عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
آیت‌الله ری‌شهری:
آیت‌الله ری‌شهری گفت: میوه صبر رسیدن به آرامش است؛ اگر انسان در مقابل هر مشکل و سختی از جمله فقر صبور باشد به آرامش خواهید رسید.
عقیق:آیت‌الله محمدمحمدی ری‌شهری امروز (18دی) پیش از آغاز درس خارج فقه در حوزه عملیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طی جلسات گذشته ما به روایاتی از آثار زیانبار فقر اشاره کردیم اما باید بدانیم که در افزون بر روایات نکوهش فقر در مقابل روایاتی هم در ستایش فقر بیان شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: حضرت فرمودند مصایب هدیه الهی به بندگان خود است که یکی از آنها فقر است، اگر کسی در زندگی خود مصیبت یا مشکلی نداشته باشد گویا خداوند او را به حال خود رها کرده است.

تولیت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه فقر گنجینه‌ای نزد خداوند است، ابرازکرد: انسان باید در مقابل فقر صبر و ایستادگی داشته باشد، امام جواد(ع) در این زمینه فرمودند که میوه صبر رسیدن به آرامش است؛ اگر انسان در مقابل هر مشکل و سختی از جمله فقر صبور باشد به آرامش خواهید رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمایشات امام جواد(ع) بیان کرد: پیامبر(ص) درباره تحمل فقر فرمودند فقر دنیا ثروت آخرت و ثروت دنیا فقر آخرت را به دنبال دارد بنابراین از شهوت دوری کرده و با فقر خود کنار آمده و بر آن ایستادگی کنید.

آیت‌الله ری‌شهری در پایان درباره رابطه فقر و ثروت، اظهار کرد: خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرمایند انسان صالح ثروتمند نمی‌شود اگر زمانی دیدی که شرایط مالی تو بسیار خوب شده است مراقب خود باش.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
این بنده خدا اصلا میدونه فقر یعنی چی؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین