآن خبر داد و گفت: محافل مختلف توسط تیم رادیو قرآن ضبط و در موقعیت‌های مختلف این تلاوت ها از رادیو قرآن پخش می‌شود، همچنین گروهی هم از شبکه قرآن همراه کاروان هستند که برنامه‌های مختلف را ضبط و با یک روز تأخیر از این شبکه پخش می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین