عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مراسم نکوداشت مقام حضرت جعفر طیار (ع) و رونمایی از کتاب « جعفر طیار ، مردی که اگر می بود ...» به قلم حجت الاسلام معماریان از دانش آموختگان و اساتید بنیاد فرهنگی امامت به همت این بنیاد و با حضور آیت الله میلانی موسس بنیاد فرهنگی امامت، در قم برگزار شد.
عقیق: مراسم نکوداشت  مقام حضرت جعفر طیار (ع) و رونمایی از کتاب « جعفر طیار ، مردی که اگر می بود ...» به قلم حجت الاسلام معماریان از دانش آموختگان و اساتید بنیاد فرهنگی امامت به همت این بنیاد و با حضور آیت الله میلانی موسس بنیاد فرهنگی امامت، در قم برگزار شد.

اجرای این مراسم را رسالت بوذری به عهده داشت. سخنرانی حجت الاسلام معاونیان؛ شعرخوانی محمود حبیبی کسبی و حجت الاسلام زمانی و مرثیه خوانی استاد غلامرضا سازگار از دیگر بخش های این مراسم بود.

کتاب«جعفر طیار مردی که اگر می بود…» تألیف حجت الاسلام محمدمهدی معماریان است که در هفت فصل ولادت، اسلام، هجرت، بازگشت از حبشه، خانواده، نبرد موته و فضائل جعفر طیّار نگاشته شده است.

مؤلف این اثر در مقدمه آن آورده است: بررسی و شناخت زوایای گوناگون زندگانی صحابی بزرگ پیامبر اسلام(ص) جناب جعفر بن ابی طالب به عنوان فصلی مهم و تأثیر گذار در تاریخ اسلام همواره مورد بی مهری و کم توجهی بوده است.

 علی رغم اهمیت ویژه این موضوع تاکنون نوشته ای جامع، پیرامون شخصیت آن حضرت، جمع آوری و تألیف نشده است لذا با  احساس نیاز به این امر مهم و ضروری پرداخته شده است.

گفتنی است جعفر، کنیه او ابوعبدالله و مشهور به جعفر طیار پسرعموی پیغمبر و از شهدای بزرگ صدر اسلام است که نزد پیامبر اکرم(ص) مقام و منزلت فراوانی داشت به گونه ای که رسول خدا(ص) او را به سرپرستی کاروان مسلمانان در مهاجرت به حبشه برگزید و پس از بازگشت جعفر از حبشه به او نمازی آموخت که به نماز جعفر طیار مشهور است، جعفر در جنگ موته به شهادت رسید و مزار او هم‌اکنون در اردن است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین