عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
معاون آموزش دارالقرآن کشور بر لزوم اصلاح کادر آموزش قرآن در مدارس کشور تاکید کرد.
عقیق: مهدی شکری معاون آموزش دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات کشور در همایش ملی فعالان مردمی قرآن کشور در قم گفت: کارگروه تخصصی معلمان قرآن کریم در این همایش برگزار شد که مصوبات خاصی داشت که امیدواریم بتوانیم در قالب کمیته‎های تخصصی این منویات و پیشنهادات را عملی سازیم.

وی افزود: لزوم توجه به کارگروه‌های قرآنی، لزوم توجه به فهم مباحث قرآنی در بین قاریان، ضرورت انجام پژوهش های تخصصی قرآنی، رویکرد تربیت محورانه فعالیت‎های قرآنی، توسعه آموزش های تخصصی در مدارس آموزش و پرورش به دلیل نقص هایی که در روند آموزش قرآن در مدارس وجود دارد، وحدت رویه در توسعه آموزش های قرآنی در کشور از جمله مسایلی است که در این کارگروه به آن توجه شد.

شکری بیان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که امروزه باید در آموزش و پرورش کشور ما به شکل جدی به آن توجه شود اصلاح کادرهای آموزشی در مدارس است؛ جذب و به کارگیری مربیان قرآنی در نظام آموزشی قرآن در مدارس از جمله مسایلی است که می تواند روند فعلی را اصلاح کند زیرا شاهد هستیم که متاسفانه دانش آموزان پس از 12 سال آموزش رسمی قرآن توان قرائت مناسبی ندارند.

وی گفت: توسعه و گسترش مولفه های سبک زندگی قرآنی که به معنای فهم و عملی کردن روح قرآن در زندگی است از مسایل مهمی است که اساتید قرآنی کشور بر آن تاکید دارند؛ نظام جامع آموزش رشته ای قرآن نیز از مسایل بسیار مهمی است که در این زمینه باید به آن توجه کرد.

شکری تصریح کرد: حمایت از پژوهش های قرآن محور در مراکز علمی و موسسات تخصصی و همچنین حمایت از محصولات قرآنی نیز از عوامل مهمی است که می تواند در توسعه فعالیت های قرآنی در کشور موثر باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین