عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های تبلیغی، مذهبی و فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه پرداخت.
urdr:حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سیدجلال حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز گفت: حقیقت و ارزش وجودی حضرت زهرا(س) را کسی جز خدای متعالی و اولیای خاص او نمی‌داند، اما با این همه مگر نه این است که خاندان نبوت، هادیان خلقتند و زندگی و کلام‌شان حجت و الگوی مردمان، پس شناخت و بهره‌ گرفتن از هدایت آنان در حد امکان وظیفه‌ای است که در عصر حاضر سخت به انجام آن نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام فاطمیه برنامه‌‏های متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در این ایام روزانه برنامه‌های مدیحه سرایی، روضه خوانی، قرائت ادعیه و سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رواق‌های «امام خمینی(ره)»، «حضرت معصومه(س)»، «دارالحجه»، «رواق حضرت زهرا(س)» و «شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد» را محل‌هایی عنوان کرد که ویژه برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام فاطمیه در آن برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی و کاظم صدیقی و حجج‌اسلام والمسلمین مقری، محمد رجایی خراسانی، رفیعی، جعفر اسلامی‌فر و سیدقاسم یعقوبی سخنرانانی هستند که با موضوعات تحلیل سیره تربیتی حضرت زهرا(س)، انقلاب فاطمی ولایت فاطمی، ولایت‌مداری در سیره فاطمه زهرا(س)، امام زمان(عج) در کلام حضرت زهرا(س) و سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های دهه فاطمیه به روایت ۷۵روز از امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکشنبه ۳۰ دی‎ماه ساعت ۹:۳۰ ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی همراه خواهد بود که در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) نیز از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در این ایام در اماکن متبرکه رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد شد و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون مهدی سروری، حمید اکبری، صادق خالق‎پور، جواد مشکی‌باف، حمید اکبری، علی خوش‌چهره، جعفرملائکه، به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین