عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به کارگرد‌های گسترده مسجد در زمان پیامبر(ص) گفت: امروز فرصت تبلیغ در اختیار ما است و باید کارگرد‌های صدر اسلام را به مسجد برگردانیم.
عقیق:آیین معارفه رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از ائمه جماعات تهران در مجتمع محراب تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام نوری‌زاده رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد طی سخنانی با تقدیر از عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری این مسئولیت گفت: خدا را شاکرم که بخشی از خدمت حقیر در خانه خدا قرار گرفته و توفیق دارم خدمتگذار شما خادمان مسجد باشم. از عنایت رهبر انقلاب و اعتماد حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم این جایگاه را ارتقا ببخشیم و دستاوردهای مسجد را پاس بداریم.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب همه قطرات خون امام حسین (ع) را تبدیل به فرهنگ عاشورا کرد و این پیامی است برای ما که از خون شهدا غافل نشویم و از این سرمایه عظیم استفاده کنیم.

نوری‌زاده با اشاره به شرایط حساس کنونی گفت: دشمن با تمام قوا برای نابودی انقلاب و شیعه در تلاش است و ما باید دید و بینش مردم را نسبت به ارزش‌ها افزایش دهیم. امروز فرصت تبلیغ و استفاده از مسجد در اختیار ما است و نباید از آن غفلت کنیم.

وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم باید قدر مسجد را بدانیم که مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به این اهداف است. در صدر اسلام مسجد هم پایگاه دینی و هم کانون فعالیت سیاسی، اجتماعی و مقر حاکمیت پیامبر (ص) و تجمع مردم بود. اما بعد از پیامبر (ص) این همه کار کرد مسجد از بین رفت و هنوز به کارکرد صدر اسلام نرسیدیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره دیگر کارکردهای مسجد گفت: مسجد در صدر اسلام چنان کارکردی داشت که نشانه قلمرو مسلمانان و نشان عظمت آنها بوده است. مسجد مرکز آموزش، وحدت، اقامت مسافر، تریبون حاکمیت و... بوده و تا حدی هست و امیدوارم بتوانیم این مرکز را مثل گذشته مرکز تجمع جوانان و رشد و بالندگی باشد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین