عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه باید علاوه بر ساخت مساجد در زمینه تربیت نمازخوان نیز همت شود، از ساخت شهرک‌های بدون مسجد انتقاد کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در اجلاس استانی نماز در محل استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در اسلام هیچ عبادتی مانند نماز وجود ندارد که این همه برای آن تبلیغ شده باشد، اگر ما محاسبه کنیم می‌بینیم روزانه چند بار برای نماز تبلیغ کردیم.

وی با بیان اینکه که ساخت مسجد و نمازخانه ها مرکز عبادی خیلی مهمی هستند، بیان کرد: علاوه بر توجه به ساخت مساجد و نمازخانه ها، باید نمازخوان تربیت کنیم و افراد نمازخوان ها را زیاد کنیم.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: باید به هنگام ایجاد شهرک‌ها به مجموعه فرهنگی آن هم توجه داشت، بعضی از شهرک‌ها در حالی ساخته می شود که از وجود مسجد در آن، خبری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه افزود:  اگر کسی را با اجبار وادار به نماز کنیم نقش منفی دارد، اما مدیران ادارات باید کارکنان را تشویق به نماز جماعت کرده و برای آن ها هدایایی را در نظر بگیرند.

وی گفت: هر کس در حوزه کاری خود می تواند مشوقی برای نماز باشد، نماز ستون دین است؛ نمازی که از روی اطاعت خداوند باشد نه از روی تکلیف، موقع نماز باید تمام اعضا و جوارح بدن، در اطاعت خداوند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به امر نماز جماعت، نماز جمعه و ساخت مساجد بوده است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین