عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
باهمت آستان قدس رضوی
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از توزیع بیش از ۱ میلیون وعده تغذیه رایگان به ارزش 25 میلیارد ریال میان دانش‎آموزان 121 مدرسه تا پایان امسال خبر داد.
عقیق: با همت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی طرح توزیع تغذیه رایگان در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته آغاز شد و در فاز نخست طرح قرار است یک میلیون تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان محروم استان‌های خراسان شمالی، رضوی و خراسان جنوبی توزیع شود.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس با اعلام این خبر گفت: مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مستضعفان، طرح بزرگ تغذیه رایگان دانش‌آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی پیشنهاد شد.

وی افزود: مجموعاً در قالب این طرح، تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون وعده صبحانه رایگان از تولیدات کارخانجات آستان قدس رضوی، به ارزش اعتباری 25 میلیارد ریال برای دانش‎آموزان در 16 دهستان و 121 مدرسه توزیع می‌شود.

خاکسار همچنین با اشاره به ابعاد همکاری بین سازمانی این طرح، بیان کرد: این طرح به پیشنهاد آستان قدس رضوی در سه استان خراسان برنامه‌ریزی و از امروز اجرایی می‌شود و دوشادوش این آستان، آموزش و پرورش، سپاه و کمیته امداد با ما همراهی می‌کنند.

خاکسار دانش‏‌آموزان را سرمایه‎های آینده کشور دانست و گفت: نارسایی و سوء تغذیه از جمله آسیب‌های برخی نونهالان و نوجوانان در مناطق محروم است، لذا در قالب این طرح ضمن رفع این کمبودها، رشد فکر، ذهنی و جسمی دانش‌آموزان هم تأمین خواهد شد.

وی نهادینه کردن فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف زیربنایی این طرح برشمرد و گفت: امیدواریم از این مسیر نام و فرهنگ مبارک رضوی را در مدارس و میان نوجوانان و جوانان کشور اشاعه دهیم.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان دیگر ابعاد اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مدارس مناطق محروم ابراز کرد: این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است و در قالب آن بنا داریم نهادهای مسئول را بیش از پیش به این امر توجه دهیم تا خلا موجود در این زمینه به زودی مرتفع شود.

خاکسار قهرودی گفت: از مسیر اجرای این طرح به دنبال جهت دادن فرهنگی و معنوی به کمک خیران و تلاش‌های میان سازمانی هستیم چرا که این دست برنامه‌ها ضمن توجه به حرکت‌های فرهنگی جامعه، توجه به محرومان و نیز نگاهی به چشم‌انداز نسل‌های آینده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین